Gefeliciteerdmet je toch nog redelijke first flight!
Dank je!
Was niet tevreden over de prestaties van de Magnum en heb de motor nu vervangen door een Saito FA-120.
Hierbij nog even de foto’s van de nieuwe set-up…

Het was even passen en meten maar uiteindelijk is het weer goed gekomen…

Hevel van de gasschuif zit dicht tegen het motorschot, daarom de aansturing verlengd met een servoarm.
De twee zwarte bussen zijn voor de gloeiplug aansluiting.

Vooraanzicht met pijp. Achteraf gezien lag het zwaartepunt met de Magnum iets achter het opgegeven punt, met de Saito ligt het precies volgens opgave.

En heel wat slangetjes, van boven naar beneden:
- Carterontluchting
- T-aansluiting op carburateur (om tank te kunnen legen via pomp)
- Vulaansluiting
- T- aansluiting op pijp (als overloop tijdens tanken zodat pijp niet vol komt te staan met brandstof)
Waarschijnlijk had ik de vulaansluiting achterwege kunnen laten door te tanken via de T-aansluiting op de carburateur. (gasschuif helemaal dicht en tanken) Wist echter niet zeker of dit zou werken dus heb hem er toch maar bijgezet. Zit nu ook een grotere tank in; van 360 naar 500cc.
Heb met deze setup gevlogen dinsdagavond en ik was zeer tevreden. Meer dan voldoende power en in combinatie met de reso is de motor lekker stil.
Zodra de motor definitief is afgesteld gaan de motorkap en bellypan erop en kunnen we gaan trainen voor de F3AC.
Laatst bewerkt: