Yak55 EP hobbyking

nee, hij is nog niet veranderd in een bouwpakket;).

hier de beloofde foto,s.

daarna begonnen met de olaatjes maken voor de servo,s voor de rolroeren.
IMG_20110623_103533.jpg


de slimme chinezen hadden er dezelfde maat schroeven bij gedaan om de control hoorn vast te zetten.
ik heb de plaatjes van het rol iets verzonken:
IMG_20110623_103552.jpg


plaatjes voor de hoogteroer en richting servo,s ingelijmd incl. servo

IMG_20110623_103638.jpg



schade van bijtrekken met fohn.
ik had geen witte folie meer dus maar wat striping tape gebruikt.
zal eens even kijken of er nog wat witte folie te verkrijgen is, maar dit zit zo ook best.

IMG_20110623_103707.jpg




zelf gemaakt stuurwieltje.

IMG_20110623_104132.jpg



landinggestel.

IMG_20110623_104309.jpg



toestel klaar en hoe ziet je zolder er dan uit :confused::rolleyes:

IMG_20110625_120506.jpg



uurtje opruimen later:

IMG_20110625_131044.jpg



en wat plaatjes van het toestel.
geen stickers vind ik niet echt geweldig.

IMG_20110625_131308.jpg


IMG_20110625_131329.jpg


romp:

IMG_20110625_131409.jpg


IMG_20110625_131430.jpg



alleen nog even zwaartepunt en uitslagen afregelen.
regelaar zojuist even afgeregeld.

zwaartepunt is 1/3 vleugel staat er op het papiertje wat erbij zat.
uitslagen verzin ik wel, niet te ruig in iedergeval voor de 1e vlucht.
 
ik denk dat het hem maandag word.
er ontstaan telkens opnieuw buienen en het motregent en dat zie buienradar niet.

maakt niet uit heb hier nog een motortje liggen die even moet lopen.
 
ik denk dat het hem maandag word.
er ontstaan telkens opnieuw buienen en het motregent en dat zie buienradar niet.

maakt niet uit heb hier nog een motortje liggen die even moet lopen.

Ik zou zeggen.. Morgen wordt t mooi weer, dus als je morgen kunt, ga lekker morgen..

Leuk kistje geworden. Kijk uit naar je ervaringen wat betreft de EDF. Succes met de maiden!
 
naar die T-50 ben ik ook wel benieuwd.
heb nog nooit een toestel met retracts gehad.
vind jets erg mooi maar heb een hekel aan gooien omdat het altijd een risicotje is of hij wel goed wegkomt.
 
zo dat was een korte maiden.
ik steeg op kap eraf, iets gas eraf en een ietwat niet echte nette landing en gelijk pats en landinggestel eraf.
hij zit er nu al weer bijna onder, eind van de middag nog eens proberen.
 
nee, het was heel laag.
net een halve neter los, dus ik dacht gelijk weer aan de grond en toen dus pats.
maakt niet uit, landinggestel is verbeterd en staat nu te drogen.
straks een stukkje folie erover en dan weer proberen vanmiddag.

jammergenoeg zijn alle avonden deze week vol dus vliegen komt er niet meer van dan alleen vanmiddag.
ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Hey, dat is mooi om te horen, en gefeliciteerd met je geslaagde maiden :D Als je toch wilt vliegen even een stukje ductape op de kap zodat ie blijf zitten haha :D
 
kap losschieten is druk opbouw in de romp doordat de inkomende openingen groter zijn dan de uitgaande . ik heb dit opgelost bij mijn sukhoi door een plaatje voor in de motorkap .zo kijk je ook niet dat lelijke grote gat in . door stroom heb ik genoeg
je kunt ook , extra koelgat in de folie in de onderzijde van je romp maken of in je cockpitkap bovenzijde een gat uit halen 30mm diameter .

sluithaakje kun je ook zelf maken .althans zou ik wel doen .is voor mij ook de hobby .

zozit ik wat mijn scout betreft nog te dubben over een stermotor dummy in de kap, zat er eerst wel1 maar die liep aan ,na aanpassen van de motordomp .

maar daarom heet het ook hobby iedereen doet het op zijn manier .


hoe heb je het landingsgestel aangepakt ?
 
de hout eigenlijk dikker gemaakt door er hout bij op te lijmen.
daarna met wat driehoeklat op de juiste plaatsen en het is nu erg stevig.
1e landing van mijn 1e vlucht was niet echt netjes (het waaide nogal hard).
daaraan kon ik wel zien dat het veel sterker was als daarvoor.

haakje moet je zoiezo hebben, bij snaprol zou hij er zoiezo afvliegen.
ik denk dat ik de luchtstroom wat verbeter door wat gaten te maken in de onderkant.
 
Back
Top