YGE 90-lv expertise gezocht omgeving zuidlaren

Ik probeer mijn nieuwe YGE te laten communiceren met de zender maar het lukt niet en ik ben er helemaal klaar mee.
Probeer alles maar lukt mij niet.
Ik heb heb Compass 500 met beastx combinatie.
Alles in de zender al verandert kom er niet uit.
Misschien iemand Groningen/Drenthe met ervaring?

Omschrijf het probleem anders precies? YGE 90 of 100 of 120 is allemaal hetzelfde.

Wat lukt niet precies? Endpoints instellen?

Nadat de vorige regelaar door kortsluiting kapot gegaan is besloot ik de YGE 90-lv te kopen omdat die ook bij mijn logo 550 sx zit.

Alles werkt behalve dat ik de regelaar/motor niet aan de loop krijg en ook geen beebs hoor.
Wel brand het gele ledje op de regelaar 6x om het aantal cellen aan te geven.

Servo's savox en beastx initialiseren en werken goed.

Op de Futaba T10-CG gascurve van 0 naar 100 lineair ingesteld.
Servo endpoints gas 100-100.
Gas servo kan.3 reverse.
Om gas min.en gas max in te leren heb ik deze waarden naar 70% terug gebracht om weer langzaam omhoog te draaien zodat de regelaar teken van leven zou geven.

Maar in gas min. en gas max.gebeurt er helemaal niets.
De motor is goed want die heb ik met de andere Compass 500 getest.
Zou kunnen dat de regelaar voor het motor gedeelte defect is omdat ik die net gekocht heb.
Meer kan ik niet melden alhoewel ik eenmaal zoiets had met en zwever schiet mij net te binnen.

Toen trof ik twee ervaren wedstrijd zwervers(RC) die ik vroeg om hulp en die hebben na test werk met andere ontvanger en regelaar gecontroleerd of de motor goed was etc.
En uiteindelijk de fasst ontvanger reset knop ingedrukt en daarna de zender aan en toen werkte alles!
Misschien dat hier iets gedaan kan worden maar meer info heb ik niet helaas.
Dank voor het meedenken hier.

Verder niets in de zender verandert.

Om gas min.en gas max in te leren heb ik deze waarden naar 70% terug gebracht om weer langzaam omhoog te draaien zodat de regelaar teken van leven zou geven.
Zo werkt dat niet bij de yge.
Zender op 100% gas zetten, batterij aansluiten, dan hoor je continu beeps als het goed is, stick omlaag en je throttle is ingeleerd.
Je hebt dan nog wel een progcard nodig om de governor in te stellen, ik weet niet of die default op governor mode staat.

Zojuist alles gedaan als tevoren volgens de beschrijving en met de prog.kaart op governer.
Heb de BEC links op de prog.kaart en vervolgens de rechter aansluiting in kanaal drie van de ontvanger.
Hoor alleen beebs als ik volgas positie lipo aansluit maar ik krijg geen leven in het spul.
Het gaat allemaal niet zo mooi als het op papier staat helaas.

voor inleren van throttle range niet de progcard gebruiken.
Gewoon de master/throttle kabel van de yge in de ontvanger en vol gas aansluiten etc

om daarna de progcard te gebruiken de master/throttle kabel links erin steken en dan lipo aansluiten aan esc. ontvanger hoeft niet aangesloten te worden voor het progcard deel.

Klopt toch Iets niet.
Als ik de BEC aan de progkaart aansluit brand alleen de led van de linker kolom maar ik zou dus ook de huidige instellingen moeten zien via de bovenste led?
Heb rechts een 4 cel NiMH accu aangesloten.
Zou het kunnen zijn dat gas kanaal 3 i.p.v.reverse normaal moet staan?
Denk zelf van niet.
Probeer alleen nog verder mee te denken.
De ESC is alleen het oranje draadje ?

je moet niet de bec kabel maar de master/throttle kabel aansluiten op de linkse poort. Sowieso is er verder geen 4cell nimh nodig want de esc levert zelf spanning.
het oranje kabeltje is de rpm output.
Er zitten 3 kabels op. 1 met alle drie, 1 met rood en zwart en 1 met enkel oranje.
Degene met 3 is de throttle kabel. Die met rood/zwart is 2e bec kabel en oranje is rpm output. Je hebt dus diegene met alle 3 nodig voor programmeren en die moet ook in het throttle kanaal.

Rc truck

ik wil graag een SCANIA RC truck maar weet niet wat je er voor nodig hebt en waar je dan dat alle maal moed hallen. als iemand het wel weet wil ik het weten en graag zo goed koop mogelijk maar het moed wel goed zijn.

van dafxf

DAF THE BEST EVER

Wel het laatste wat ik nog te melden had was dat oranje kabeltje en dat was tevens de fout.
Nu is toch het lek boven water en alles komt tot leven.
De motor loopt nog niet maar ik ga eerst alles op een rijtje zetten en goed nadenken.
Die oranje kabel is voor een externe governer meen ik mij te herinneren.
Ik kom later terug met meer info.
Hartelijk dank voor de vlotte info.
Las ook nog het prachtige bouw draadje van die Hiroki heli.
Meen dat een vlieg vriend er ook 1 in Heerenveen heeft gekocht.
De eigenaar van die zaak zit regelmatig in Japan.

Laatst bewerkt:
Zojuist de regelaar in governer-store afgesteld en motor doet het perfect maar bleef alleen doordraaien omdat de trim in het midden stond.
Kan ik nu beter alles opnieuw doen met de trim omlaag.

ik wil graag een SCANIA RC truck ...
Je zit hier in een helicopter subforum, die figuren weten niets van trucks. Voor jouw vraag nieuwe discussie in een van Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) subfora starten d.m.v. de knop
newthread.gif
Bijvoorbeeld in het Model truckers - Modelbouwforum.nl subforum. En vooral goed (mee)lezen daar, leerzaam. Lees vooral LET OP !! (Nieuwe) MBF Truckers Forumleden KLIK EERST EVEN HIER, alvorens u een nieuw topic opent !!

trim hoort niks uit te maken als je de throttle range goed hebt ingeleerd, tenminste trim moet hetzelfde staan als moment van inleren.

Zal proberen alles weer goed te zetten en kan ik het beste in governer-store mode vliegen of governer mode die ik via de prog. kaart instel?
Toch alles op afstand opgelost klasse!

Governor store !

Je selecteert store, vervolgens ontkoppel je de prog card, dan laat je de heli optoeren naar 100% throttle flat, eenmaal hij die toeren bereikt ga je dan ineens even een 'knikje' horen alsof hij even wat minder toeren maakt, vervolgens throttle nul.
Lipo uit en vervolgens stel je een percentage flat in je zender in.
Als je het toerental meet op 100% kan je makkelijk met een simpel rekensommetje kijken welk % welk toerental geeft.

Succes!

Governor store !

Je selecteert store, vervolgens ontkoppel je de prog card, dan laat je de heli optoeren naar 100% throttle flat, eenmaal hij die toeren bereikt ga je dan ineens even een 'knikje' horen alsof hij even wat minder toeren maakt, vervolgens throttle nul.
Lipo uit en vervolgens stel je een percentage flat in je zender in.

?? Ik heb geen ervaring met dit soort regelaars , maar het klink mij vreemd in de oren om op bovenstaande wijze een regelaar/zender in te regelen?

Nu wil ik de throttle calibratie opnieuw doen maar krijg bij stick vol gas geen keuze meer voor V.stabi of gov.store of governer.
Zou een reset moeten doen maar hoe werkt dit?

Nu wil ik de throttle calibratie opnieuw doen maar krijg bij stick vol gas geen keuze meer voor V.stabi of gov.store of governer.
Sorry maar ik snap echt niet wat je bedoelt...
Throttle calibratie is iets wat los staat van de rest. Dus enige dat je kunt doen is volgas opstarten en gas dicht als hij aan het piepen is. Daarna met progcard de rest instellen.

Toen ik de regelaar de eerste keer met de stick vol gas op de lipo aansloot Kon ik de modus instellen.
V-stabi governer,governer of governer store.maar ik krijg volgas nu continu knipperende led maar geen twee aparte signaaltjes om de knuppel in de nul stand te zetten voor het programmeren naar 1 van die drie modus.
Motor doet nu niets.

Back