Yuneec phantom q500

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Vinnie-Pinnie, 3 feb 2015.

  1. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Kan de zender alleen in mode 1of 2 of ook in mode 3?

    De downlink gaat in 5.8 GHz begrijp ik, dus geen vertraging in beeldoverdracht?
     
  2. bzb

    bzb Guest



    Klopt het dat reacties wel een STUK trager zijn tov Phantom 2 of Vision+V3 ??[/QUOTE]

    [media=youtube]Tx_yuFKONiw[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Geen SAT

    Wanneer je de Yuneec "los koppelt" van de sat. is deze sneller en vinniger!
     
  4. Daxmon

    Daxmon

    Lid geworden:
    2 apr 2014
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Mechelen - Belgiƫ

    Je kan de zender in eender welke mode zetten via het configuratiescherm

    Downlink is inderdaad via 5.8 GHz WIFI, dus er zit wel een beetje vertraging op, maar omdat ik geen FPV vlieg met deze copter vind ik dat geen probleem. Ik gebruik het scherm voornamelijk om te zien of het "frame" waarin ik film goed is.
    In het begin heb ik een paar keer gedacht dat m'n beeld bevrozen was, maar bij nader inzien bleek het gewoon de gimbal te zijn die zo stabiel is dat je het niet ziet dat de copter zachtjes beweegt. Enkel als je dan auto's of mensen ziet bewegen, dan weet je dat hij wel degelijk "leef" :)
     
  5. Daxmon

    Daxmon

    Lid geworden:
    2 apr 2014
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Mechelen - Belgiƫ
    Je kan de snelheid van de Q500 regelen met een slider, rechts opzij aan de zender.
    Ideaal om zachte vloeiende schots te filmen. Om snel te bewegen zet je hem in rabbit-mode. Hij zal dan waarschijnlijk nog niet zo snel als een Phantom vliegen, maar dat wil ik nu net niet. Als het snel moet gaan, dan neem ik mijn Little Spyder of F550 wel. De Q500 is een vliegend opnameplatform, en daar moet je het dan naar mijn mening ook voor gebruiken...
     
  6. Dward

    Dward

    Lid geworden:
    16 feb 2015
    Berichten:
    7
    Als je GPS uitzet komt ie op 65 km per uur. Niet slecht lijkt mij.
     
  7. supernovasx

    supernovasx

    Lid geworden:
    4 jan 2015
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Groesbeek
    Zo de Beelden zien er zeker strak uit! Echt een mooi ding
     
  8. Davidoff040

    Davidoff040

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    15
    hallo, sinds kort heb ik ook een Q500.Met Flytrex kun je de telemetrie data weergeven op je opgenomen video.Aangezien je ook alle data kan zien op de ST10 is er een mogelijkheid om deze data op te nemen zodat je die kan toevoegen bij de video.
    Inmiddels contact gehad met Yuneec...Dit was het antwoord...

    This is not possible at this time.
    But we are looking into possibly doing something like this is the future.

    Yuneec Customer Service
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2015
  9. birddog

    birddog

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik heb deze week ook mijn Q500 binnen gekregen.Hij staat nu klaar voor de maiden maar ik wil eerst de props nog balanceren.Nu kun je daar een hulpstuk met rechtse en linkse draad voor krijgen voor op de dubro balancer bijvoorbeeld.Weet iemand miss waar ik die hier in Europa kan krijgen?In de usa kost ie 20$ maar 23$ verzendkosten.
    Gr R
     
  10. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik heb sinds een paar dagen de Yuneec Q500+ Typhoon, helaas nog geen tijd gehad om er mee te vliegen, hopelijk gaat dat vandaag gebeuren:D

    Het leek mij wel leuk om op Facebook een groep aan te maken voor de nederlandse eigenaren van een Yuneec Q500,
    deze groep is om elkaar te helpen waar nodig.

    https://www.facebook.com/groups/885008938237056/


    Jan
     

Deel Deze Pagina