Yak55 EP hobbyking

ik heb toendertijd bij mijn sukhoi , het punt van landingsgestel geheel verwijderd . deze was ook zeer zwak uitgevoerd .
ik heb het zo gemaakt dat de krachten verdeeld worden over een breder vlak hout ipv verdikkingen .
ik heb eigenlijk de spanten afgevlakt .daar een vlakke plaat ingezet met daarop een doos constructie waar het landingsgestel op komt . spanten over genomem de 1e en de laatste en deze weer nagemaakt . zo lijkt alles weer origineel ,alleen veel steviger , de pootje verbuigen nu en het hout blijft heel .totaal gewicht is maar 30 gram meer geworden , dat verneem je niet met het vliegen .als materiaal heb ik daar waar de grote krachten op komen ,vliegtuig triplex genomen .

maar ben benieuwd , toestel ziet er leuk uit . en al die russen vliegen goed eigenlijk .

eigenlijk is het standaart al een soort , doosconstructie alleen te slap.
het gebruikte hout is gewoon te dun.
maar het is nu goed opgelost en verwacht eigenlijk dat hij er niet weer onder uit gaat.

ik heb de krachten in de lengte richting van de romp verdeeld .en inderdaad het chinese hout is te slap .of je moet kunnen landen als een vlinder op een bloem in alle omstandigheden .

Hallo ik heb dit model ook en heb bij het modelvliegkamp de maiden gemaakt, bij de eerste vlugt vloog de morermount er af met de motor en prop en bij diezelfde noodlanding brak ook het landingsgestel af. Een nieuwe motormount erop en het landingsgestel er weer op en vliegen. De kap vloog er toen af, dus heb ik twee gating in de romp gemaakt dat er niet zoveel lucht weerstand is. Moet nog even uitproberen of het werkt. Ik vind het wel een heel leuk vliegtuig tot nu toe en toen hij werd ingevlogen (niet door mij) zijn er ook wel vette truckjes mee gemaakt onderanderen rolling circuit.
Groeten Lars

Back