Zaunkönig bouwproject

Ik had de foto pas later ondekt en gezien waar het zwaartepunt moet liggen.
Bij het cnc pakket van mij zit een andere tekening waar het niet op staat.
Maar bedankt voor je hulp.

Bedankt voor de felicitaties.

Helaas kan ik je eigenlijk niks vertellen over de CDrom motor. Deze zat op een piepschuim delta 400 die ik voor weinig geld over heb gekocht. Ben net terug van vakantie en de Zaunkönig is ook mee geweest. Lekker kunnen vliegen en hij gaat echt vertikaal met het GWS EP-6050 propje. Dus het motortje levert zat vermogen.

Misschien kan ik nog ergens terug vinden van wie ik het model overgenomen heb, wellicht dat hij meer weet over het CDrom motortje. De vorige eigenaar heeft het immers gewikkeld.

Hé mooi Jorrit!!
Gefeliciteerd met je maiden.

De cd rom motor die je gebruikt, heb je die nog gemodificeerd?

Of zo uit de cd speler getrokken? Kun je daar iets over schrijven?

Bertus, het zwaartepunt ligt inderdaad op de vleugelligger zoals je op de foto hebt kunnen zien.

Sfeervol vakantieplaatje erbij. ;)

zaunkonig_35.jpg

Laatst bewerkt:
Het i echt een gaaf kisje wat ik vroeger ooit eens heb gekocht tweedehands maar die vloog niet.
Hij was niet goed gebouwd (veel te zwaar en ik had ook geen cox)
Nu kreeg ik hem en ga ik er samen met mijn maat ook 1 bouwen.
Hopelijk vliegen allebei goed.
Ik ga met mezelf de uitdaging aan als ik er normaal kan vliegen om er een klein zwevertje mee omhoog te slepen.
Maandag ga ik er denk ik aan beginnen en maak er een nieuw draadje voor.

Hé Bertus,

Daar kijk ik naar uit!! Als mijn freespakketje klaar is kan ik ook beginnen..
Ik ben volledig niwit in electro vliegen dus moet mij wel laten informeren voor de motor en de accupaketten.

Nee, alleen onder. Wat je op de tekening ziet bij de bovenste vleugel is de achterlijst.

Zoals je ziet wordt alleen de onderste vleugel aangestuurd en is voorzien van een soort garen als scharnierende functie. Zelf heb ik hier gewoon plakband voor gebruikt.

Hey,

dank voor de tekening!
Het kriebelde weer, dus ook maar weer eentje gemaakt.
Ruwbouwklaar, met een iets ander neusje. Deze konstruktie is enorm sterk en het oogt ook best leuk.

ZK1.jpg

ZK2.jpg

hier vliegklaar:

ZK3.jpg

ZK4.jpg

Als setup een 3600Kv binnenlopertje van 50 gram met een 4*3 Graupner campropje. Lekker janken, dat past bij het karakter van dit beestje. Hij word aangestuurd door een 18 amps regelaartje en een 2S 1000Mah lipo, met als raceoptie een 3S 800 Mah lipo'tje. Een klein Assan ontvangertje, en twee Vigor 5 grams servo'tjes.
Vooral de combinatie van modern en klassiek is echt fantastisch. Elastieken als vleugelbevestiging, en vervolgens koolstof buisjes als elastiekhaken! Veel hout zichtbaar, ribbenbouw vleugeltje doorzichtig bespannen, en dan toch een gelikt alu spinnertje met een cam propje. Als kontrast het kwart eeuw oude ontwerp, met Lipo's, Brushless en 2,4 Ghz ontvangst... GEWELDIG!

Greetz, Aldert

Is een mooie kleur kombinatie van de Troglodytidae . ;)

Ga er ook een maken maar dan orginaal nabouw van 1980.
Heb een kopie van de beschrijving en van de stickers kunnen organiseren .

Mvg Johan

Hey,

dank voor de leuke reacties.
Vandaag gemaidend. Eigenwijs als ik ben, heb ik de domp op 2,5 graden i.p.v. 4 gebouwd, achteraf is de 4 graden domp toch belangrijk.
Als vroeger... propje stuk bij de landing. Toch is het weer genieten om het "dingetje" te vliegen!

Greetz, Aldert

Gefeliciteerd met de maiden. :)

Mijn Zaunkönig is met domp volgens de tekening gebouwd, en deze klimt ook als ik volgas geef. Bij half gas vliegt hij mooi neutraal. Eigenlijk vind ik dat wel prima. Bij rustig rondvliegen is hij heel voorspelbaar en vliegt hij strak, en bij veel gas klimt hij iets. Opzich een veilig idee. ;) Maar 100% neutraal bij alle vliegsnelheden krijg je hem niet verwacht ik.

Zou ik zo mee kunnen mixen (FF9), maar je kunt er ook mee leren leven. :) Gewoon sturen, anders verdoezel je eigenlijk het oorspronkelijke karakter.

Ik vind het meemixen niets.
Het werkt gewoon niet lekker.
Als je volgas vliegt en het gas dicht trekt gaat hij als een raket omhoog.
En als je met een lege accu komt landen en nog een shotje gas wil geven legt hij gelijk op de grond.
Daarnaast kan hij nooit lekker vliegen want je bouwt veel weerstand op.
Ik heb gisteren een paar ringetjes achter de motor gedaan aan de bovenkant.
Alleen wordt het morgen niets om te testen, want ze geven veeeeel te veel wind op om te vliegen.

Back