Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Even een vraag,ik ben zelf ook met de Zeeland aan de gang.
Waar haal jij de bemanning vandaan,ziet er prachtig uit?
Heel erg bedank voor je info.Marcel,
Wij hebben met de Zeeland het geluk dat deze in schaal 1:35 is. Een heleboel militaire bouwdozen zijn ook in die schaal.
Mijn bemanning bestaat uit een duitse tankrepaircrew van Miniart en nog wat andere setjes. Ook olievaten, jerrycans gereedschap ed. zijn er in deze schaal volop. Zelfs een fiets (Tamiya) die vaak aan boord stond voor ff snel aan de wal wat halen of regelen. Ik bestel dat bij Mol, die hebben zo'n beetje alles op dat gebied. Wel schilderen in burgerkleuren en indien in de bouwdoos aanwezig die rare helmpjes weglaten. Alhoewel de Zeeland is in WWII als "Winston Churchill" in Amsterdam gebouwd dus ergens een helm als oorlogsbuit, och waarom niet.
Figuren: Mol Plastic Modelbouw
Andere spullen: Mol Plastic Modelbouw
Het is even zoeken naar de juiste spullen maar er is volop te vinden.
Succes en zet ook es wat foto's online, ben benieuwd.
P.s. Heb jij ook zoveel messingdraad van Ø 1 mm te kort? Ik heb een hoop bij moeten bestellen, trouwens ook Ø 3 mm is maar net voldoende.
Heel erg bedank voor je info.Marcel,
Wij hebben met de Zeeland het geluk dat deze in schaal 1:35 is. Een heleboel militaire bouwdozen zijn ook in die schaal.
Mijn bemanning bestaat uit een duitse tankrepaircrew van Miniart en nog wat andere setjes. Ook olievaten, jerrycans gereedschap ed. zijn er in deze schaal volop. Zelfs een fiets (Tamiya) die vaak aan boord stond voor ff snel aan de wal wat halen of regelen. Ik bestel dat bij Mol, die hebben zo'n beetje alles op dat gebied. Wel schilderen in burgerkleuren en indien in de bouwdoos aanwezig die rare helmpjes weglaten. Alhoewel de Zeeland is in WWII als "Winston Churchill" in Amsterdam gebouwd dus ergens een helm als oorlogsbuit, och waarom niet.
Figuren: Mol Plastic Modelbouw
Andere spullen: Mol Plastic Modelbouw
Het is even zoeken naar de juiste spullen maar er is volop te vinden.
Succes en zet ook es wat foto's online, ben benieuwd.
P.s. Heb jij ook zoveel messingdraad van Ø 1 mm te kort? Ik heb een hoop bij moeten bestellen, trouwens ook Ø 3 mm is maar net voldoende.
Dat hout verlijmen met kunststof is geen probleem,dat zit inmiddels als een huis.Marcel,
Hout verlijmen met de kunststof romp doe je het beste met 2 componentenlijm. Dus ook de kiel en het dek, want het moet wel sterk zijn, vooral het dek zorgt voor stijfheid van de boot. En inderdaad er moet heel wat bijgevijld worden wil het in de romp passen. En dat heeft weer tot gevolg dat de rand van het dek die buiten de beschoeiing (die driehoekjes en die lange dunne triplex stroken) steekt niet overal even breed is. Trouwens die beschoeiing aanbrengen is ook niet zo heel simpel en je lijmklemmetjes willen niet blijven zitten op die driehoekjes.
En je romp goed afsoppen he, anders houdt de verf slecht. Bij mij kwam er ook een stuk los na het afplakken van de waterlijn.
Marcel,
Die leguaan heeft wat moeite gekost, een hele dag knoopjes maken, maar is zoveel mooier dan die rubberen snavel die in de doos zit. De beschoeiing blijft lastig. Er komt vooral bij de ronding achterop veel spanning op te staan en de stroken waren bij mij te lang. Ik heb ze een paar dagen onder spanning en met de plantenspuit bevochtigend in vorm laten komen. Scheelt een hoop.
Verassingen ben ik niet tegengekomen, is moeilijk bij modelbouw. Wel een paar verrassingen. De opstaande randjes waarop de dekhuizen komen passen niet echt. Ze zijn te ruim waardoor je van de binnenkant van je opbouw nogal wat moet afvijlen. Wat ik al eerder schreef, ik had te weinig messingstaafjes van Ø 1mm en ook die van Ø 3mm zijn maar net voldoende. 1 foutje en je hebt te kort. Ook de oogjes om je stagen ed aan vast te knopen had ik niet genoeg. Verder is het tegen elkaar lijmen van de kunsstof helften van de schoorsteen lastig. Van binnenuit opvullen met stripjes plastic, plamuur ed. zodat je na het lijmen de naden mooi vlak kunt schuren zonder dat de naden weer opengaan. Trouwens dat rubberbootje is wel heel simpel. Van wat afvalhout een paar bankjes, roeispanen en een bevestigingsplank voor een buitenboordmotor maken is wel het minste wat je kunt doen om er nog iets van te maken. Heb er zelf nog een stootrand van halfrond Evergreen profiel tegen gelijmd en wat touw.
Marcel ik bouw geen varende schepen. Alleen statische modellen. Veel goedkoper. Heb wel een messing schroef gekocht voor de Zeeland, mooier dan dat plastic ding uit de doos.
Voor het geld dat zo'n RC installatie kost, koop ik liever een nieuw bouwproject. Ben nu bezig met 2 Bismarcken en 1 HMS Hood en zit te wachten op een Stuka (vliegtuig), die moet uit China komen en de container vaart maar om de 6 weken.