Yuneec Q500 Typhoon quadcopter RTF

Discussie in 'Multicopters' gestart door Jan Belt-CP V2, 20 jan 2015.

  1. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Moet weer snel op de koffie komen... :)
     
  2. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Tuurlijk John,jij bent altijd welkom.

    Wel ff van te voren bellen.

    Br,Martin.
     
  3. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
  4. fjklein

    fjklein

    Lid geworden:
    4 mei 2012
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Olst
    Hallo,
    Helemaal niet onduidelijk, het staat op de LED Status Sticker, onderaan de 2e sector.
    Het betekend dat de follow en watch mode gebruikt kan worden. Deze mode kan alleen gebruikt worden wanneer de quad meer dan 8 satellieten heeft.
    Groeten, Frits.
     
  5. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Helaas krijg je geen nieuwe LED Status Sticker als je zelf de software update uitvoerd:weetnie:
     
  6. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Het nieuwe bootscherm van Peter.
    p.s. Martin heeft hem ook... :koud::)

     
  7. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    Hallo allemaal , ben sinds 11 nov.2015 ook eigenaar van een yuneec q500 k4 en idd wat een fantastische drone en idd zeer makkelijk alles uitgeprobeerd follow perfect home perfect veraf vliegen en hoog perfect
    heb al 10tallen filmpjes op you tube gezet van mooie beelden en testen tot afgelopen 24dec vloog op 200ft en in 1x stopte de propellers zonder dat ik ook maar 1 knop aanraakte en storte als een raket naar beneden body kapot camera afgebroken en de propellers stuk hopelijk geen electronica .
    gelijk de winkel gebeld/gemaild ivm deze gebeurtenis daar werd me gevraagd of er een sd card in de handbediening st-10 zat helaas niet ivm uitlezen(blackbox) gedachte wel in de camera resultaat???
    maar achtergelaten voor reparatie ???garantie????? hopelijk toch nog iets positiefs eruit te halen is ???? mvg Danny
     
  8. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Niet leuk om te horen Danny, tot nu is die van mij wel betrouwbaar gebleken, al was ik wel erg voorzichtig toen er nieuwe software op gezet was:)

    Is het verstandig om in de zender een SD kaart te installeren? en wat wordt er dan allemaal opgeslagen?
     
  9. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    volgens de experts by trxxs word dan wat vlucht gegevens opgeslagen (problemen die ze dan kunnen uitlezen) zelfde preciepe als een blackbox helaas zat die er bij mij niet in maar in het vervolg zal ik dit gelijk doen , die zit onder de accu van de handheld(bediening) st-10 .
    heb ik nu niks aan maar gister ter reparatie aangeboden en moet deze week nog horen hoe of wat ??? mvg Danny
     
  10. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Je moet altijd een sd kaart in je st10+ zetten,zo kunnen ze een fabrieksfout of een pilot error de oorzaak is.
    Laten we hopen dat het garantiewerk wordt,anders gaat het jezelf geld kosten.
    Succes Danny.

    Mvg Martin.
     
  11. Danny Wilhelm Pedersen

    Danny Wilhelm Pedersen

    Lid geworden:
    13 dec 2015
    Berichten:
    40
    Locatie:
    prinsenbeek
    Thxs Martin , maar idd dat zeggen ze er bij de verkoop niet bij en standaard zit het ook niet in het pakket dus jammer genoeg is het nu naderhand maar wel een les voor mij en zal in het vervolg wel zorgen dat ik er een aanschaf om bij de volgende vlucht alles opgeslagen word.
    ps ik vind er ook maar weinig documentatie over deze sd card in de handheld st 10 en hoe dit allemaal werkt anders was ik beter voorbereid geweest mvg Danny
     
  12. bzb

    bzb Guest

  13. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    hallo yuneec piloten.

    ik heb het volgende probleem.
    voor 4 weken terug voor het laatst gevlogen met de q 500, daarna vergeten mij accu's op te laden.
    nu zou ik gaan vliegen maar ik kwam er achter dat ik ze eerst nog moest laden.
    mijn probleem is dat de accu's niet meer willen opladen.
    ook heb ik geprobeerd met balanceren op 1 ampere om ze weer tot leven te brengen, maar dat wil dus niet.

    kan iemand mij helpen, of zijn de accu's gewoon kapot.

    vrg hans.
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Heb je toevallig geen Lipo tester?
    Is voor mij een heilig apparaatje waarmee ik altijd en overal mijn Lipo packs kan testen op spanning.
    Daarmee kan je namelijk elke cel van de Lipo onafhankelijk testen en dan zie je gelijk waar jij en de Lipo aan toe zijn.
    Overigens..........ik hoop dat jij inmiddels al wel weet hoe je het beste Lipo packs dient te behandelen.
    Want je kunt er behoorlijk de mist mee ingaan.
    Denk met name aan voor langere tijd wegleggen en dan te vol of te leeg.
    Ze noemen het niet voor niets Lipo packs wegleggen op storage mode.
    Google er maar eens op indien je hiermee niet bekend bent.
    Succes.
    Vr Gr E
     
  15. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    hallo piloten.

    momenteel ben ik de lipo aan het ontladen, alle 3 cellen zijn mooi gelijk.
    dus ik hoop dat als ik de lipo weer ga laden dat het goed gaat komen.
    ik heb mijn lipo's nooit helemaal leeg gevlogen er zat altijd 30 procent rest kapiciteit in.

    mijn hoop is groot.

    hallo dylan ik ben wel bekent met lipo's hoor maar ik was ze gewoon vergeten weer op te laden.

    stom stom maar het is nou eenmaal gebeurt.

    vrg hans.
     
  16. Handbao

    Handbao

    Lid geworden:
    15 okt 2014
    Berichten:
    1
    Hallo allen, ik ben niet zo'n schrijver en meld me zelden op fora. In dit geval wil ik nu toch een vraag neerleggen bij de Yuneec Typhoon Q500+ gebruikers. Ik heb problemen met de gimbal van de CGO2+ camera. Sinds kort wil hij maar zelden correct intialiseren, bij opstarten van de quad werkt wel de camera, maar niet de gimbal, deze geeft een signaal beep beep beepbeepbeep en het ledje op de gimbal knippert groen rood blauw, de gimbal maakt kleine schokkerige beweginkjes maar reageert niet. De heli is twee manden oud, bij contact met yuneec in Duitsland is het allemaal onduidelijk wat de afloop gaat worden, ik vind dat ik hen moet kunnen aanspreken op garantie maar daar geeft men geen antwoord op, men komt enkel met vragen of hij neergestort is of een harde landing heeft meegemaakt. Ik wil dus eerst proberen om via kenners aan de weet te komen wat er mis kan zijn. Is hier iemand die mij verder zou kunnen helpen ?

    Gr. Hansbao
     
  17. Brenth

    Brenth

    Lid geworden:
    14 jan 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Wapenveld
    Hoi ik ben nieuw op dit forum ik heb sinds een paar dagen een q500 yuneec typhoon en heb er nog niet mee gevlogen ik heb alleen nog maar de informatie van ralfs bude (wel bekend bij jullie natuurlijk) gelezen en de instuctie filmpjes gezien en heb nu de vraag , kan de q500 ook heel rustig van zijn plaats komen of gaat dat altijd zo abrupt ondanks de rustige bediening van de linker stik hoort dat zo
     
  18. Brenth

    Brenth

    Lid geworden:
    14 jan 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Wapenveld
    Hallo forum vrienden ik ben nieuw op dit forum , ik heb een vraag aan de kenners van een q500 yuneec typhoon ben sinds een paar dagen in het bezit van een q500 nog niet mee gevlogen ik heb alleen nog maar informatie van de voor jullie wel bekend denk ik Ralf bude site , de vraag is komt een q500 altijd zo abrupt van de plaats of hoort dat zo kan iemand mij wat informatie daar over geven grtjs Brenth
     
  19. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp

    Hoi Hans,

    Ik heb een soortgelijk probleem met de gimbal van mijn Yuneec Q500+ ervaren, uiteindelijk is deze via mijn dealer RC Racing Twente opgestuurd naar de importeur in Duitsland en ik heb van hun een nieuwe ontvangen, tot nu toe doet deze het prima.

    Ik denk dat je ook deze route moet volgen om het opgelost te krijgen.

    Jan
     
  20. wingman1940

    wingman1940

    Lid geworden:
    6 feb 2016
    Berichten:
    4
    Locatie:
    zevenaar
    Sinds december 2015 een q500 4K...ff flink oefenen op de simulator en dan vliegen toch 5 props en 1x landingsgestel naar de knoppen maar voor de rest een prima drone..Hier wat voorbeeldjes s'' nachts (vuurwerk 2015/2016) en overdag (mijn doggies)...gemonteerd met Premiere Pro...::





     

Deel Deze Pagina