zagi voor een beginer, hoe maak ik een goede?

• Topicstarter Topicstarter pepijn de vos
  • Startdatum Startdatum
Vandaar dat ik zei:

nando zei:
Je zult natuurlijk al een paar van die dingen hebben, maar bedenk dat wat je niet hebt je moet kopen.

ach gezien de rest van de dingen denk ik niet dat een zwaare ontvanger het probleem zou zijn, een mooie <10 gram is nooit weg natuurlijk!

werkt dat eigenlijk wel met deze ontvanger?
die lipo is 7.4 volt he?
van die ontvanger weet ik niet of dat gaat, of is dat standaard?
het is de FP-R115F van robbe.
met google en op robbe.de kon ik het niet vinden.

je moet de lipo op je regelaar van de motor aansluiten
de regelaar verlaagd de spanning dan naar 4.8 volt voor de ontvanger

oooh, dus de regelaar regelt en de stroom voor de motor(als een soort servo) en verlaagt de stroom voor de ontvanger.

goed geregeld, en handig om te weten. ;)

tussen haakjes(zo dus): ik heb rob weer niet gezien, er was een leden vergadering of zoiets. :(
volgende week beter. :)

ik heb de zender en ontvanger even getest, ze werken(nu wel*) allebei goed.

*de eerste keer was de ontvanger accu leeg :D

met fms gaat nu best goed, ik kan gewoon vliegen en landen met een zagi, zolang ik geen gekke dingen ga doen.
is me gister gelukt om(vanaf de grond) een rol te maken.(ook nog ongeveer op de zelfde hoogte blijven!)
jammer dat ik het niet even kan laten zien :P
ik heb het wel geprobeerd met een screen capture progje, maar dan merk je weer dat het toch maar een oud computertje is, :(

ik heb eerst ook op FMS druk zitten te oefenen, het is niet de beste sim maar je leert er weel heeld goed de handeling en feeling mee wat sturen en corrigeren betreft.
Leuk te horen dat je het goed onder de knie krijgt.
het is beter 10 keer virtueel te crashen dan 1 keer met je echte toestel
Veel succes :celebrate:

zagi%20bipe.jpg

is dit een tweedekker of niet?
vond ik met google ;)

ook gevonden met google:
zagi-anhedral_jpg.jpg

is tog echt een staart hoor, of zie ik dat verkeerd?

en als je dat dan combineert....

weet iemand een(gratis) ontwerp progje?
dan word het geen zagi, maar wel een speciaal geval.
en dan kan ik later altijd nog een echte zagi maken ;)

maar dan moet ik een gewoon vleugel profiel maken, want met een zagi profiel in de vleugel ging het niet toch?

maar moet ik de roeren dan in de vleugel laten of in de staart stoppen?(spaart weer een delta mixer)

Dit helpt dus niet om makkelijker te stuuren!!!

Het zal een appart resultaat geven maar iig niet een trainer, als je een zagi wilt dan moet je hem niet aanpassen, vliegt ie alleen minder om (waarom denk je dat een zagi eruit ziet zoals hij doet, daart zijn veel fouten aan vooraf gegaan)

Zoals wij hem op de club maaken:

Middelste korde 30cm, mh45 profiel (wanneer je het profiel uitprint 32cm, en dan de laatste 2cm eraf)
Buitenste korde 15cm mh45(wanneer je het profiel uitprint 16 cm en dan de laatste 1cm eraf)
50cm spanw. per vleugelhelfd, en 29 naar achter.
roeren 2,5cm in het midden 5cm aan de buitenkant van 6mm depron.
Zwaartepunt rond de 17-18cm vanaf de neus
2 driehoeke aan de buitenkant naar eigen maat.

het was maar een ideetje hoor ;)
zou er wel heel gaaf uitzien.
maar ik vind een zagi :thumbsup: dus het word waarschijnlijk(voor nu) en zagi.

maar weet iemand nou een ontwerp progje?

Wij hebben op de club deze maten aangehouden, alleen het zwaartepunt klopt hier niet van, dat moet op 22-23 cm zitten en niet op die 175-185 mm.
zagi.jpg

En er fladderen nu al een 5 tal regelmatig door de lucht.

Leuk!
Kan je er niet wat snijden voor de verkoop op de elektromeets deze zomer Theo?

zat ik al aan te denken. morgen na de "operatie" (pijnbehandeling) maar eens kijken bij de Gamma, het peip was in de aanbieding en dan volgende week maar eens een avond snel snijden. kan dan ook met ander profiel Sippkill of elk ander bij Profilli bekend profiel.

ik ga NU! weg, ik ga naar rob toe, en nu echt!
en dan gaan we een paar piep vleugeltjes maken :) :thumbsup:
nog even goed door sparen voor de spulletjes, en dan de lucht in!

ik heb mijn ontvanger gewogen, hij weegt met antenne, zonder bat. 28 gram

:offtopic: wow! mijn bericht is op pagina 10!
10 pagina's om een zagi te maken, en het ziet er naar uit dat het er nog meer worden...

Klopt, we gaan het draadje nog langer maken!

Ik sta op het punt om 2stuks 105cm zagi's besteld bij de EPPSHOP.
Vraag is alleen de motor-setup. Zij leveren ook motorsteunen incl. 400 of 480 motor. 400 lijkt mij op zich voldoende voor de 105cm versie, kan iemand mij echter aangeven welke prop ik hier het beste op kan zetten? Of kan ik beter meteen de boel voorzien van een fietsbel? Ook dan graag wil ik weten welke prop erop moet.

Bedankt alvast!

beide motoren kunnen en dan lekker met de guntherprop. Op die manier heb je meer dan genoeg vermogen om lekker te vliegen (speed 400) of lekker te raggen (Speed 480). En dan gewoon alles op maximaal 8 cellen Nimh.

mij hebben ze en tijdje terug de fietsbel aangeraden ;)

ik heb bij rob mijn zagi(uit piep) gemaakt!!!!
zal morgen foto's maken :)

Back