Yep 120hv regelaar

Software die gebruikt word is van versie 1, yge zit al op 9.
Persoonlijk ken ik Heino vrij aardig en geloof me dat als de kans er was dan ging YEP voor de bijl.
YEP is trouwens een sunrise product, die kopieren alles zonder schaamte en bieden de regelaars aan onder diverse merken. YGE maakt wel 1 van de meest betrouwbare regelaars, kan ik van die chinese meuk niet zeggen. Wel gek dat er verschil in zit terwijl er volgens de kenners hier de zelfde onderdelen en software in zit :confused:

... Ik neem m'n woorden terug! Excuses.
Niet nodig Wim, want (gelukkig) heb ik jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd. Jij staat net zo min achter diefstal van goederen geestelijk eigendom. Ik heb tijdje half-half in patent-onderzoek gezeten, gehalve fatsoen is dat de tweede reden dat ik tegen YEP mekker.

Als de TOP merken.. hun prijzen nou een beetje zouden afromen.. en dat kan makkelijk volgens mij! Dan zou het helemaal niet intressant zijn om een cloon te kopen of te maken..

Dus ja dan moeten ze ook niet zeuren als er mensen zijn die een gokje wagen en toch voor de cloon gaan.
Daarintegen weten deze mensen dan ook weer dat ze niet te veel moeten verwachten, gaat het goed heb je mazzel en niet.. jammer.

Maar je komt met een product toch ook wel eens UIT de ontwikkel fase? Ik vind die ontwikkelingen nog wel meevallen.. gezien de snelheid van nieuwe producten op het gebied van regelaars dan.

Je kan mij niet vertellen dat er geen giga marche zit op deze producten.. en we moeten in deze tijd allemaal een beetje waterrrr bij de wijn doen of niet dan? ;)

Dat klopt maar daarnaast hebben ze service kosten en een veel betere quality check. Dat is allemaal handwerk en kost tijd en dus geld. Er kan vast wel iets af maar nooit zo goedkoop als die HK regelaren, ook niet in de buurt. Iets eraf is altijd een goed plan :)

Ron, ik begrijp het en tof dat je het sportief oppakt!

Toch vraag ik me af of er wel veel marge op de merkspullen zit, gezien het ontwikkelen en vooral testen van de producten.
Misschien zou er iets af kunnen als de heren iets van hun eigen loon inleveren?:D

Nou die marche is er zeker wel want er worden hele Teams de hele wereld over gevlogen icl promotie materiaal en dat geld moet toch ergens vandaan komen ;)

Sorry hoor Ron maar jij blijft ook aan de gang met afkraken....
Wat is er tegenwoordig niet gestolen? Word een beetje afgezaagd!
En ik denk dat YGE een graantje meepikt van de omzet die HK maakt met de YEP.....
De software is identiek!

En ik weet wel zeker van niet. Ook de software is zeker niet gelijk, maar een gekopieerde (minder goede) versie.

Het probleem met onze economie is dat een artikel 4 à 5 keer over de kop gaat wat maak kosten betreft voordat de consument het in handen heeft. Over het algemeen verdient degene die het daarwerkelijk maakt er het minst aan. De distibuteur en de winkelier nemen de grootste winst. Als je de laatste 2 weglaat, wat HK doet, bespaar je een hoop geld. Door die lage verkoopprijs gaan de aantallen omhoog en daarmee de kostprijs omlaag. Wanneer YGE er voor zou kiezen alleen direct aan klanten te verkopen dan kan de prijs een flink stuk omlaag met gelijkblijvende winst voor YGE.

Winkeliers zijn daar niet blij mee en het is veel meer werk om alles zelf te doen. De keuze ligt bij de producent. Kijk bijvoorbeeld eens wat Tokyoflash doet. Die maken bijzondere horloges voor een zeer specifieke markt. Ze leveren direct aan de consument en houden daardoor de prijs in eigen hand en laag genoeg om die maffe klokjes te kunnen verkopen. Ze liggen dus niet in winkels, maken geen reclame en toch doen ze het erg goed! Mond op mond reclame werkt in die wereld erg goed. Hetzelfde geld in onze "wereld". Een relatief kleine markt die uitmate geschikt is voor directe verkoop. Niet iedere producent is daar aan toe, maar op den duur zullen ze moeten denk ik. We leven in een globale economie die door internet voor iedereen beschikbaar is geworden.

En als je dan toch vasthoudt aan de oude manier van werken, bescherm dan je product zodat niet iedere chinees er een copie van kan maken. Zit de intelligentie in de sofware dan zorg je er voor dat die niet uitlekt en goed is beveiligd. Want voor de rest zijn alle regelaars eigenlijk hetzelfde. Een microprocessor, een lading FET's en nog wat kippevoer en voila, een regelaar. (ff simpel uitgelegd)

als je niet weet waar hij is stuk gegaan bemoei je je der niet mee en als je je eigen yge ziet zie je ook dat er geen koel plaat op zit.
gr ronald

Jij hebt zeker nog nooit een ECHTE YGE gezien???

Zoek de koelplaat;

yge90HV-Kuelback.JPG

Dat een winkelier een bepaalde marge moet hebben is logisch. Hij heeft zijn winkel, mogelijk de nodige personele kosten en moet redelijk wat tijd stoppen in uitleg aan klanten die er de ballen verstand van hebben. Die klanten komen nog 6x terug om het uit te laten leggen. Iemand die weet hoe het werkt, plukt het dan ook zelf van internet af. Grootste frustratie voor winkeliers is die snotneuzen die eerst 3x komen melken bij de winkelier en het uiteindelijk op het internet bestellen. En dan de winkelier een *rimt op krul* vinden dat hij ze niet wil helpen bij het instellen. Als een winkelier geen 15% tot 20% marge kan pakken, kan hij zijn deur wel sluiten. :(

Daarnaast gaat er een groot deel verloren in transport en logistiek. Omdat er flink wat papier afgehandeld moet worden, ligt alles opgeslagen. Opslag is een dure aangelegenheid. Daar bovenop komt de officiële afhandeling met invoer en BTW. Bij elkaar gaat hier ook zo'n 30% aan extra kosten in zitten.

Bij elkaar is het product hier in de winkel dus zeker 50% duurder dan direct uit Hongkong/China. En dat de shop op eBay of dergelijk geen BTW afdracht doet en het verstuurd tegen het laagste tarief en je zelden tot nooit BTW hoeft af te dragen, is het direct bestellen funest voor de detailhandel en de lokale transportsector (het blijft dan ook een geweld(ad)ige reactie als iemand opeens administratiekosten en een naheffing moet betalen aan PostNL).

Wat betreft het beveiligen van firmware in controllers ligt wat lastiger. Zodra je als gebruiker de mogelijkheid hebt om firmware te updaten, is de broncode beschikbaar. Dus echt afschermen kun je het niet, tenzij je een product nooit meer wilt kunnen updaten.

Nou die marche is er zeker wel want er worden hele Teams de hele wereld over gevlogen icl promotie materiaal en dat geld moet toch ergens vandaan komen

Dat zijn maar heel weinig fabrikanten die dat doen. YGE zeker niet.

Maar heel weinig fabrikanten????? Ik zie bijna elke dag wel een evenement voorbij komen wereldwijd... en niet zulke kleintjes ook. Moet je is kijken waar bv de Top piloten allemaal wel niet heen vliegen.. die zitten meer in het vliegtuig in een week als ik in mijn hele leven... Ik kan me niet voooorstellen dat ze dat uit eigen zak betalen.

Ik kan je verzekeren dat het grotendeels allemaal uit eigen zak betaald word. Er zijn uitzonderingen zoals piloten die zelf een product maken.

Ik kan je verzekeren dat het grotendeels allemaal uit eigen zak betaald word. Er zijn uitzonderingen zoals piloten die zelf een product maken.

Nou ik kan je verzekeren uit eerste hand dat je er dus naast zit. Piloot in kwestie zegt ook dat hij dit anders nooit kan betalen.. dus... icl reis hotels en voedsel... ;)

Hier nog een YGE 120HV cloon (Himodel) die meteen plop doet:

Ik moet erbij vertellen dat de motor door mij gewikkeld is, wat betekent dat het met veel zorg is gedaan en getest. Het kan nu zijn dat door het bezwijken van de regelaar ook de motorwindingen zijn doorgebrand. Dit wordt nog vervolgd: eerst moet de motor worden gecontroleerd op schade.
Ik heb wat je in het filmpje ziet nl ook gehad bij een andere custom motor die honderden probleemloze vluchten op een Jive had gemaakt: even een Scorpion regelaar eraan om te testvliegen en -poef- regelaar uitgebrand en de volledige wikkeling van de motor geroosterd, grrr.

Dat regelaars uitvallen of uitbranden kan natuurlijk ook te maken hebben met de motor, het ene merk is er gevoeliger voor dan het andere. Kontronik heeft bv zoveel beveiliging aan boord dat die meestal alleen een shutdown geeft. YGE is robuuster en draait vaak waar Kontronik het laat afweten. Verreweg de meeste andere merken gaan gewoon kapot als er ook maar iets aan de motor (of connectors!) mankeert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back