Yuneec Q500 Typhoon quadcopter RTF

Alleen vandaag een scherpe aanbieding op iBood voor de Yuneec Q500+ als set met de tweede accu en koffer plus steady shot voor € 899,00 +5,95 bezorgkosten.
yuneec-typhoon-q500-deluxe.jpg

http://www.ibood.com/nl/nl/product-...il&utm_medium=newsletter&utm_campaign=date_nl

Jan

Nog even een aanvulling.
Ik kwam zojuist op internet tegen dat die witte flits betekend dat de watch me/follow functie klaar staat maar niet actief is.
Gps lock is goed genoeg om deze te activeren.
Verder werd dan weer verwezen naar de manual (hoofdstuk 14?) maar daar kan ik er niets over vinden dat ie wit moet knipperen.
Blijft dus nog steeds een beetje onduidelijk.

Gr Marcel
Hallo,
Helemaal niet onduidelijk, het staat op de LED Status Sticker, onderaan de 2e sector.
Het betekend dat de follow en watch mode gebruikt kan worden. Deze mode kan alleen gebruikt worden wanneer de quad meer dan 8 satellieten heeft.
Groeten, Frits.

Hallo allemaal , ben sinds 11 nov.2015 ook eigenaar van een yuneec q500 k4 en idd wat een fantastische drone en idd zeer makkelijk alles uitgeprobeerd follow perfect home perfect veraf vliegen en hoog perfect
heb al 10tallen filmpjes op you tube gezet van mooie beelden en testen tot afgelopen 24dec vloog op 200ft en in 1x stopte de propellers zonder dat ik ook maar 1 knop aanraakte en storte als een raket naar beneden body kapot camera afgebroken en de propellers stuk hopelijk geen electronica .
gelijk de winkel gebeld/gemaild ivm deze gebeurtenis daar werd me gevraagd of er een sd card in de handbediening st-10 zat helaas niet ivm uitlezen(blackbox) gedachte wel in de camera resultaat???
maar achtergelaten voor reparatie ???garantie????? hopelijk toch nog iets positiefs eruit te halen is ???? mvg Danny

Niet leuk om te horen Danny, tot nu is die van mij wel betrouwbaar gebleken, al was ik wel erg voorzichtig toen er nieuwe software op gezet was:)

Is het verstandig om in de zender een SD kaart te installeren? en wat wordt er dan allemaal opgeslagen?

volgens de experts by trxxs word dan wat vlucht gegevens opgeslagen (problemen die ze dan kunnen uitlezen) zelfde preciepe als een blackbox helaas zat die er bij mij niet in maar in het vervolg zal ik dit gelijk doen , die zit onder de accu van de handheld(bediening) st-10 .
heb ik nu niks aan maar gister ter reparatie aangeboden en moet deze week nog horen hoe of wat ??? mvg Danny

Je moet altijd een sd kaart in je st10+ zetten,zo kunnen ze een fabrieksfout of een pilot error de oorzaak is.
Laten we hopen dat het garantiewerk wordt,anders gaat het jezelf geld kosten.
Succes Danny.

Mvg Martin.

Je moet altijd een sd kaart in je st10+ zetten,zo kunnen ze een fabrieksfout of een pilot error de oorzaak is.
Laten we hopen dat het garantiewerk wordt,anders gaat het jezelf geld kosten.
Succes Danny.

Mvg Martin.
Thxs Martin , maar idd dat zeggen ze er bij de verkoop niet bij en standaard zit het ook niet in het pakket dus jammer genoeg is het nu naderhand maar wel een les voor mij en zal in het vervolg wel zorgen dat ik er een aanschaf om bij de volgende vlucht alles opgeslagen word.
ps ik vind er ook maar weinig documentatie over deze sd card in de handheld st 10 en hoe dit allemaal werkt anders was ik beter voorbereid geweest mvg Danny

hallo yuneec piloten.

ik heb het volgende probleem.
voor 4 weken terug voor het laatst gevlogen met de q 500, daarna vergeten mij accu's op te laden.
nu zou ik gaan vliegen maar ik kwam er achter dat ik ze eerst nog moest laden.
mijn probleem is dat de accu's niet meer willen opladen.
ook heb ik geprobeerd met balanceren op 1 ampere om ze weer tot leven te brengen, maar dat wil dus niet.

kan iemand mij helpen, of zijn de accu's gewoon kapot.

vrg hans.

Heb je toevallig geen Lipo tester?
Is voor mij een heilig apparaatje waarmee ik altijd en overal mijn Lipo packs kan testen op spanning.
Daarmee kan je namelijk elke cel van de Lipo onafhankelijk testen en dan zie je gelijk waar jij en de Lipo aan toe zijn.
Overigens..........ik hoop dat jij inmiddels al wel weet hoe je het beste Lipo packs dient te behandelen.
Want je kunt er behoorlijk de mist mee ingaan.
Denk met name aan voor langere tijd wegleggen en dan te vol of te leeg.
Ze noemen het niet voor niets Lipo packs wegleggen op storage mode.
Google er maar eens op indien je hiermee niet bekend bent.
Succes.
Vr Gr E

hallo piloten.

momenteel ben ik de lipo aan het ontladen, alle 3 cellen zijn mooi gelijk.
dus ik hoop dat als ik de lipo weer ga laden dat het goed gaat komen.
ik heb mijn lipo's nooit helemaal leeg gevlogen er zat altijd 30 procent rest kapiciteit in.

mijn hoop is groot.

hallo dylan ik ben wel bekent met lipo's hoor maar ik was ze gewoon vergeten weer op te laden.

stom stom maar het is nou eenmaal gebeurt.

vrg hans.

Hallo allen, ik ben niet zo'n schrijver en meld me zelden op fora. In dit geval wil ik nu toch een vraag neerleggen bij de Yuneec Typhoon Q500+ gebruikers. Ik heb problemen met de gimbal van de CGO2+ camera. Sinds kort wil hij maar zelden correct intialiseren, bij opstarten van de quad werkt wel de camera, maar niet de gimbal, deze geeft een signaal beep beep beepbeepbeep en het ledje op de gimbal knippert groen rood blauw, de gimbal maakt kleine schokkerige beweginkjes maar reageert niet. De heli is twee manden oud, bij contact met yuneec in Duitsland is het allemaal onduidelijk wat de afloop gaat worden, ik vind dat ik hen moet kunnen aanspreken op garantie maar daar geeft men geen antwoord op, men komt enkel met vragen of hij neergestort is of een harde landing heeft meegemaakt. Ik wil dus eerst proberen om via kenners aan de weet te komen wat er mis kan zijn. Is hier iemand die mij verder zou kunnen helpen ?

Gr. Hansbao

Iemand van hier al ervaring met de Quad?

Yuneec Typhoon Ready to Use Quadcopter.
Wordt compleet geleverd en je hebt verder niets nodig.
Verander je perspectief met de Yuneec Q500 luchtfotografie en videografie (APV) systeem.
Het systeem is 100% in de fabriek gemonteerde en testgevlogen.
Wordt geleverd met een 3-assige CGO2-GB camera die full HD 1080p video registreert en 12 megapixel foto's maakt.
De ingebouwde digitale video downlink levert streaming video, die kunnen worden bekeken op het scherm van de ST10 zender.
Ook worden de vlieggegevens op het scherm weergegeven (hoogte, snelheid, afstand etc.)
Met de Q500 is het nog nooit zo eenvoudig geweest om fantastische foto's en videobeelden vast te leggen voor een breed scala van toepassingen.
Bijna alle quadcopters werken met het GPS systeem. De Q500 ontvangt naast het GPS systeem ook het Glonass systeem. Hierdoor is de een stuk nauwkeuriger en heeft die vaak ook binnen ontvangst.
De Q500 kan ook in de smartmode stand gevlogen worden. In deze stand volgt de quadcopter de zender. Dat betekent dat hij je letterlijk volgt als je loopt, fietst etc. Verder heeft die ook een coming home functie.
Specificaties Q500:
Diameter (zonder rotorbladen): 565mm.
Hoogte 210mm.
Gewicht met accu: 1700 gram.
Vliegtuig is 20 to 25 minuten per accu.
Wordt geleverd met een 10 kanaals zender met 4,5" touchscreen scherm (2.4GHz met 5.8GHz video downlink met OSD), 2 stuks 5400mAh 3S 11.1V LiPo en lipolader. Verder worden er 4 stuks reserve propellors en een 8GB mini SD kaart meegeleverd

Jan
Hoi ik ben nieuw op dit forum ik heb sinds een paar dagen een q500 yuneec typhoon en heb er nog niet mee gevlogen ik heb alleen nog maar de informatie van ralfs bude (wel bekend bij jullie natuurlijk) gelezen en de instuctie filmpjes gezien en heb nu de vraag , kan de q500 ook heel rustig van zijn plaats komen of gaat dat altijd zo abrupt ondanks de rustige bediening van de linker stik hoort dat zo

Hallo forum vrienden ik ben nieuw op dit forum , ik heb een vraag aan de kenners van een q500 yuneec typhoon ben sinds een paar dagen in het bezit van een q500 nog niet mee gevlogen ik heb alleen nog maar informatie van de voor jullie wel bekend denk ik Ralf bude site , de vraag is komt een q500 altijd zo abrupt van de plaats of hoort dat zo kan iemand mij wat informatie daar over geven grtjs Brenth

Hallo allen, ik ben niet zo'n schrijver en meld me zelden op fora. In dit geval wil ik nu toch een vraag neerleggen bij de Yuneec Typhoon Q500+ gebruikers. Ik heb problemen met de gimbal van de CGO2+ camera. Sinds kort wil hij maar zelden correct intialiseren, bij opstarten van de quad werkt wel de camera, maar niet de gimbal, deze geeft een signaal beep beep beepbeepbeep en het ledje op de gimbal knippert groen rood blauw, de gimbal maakt kleine schokkerige beweginkjes maar reageert niet. De heli is twee manden oud, bij contact met yuneec in Duitsland is het allemaal onduidelijk wat de afloop gaat worden, ik vind dat ik hen moet kunnen aanspreken op garantie maar daar geeft men geen antwoord op, men komt enkel met vragen of hij neergestort is of een harde landing heeft meegemaakt. Ik wil dus eerst proberen om via kenners aan de weet te komen wat er mis kan zijn. Is hier iemand die mij verder zou kunnen helpen ?

Gr. Hansbao

Hoi Hans,

Ik heb een soortgelijk probleem met de gimbal van mijn Yuneec Q500+ ervaren, uiteindelijk is deze via mijn dealer RC Racing Twente opgestuurd naar de importeur in Duitsland en ik heb van hun een nieuwe ontvangen, tot nu toe doet deze het prima.

Ik denk dat je ook deze route moet volgen om het opgelost te krijgen.

Jan

Sinds december 2015 een q500 4K...ff flink oefenen op de simulator en dan vliegen toch 5 props en 1x landingsgestel naar de knoppen maar voor de rest een prima drone..Hier wat voorbeeldjes s'' nachts (vuurwerk 2015/2016) en overdag (mijn doggies)...gemonteerd met Premiere Pro...::

Back