Zeeland van Billing Boats

Heeft er iemand ervaring met de Zeeland van Billing Boats :D :D
is dat een goeie keuze om te bouwen ik ga hem één v/d dagen misschien
halen bij ons in de winkel

Callekes

Ja je hebt gelijk hij staat niet op de site van Billing Boats raar maar je gaat hem wel vinden op de site van Robbe
die verdelen ook de bouwdozen van Billing Boats

robbe

Callekes

Shot at 2007-08-03

Mooi schip callekes, als het een bouwverslag betreft
eusa_think.gif
, staat ie onder de juiste rubriek.

Succes!

Ik ben er aan begonnen aan de Zeeland mijn eerste indruk van het bouwpakket
was zeer goed en volledig met 2 op ware grootte bouwplannen en een boekje met uitleg
(ned. talig) en foto's. Ik ben al redelijk er aan begonnen motor en electronica en ook een
waterpomp voor het spuitkanon er al ingeplaatst.Schroefas met koppeling goed uitgelijnd.
En dan roerhouder + roer van hout op de juiste plaats geplaatst en die heb ik dan ook behandeld
met G4 van Vosschemie. Vandaag heb ik het dek vastgeplakt
is ook van hout. Eigenlijk is er maar één onderdeel van ABS en dat is de romp de rest is van hout
en tot nu toe past als perfect het is de éérste keer dat ik een BB pakket monteer en met zoveel hout werk.
Ik ben nu bezig met de steunen v/d verschansingdelen en daar heb ik een vraagje voor.
Met wat zou ik dit het best kunnen lijmen want daar zal toch wel wat water op spatten ik heb pattex houtlijm
is dit goed of is het beter met iets anders te doen?

Sorry ik kan voor het moment geen foto's plaatsen want mijn kodak is uitgeleend tot morgenavond
vanaf overmorgen komen er foto's.

Callekes

Hier de eerste foto's bouw v/d Zeeland je kan zien dat ik al gevorderd
ben maar er blijft nog veel werk te doen

Shot with KODAK DX4530 ZOOM DIGITAL CAMERA at 2007-08-13

Callekes

Ziet er goed uit.
Voor welke motor heb je gekozen?
Heb je plannen om de schroef te vervangen (door een messing exemplaar)?

Ik heb gekozen voor een Graupner 720BB torque motor.
Nog wat foto's v/d boot, gisteren de verschansingdelen geplaatst
je hebt er wat klemmen voor nodig om als op zijn plaats te houden.

Shot with KODAK DX4530 ZOOM DIGITAL CAMERA at 2007-08-15

De neus moest normaal ook in hout gedaan worden maar dat kwam van geen kanten goed
dan heb ik het maar gedaan met een stukje afval ABS van mijn vorig project de Bonita en dat lukte
wel vrij goed

Tot de volgende update
Callekes

Eindeljk nog eens een update, ik heb nog eens tijd gehad om er aan te werken :D :D
vorige week maandag de romp geschilderd en is goed gelukt want nogal hechtingsproblemen
gehad met de primer, het is de eerste keer dat ik zo'n problemen heb met het spuiten de primer
bladerde telkens af het was goed gespoten maar als ik de afplaktape verwijderde trok ik er
als mee af, is dit altijd een probleem bij ABS rompen van billing boats? En wat doe je eraan?
Want ik heb als geprobeerd wat ik met mijn ervaring weet bij het spuiten en heb nog altijd mijn twijfels
dat het perfect is.

Jullie zien het al redelijk goed gevorderd maar nog veel werk aan maar da's niets dan weten we weeral
wat doen in de winter
tot de volgende update
Callekes

Ik heb gekozen voor een Graupner 720BB torque motor .

Als het van mij was geweest : had ik daar toch een power 1000 in gezet hoor :roll:
Met een grotere schroef :!: :!:
mvg
Frederik :D :D

Dag Callekes ,

ik heb toch een vreemde gevoel met de neus van je model , lijkt een beetje ... ... vreemd 8O

voor de rest , niets aan toe te voegen : puik werk !

de groetjes ,

Laurent

vorige week maandag de romp geschilderd en is goed gelukt want nogal hechtingsproblemen
gehad met de primer, het is de eerste keer dat ik zo'n problemen heb met het spuiten de primer
bladerde telkens af het was goed gespoten maar als ik de afplaktape verwijderde trok ik er
als mee af, is dit altijd een probleem bij ABS rompen van billing boats? En wat doe je eraan?
Een fout wat veel mensen maken is het gewoon vergeten om de ABS romp te ontvetten.
Dit kan je doen door met een sopje (met bijvoorbeeld Dreft) de gehele romp af te wassen.
Vervolgens deze gewoon in de lucht te laten drogen. Dus, niet afdrogen en vervolgens met het spuiten beginnen. :wink:

Zoals Melvin het ook al aangaf kan je ook al veel oplossen door het geheel licht op te schuren.

Veel succes.

Droop

PS: Prachtig model trouwens! Mijn complimenten. 8) Enkel de neus intrigeert me wel een beetje. :?

Heb dit allemaal gedaan voor ik hem beginnen spuiten ben maar het probleem bleef komen dat de verf
niet hecht en ik zeg het ik heb al verschillende boten zelf gespoten(Robbe en Graupner) en nooit
problemen gehad alleen met deze boot en ik heb het zelfde gedaan om te testen met een stukje
afval van mijne Moonraker en daar had ik geen problemen ik vind het raar ik hoop dat de verf er nu
wel goed opzit we zullen wel zien als ik er begin mee te varen.
Maar toch bedankt voor de info en mij te helpen
Ja en die neus heb ik ook een klein beetje een slecht gevoel bij maar is volledig gebouwd volgens plan.
Maar in het echt valt het wel goed mee hoor

Callekes

Overleeft die plastic schroef de motor wel? Heb namelijk bij mijn Amsterdam gelijk een messing schroef gekocht..maar goed.. daar ga ik dan waarschijnlijk ook wel een power 1000 in leggen :lol:

Christian

Ik ga er ook een messing schroef opzetten maar dat is voor later als hij bijna af is :D
nog war detailfoto's v/d de verdere vorderingen van de laatste dagen

Tot de volgende update

Hallo modelbootbouwers eindelijk nog wat verder gedaan aan de boot en natuurlijk foto's genomen
zo elke avond na het werk met beetjes verder doen en dat lukt wel.

Nog een vraagje kan iemand mij vertellen waar ik bemanning voor deze boot kan vinden
schaal v/d boot is 1/35 iedere tip is welkom, voor mijn megayacht was dit geen probleem meisjes
genoeg te vinden bij Preiser.
Tot de volgende update

Back