Hi medebouwers..
Het werd zo langzamerhand tijd om eens een update van me bouw te maken..
T's alweer een tijdje geleden..
Ben eerst een tijd aan het stoeien geweest om de tekeningen op de juiste grootte te krijgen,dat heb ik gedaan met PDF en EXEL..
heb toen alles op 3 mm triplex geplakt.
en alles uigezaagd.
spanten van het achterschip.. hier werk ik nog op een klein tafeltje wat in de kamer stond..tja..ben vrijgezel..dus da kon wel..haha..
me achterschip..
hier ook.
hier probeer ik met een laser de boel een beetje goed uitgelijnd te krijgen..
eerst maar eens een andere werkplek gecreeert..oude deur gebruikt en met laminaat bekleed.. wel een beetje rommelig nu..maar word iedere week opgeruimd..haha.
me voorschip...had hier me spanten al gezet en ben hier aan het beplanken met 1,8 mm berkenhout(birken-flugholz) lekker stevig en hard..
om het hout een beetje goed te kunnen bewerken en te kunnen buigen..een paar uur in het water..dan in vorm buigen en klemmen..duurt wat langer maar is erg stevig..
me kop is dicht..vind het zelf goed uitzien..
Nu ben ik al een tijdje bezig met het beplanken..ben er een beetje zat van..haha
Dus ben ik maar eens begonnen met de kopschroef...Die kan er tenslotte in nu de kop klaar is..
Aangezien er in de grote zus waar ik op vaar een stuurrooster van Van Tiem zit, wou ik dat in me model natuurlijk ook..
Zoals hier op tekening wil ik die van mij ook maken..met behulp van Marten77 wil ik dan proberen om de besturing natuurgetrouw te krijgen..
Marten heeft namelijk een zeer grote know how op gebied van elektronica..
maar goed..hier wat plaatjes van me kopschroef..
Het hele ding toen ie bijna klaar was, van binnen en buiten geheel met 2 componenten hars in gegoten
Toen het hele ding lekker ondergedompeld in een potje verf wat toevallig nog aan boord stond..haha..
hier zie je ook dat ik er een pijpje op heb gesoldeerd..daar moet de as door gesmeerd worden als het goed is..
Hier zien jullie dat me kopschroef in me kop zit..nog niet vast gelijmd hoor..maar hij past.. D'r moet eerst nog een schroef in..Die is besteld.. Maar het past toch al..
De as en de schroeven die ik had besteld bij Flevoshop zijn zaterdag de 2de januari 2010 binnengekomen..
Een vijfblads voor voortstuwing en een 4 blads voor me kopschroef..
De as is een as van 6 mm die inkortbaar is en zelfsmerend..Dus als goed is (volgens Rabousch) hoef ik daar geen extra smering op te doen.
Nu eerst maar eens wat anders..lang aan een ding te werken is ook niks..
Ben toen maar (wat eigenlijk onlogisch is) aan me stuurhut begonnen.. Beetje afwisseling toch..
Hier me stuurhut..
Tja...is nog niet veel he..Onze hut is nogal scheef..dus moest ik het zo wel doen..
[im
Hier word natuurlijk hier en daar nog aardig geschuurd en gevijld hoor..
Maar hij is inmiddels klaar om geverfd te worden... Duurt nog ff hoor..
De bedoeling is dat er in de hut ook de nodige elektonica komt..
Dit is voorlopig de Update.. Morgen eerst maar een weekje door het ijs ploeteren op de grote Synthese 2..
Heb ook wat anders gevonden..Een tussendoor projektje om even uit de sleur te zijn..
Ga tussendoor de stoomsleper de "Hermes"bouwen..niet op stoom(daar ik ik geen kwow how voor)maar met elektro motoren..
Start daar een verslag van..
Groet en tot de volgende x.. Zal de 2 projekten samen en door elkaar bouwen..
Frans..