Heb een stepcraft600 zo'n 9 maand in gebruik in combinatie met Estlcam. Als ik 3mm mpx frees gaf ik vaak 4mm freesdiepte op omdat mijn spoilboard niet helemaal vlak is. Toch begon ik te merken dat bij meerdere onderdelen frezen de laatste delen de frees niet helemaal door het materiaal was.
Het bleek dat na enkele malen de z as bewegen hij niet terug kwam in de nul maar altijd boven de startstand kwam. Alsof hij stappen verloor naar het naar beneden gaan.
Wat heb ik gedaan:
De Z as uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en alles nagekeken. Loopt super soepel in alle posities.
Verschillende versies van Estlcam gebruikt
Kabels doorgemeten en motor doorgemeten
Arduino vervangen 3X
Allerhande instellingen veranderd ( snelheid, acceleratie enz)
Inmiddels ben ik de wanhoop nabij.
Zie filmpje hoe na een paar bewegingen het al mis is. Iemand een idee wat hier fout kan gaan?
Het bleek dat na enkele malen de z as bewegen hij niet terug kwam in de nul maar altijd boven de startstand kwam. Alsof hij stappen verloor naar het naar beneden gaan.
Wat heb ik gedaan:
De Z as uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en alles nagekeken. Loopt super soepel in alle posities.
Verschillende versies van Estlcam gebruikt
Kabels doorgemeten en motor doorgemeten
Arduino vervangen 3X
Allerhande instellingen veranderd ( snelheid, acceleratie enz)
Inmiddels ben ik de wanhoop nabij.
Zie filmpje hoe na een paar bewegingen het al mis is. Iemand een idee wat hier fout kan gaan?