yak 54 van phoenix

Het was de romp;)

accu was leeg, moest wat hard landen.
toen was de wielkap door de romp geslagen.
hij is inprecipe weer klaar
 
Dat t de romp was had ik wel door hoor :wink:
Ik dacht dat je te hard met een tip op de grond was gekomen, waardoor de romp was uitgescheurd op de bevestigings schroefen
 
nee

zijn er inmidels meer mensen met dit model
ik zag op de site van kampen (culumeles oid) dat er een Extra was op de club
 
hallo raymon,

je vroeg mij laats waar het zwaarte punt van de phoenix yak ligt .
IK kon daar toen geen antwoort op geven omdat ik er toen geen motor op had zitten.
die heb ik er terug op gezet en nog eens mee gevlogen ( torquen rollen zonder moeite ) maar het cg ligt 3 mm voor de voorkant van de ligger bij mij .
ik hoop dat je hier iets mee kan

mvg peter van de riet
 
Dsc00577.jpg


was lekker aan het vliegen breekt mijn hoogte roer dwars door de midden
ik kan hem maken maar lijkt me niet fijn
ik ga proberen om phoenix modellbau een mailtje te stuuren maar kan nergens hun site vinden.
heeft iemand de site?


Groetjes

owja hij is wel te lijmen. doe ik ook wel
 
Wat mij betreft;

gary_yak_54_2_op_750x561.jpg


Van de winter ga ik er ook 1 bouwen, maar dan 2.8m span 8)

Grt.
 
Wat moet je met twee vriezers onder je werkbank?! :P

Flauw; ziet er goed uit, nog wel wat oneffenheden wegstrijken her en der.. en dan de handel heelhouden ;)
 
DSC00620.JPG


DSC00621.JPG


moet de motorkap nog even glassen / plamuren / spuiten.
verder vind ik hem er wel weer goed uit zien
 
hmm,,
heb gister gevlogen.
hij vliegt wel weer.
maar de motor stopt er mee en klinkt niet lekker
ik denk dat de motor flink op zijn donder heeft gehad:(
 
Nah , na overwegingen of het een magic torque, een pulsar, of toch een merkloos typ moest worden, heb ik toch gekozen voor een merkloos typ, daar deze veel goedkoper zijn( bijna de helft) het is geworden : de 28 14 08 van Rc technics, deze 1000KV moter is 8 turns, en dit zijn de specs:
T
ype: A2814/8
Afmetingen: 35x36mm
Gewicht: 100g / 3.66 oz
Motor as: 4mm
KV: 1000 RPM
Efficiencie: >80%
Werk spanning: Ni-MH (7-10 cells) / Li-Poly(2-3 cells)
Continu Stroom: 15-25A
Aanbevolen prop:
Ni-MH 7 cellen: 11x7
Ni-MH 8 cellen: 10x7
Ni-MH 10 cellen: 9.5x5
Li-Poly (11.1V): 9.5x5

Toepassing: 1000-1900g vliegtuigen
Thrust: 1.0Kg op een 3S lipo met een 10x5 APC-E prop (15A).
1.4Kg op een 3S lipo met een 12x6 APC-E prop (25A!).



Ik draai hem nu met een 11X5.5 prop op een 3s lipo, en hij heeft flink power, hij wil zo uit de had getest, recht omhoog, maar de eerste vlucht zal tonen of dit ook werkelijk het geval is.
Gelijk heb ik maar een 25 A regelaartje erbij gekocht, en het draaid allemaal prima!
De moter is erg sollide(heb ik met een hamer op staan rammen, omdat ik de as anderzom wou hebben)
 
Back
Top