hallo modelbouwers,
Ik modelbouw niet vaak maar af en toe maak ik een meeuw.
Een paar jaar geleden de Ping Wing
( X-Twin Mod: The PING WING - RC Groups
hij staat ook hier x-twin-ombouw-2%3B-de-ping-wing maar de plaatjes doen t niet meer en kan het bericht niet updaten, helaas..)
en vorig jaar een hernieuwde poging met een apart soort staart mechanisme
( quick 'n dirty SEAGULL build - RC Groups )
en nu wil ik de meeuw nog een keer bouwen, maar dan beter en groter, en zonder propellor (welke vogel heeft er immers propellors..). Het moet een ware hellingzwever worden, met aardig wat snelheid en wendbaarheid als het nodig is. zoals een echte meeuw, dus..
waar ik aan dacht is de body van een MIG 35 mm EDF
HobbyKing R/C Hobby Store : Mig 15 35mm EDF Micro Jet EPO (RTF - MODE 1)
..ontdaan van vleugels, verf en features,
met daar op een 1 meter span- vleugel van een Graupner Terry
Graupner Wing for CHIP and TERRY S
die ik radicaal ombuig snij en schuur tot de slanke vorm van een meeuwenvleugel..
..met het staart mechanisme van de vorige meeuw, maar dan hol, vanwege de ducted fan.
Nu heb ik me een beetje ingelezen in die MIG 15, en het schijnt dat er betere servo's en een betere Lipo in kunnen. Ik heb een beetje gezocht maar ik weet er te weinig van en zie door de bomen het bos niet meer.. Weet iemand welke precies ik dan het beste kan bestellen, en waar?
Dan kan ik aan de slag..!
Ik modelbouw niet vaak maar af en toe maak ik een meeuw.
Een paar jaar geleden de Ping Wing
( X-Twin Mod: The PING WING - RC Groups
hij staat ook hier x-twin-ombouw-2%3B-de-ping-wing maar de plaatjes doen t niet meer en kan het bericht niet updaten, helaas..)
en vorig jaar een hernieuwde poging met een apart soort staart mechanisme
( quick 'n dirty SEAGULL build - RC Groups )
en nu wil ik de meeuw nog een keer bouwen, maar dan beter en groter, en zonder propellor (welke vogel heeft er immers propellors..). Het moet een ware hellingzwever worden, met aardig wat snelheid en wendbaarheid als het nodig is. zoals een echte meeuw, dus..
waar ik aan dacht is de body van een MIG 35 mm EDF
HobbyKing R/C Hobby Store : Mig 15 35mm EDF Micro Jet EPO (RTF - MODE 1)
..ontdaan van vleugels, verf en features,
met daar op een 1 meter span- vleugel van een Graupner Terry
Graupner Wing for CHIP and TERRY S
die ik radicaal ombuig snij en schuur tot de slanke vorm van een meeuwenvleugel..

..met het staart mechanisme van de vorige meeuw, maar dan hol, vanwege de ducted fan.

Nu heb ik me een beetje ingelezen in die MIG 15, en het schijnt dat er betere servo's en een betere Lipo in kunnen. Ik heb een beetje gezocht maar ik weet er te weinig van en zie door de bomen het bos niet meer.. Weet iemand welke precies ik dan het beste kan bestellen, en waar?
Dan kan ik aan de slag..!

Laatst bewerkt door een moderator: