Zegt die vent, daar doen we niet aan mee...

Is goedkoop, duurkoop?

• Ik doe wat de verkoper zegt.

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    181
Hallo allemaal,

sinds kort ben ik weer aan het bouwen. Aangezien ik geen geldboom in de tuin heb staan hoeft het niet allemaal peperduur. Ik merk dat velen met mij gewoon bv een microotje willen bouwen. Niet te dure materialen, leuk vliegen voor weinig.

Ik ben vandaag bij de modelbouwshop langs geweest. Ik heb daar een pico 3/4 gekocht, en vond die al aan de prijs met 42 euro. Nu wou ik gewoon goedkope servootjes, niet veel soeps, maar goed genoeg om een micro te sturen, geen high tech stuff dus. Komt de verkoper met iets van 29 euro aan zetten, wattuhhhh.
Ik had veel meer iets van rond een tientje in gedachten, kapot, dan kopen we een nieuwe. Nee, die verkopen we niet, daar doen weniet aan mee..

WIJ ZIJN EEN KWALITEITSWINKEL

Ligt dat nou aan mij of is erg blase? Ben ik onverantwoord bezig met zo'n goedkope servo?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden...

gr eric.

Ik weet niet of er een enorm verschil zit tussen de 9 grams 10 euro servo's, of de 'reguliere' servo's.

Wel weet ik dat veel winkels in de '9 grams regionen' alleen servo's hebben van rond de 20~30 euro.

itt. grote ketens of cheap-ass internetshops, is er voor een winkelier weinig te verdienen aan die 10 euro-servo's. Met marge wordt het dan al snel 15 euro en dan heb je klagende klanten dat 15 euro voor een merkloos servootje te veel is. Dus pakken ze merkservo's en de daarvoor geaccepteerde marges.

Moet wel zeggen.. mijn minimag is uitgerust met MPX nano-S servo's, en daar ben ik niet zo over te spreken.. nu al 3 uitgevallen, zonder dat ik er gekke dingen mee gedaan heb. Staat tegenover dat ze wel kostenloos door de winkelier door nieuwe vervangen worden, wat je bij die cheap-ass servo's waarsch. niet zo makkelijk zal lukken.

Maar ja, 100 euro aan servo's in je minimag, of ~35 euro.. of dat deze service waard was.. ik wist op het moment van kopen nog niet van die goedkope servo's, had ik dat toen geweten had ik deze MPX gevallen niet gekocht..

Uuuh, ik weet niet of je mij heb zien vliegen? maar echt onverantwoord was het toch ook weer niet? (nou ja, een beetje, maar dat is een persoonlijke afwijking :D).

Mijn setup:

- 1cel lipo 300mah, 3S300 van 8 dollar gedeelt in 3 celletjes.

Servo's: Towerpro 5 grams voor ongeveer 6 euro per stuk. Werken perfect. verkrijgbaar o.a. bij World_Hobby:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6066696821&category=2563

Ontvanger: GWS Pico. Her en der nog vrij duur, maar bij ACW maar $16.80. Heb TIJDENS de meetings zelfs geen glitch gehad (alleen toen mijn zender nog niet aanstond :D). Dat dingetje weegt maar 5 gram ofzo, cristalletje kost daar ook iets van 5 euro.
ontvanger:
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3669
cristal:
http://www.aircraft-world.com/shopdisplayproducts.asp?id=80&cat=radio+-+CRYSTALS

Oftewel, Dat is gelijk waarom ik zo'n (censuur) hekel aan o.a. Q heb. Ze komen idd aan met een servootje van 30 euro!!!! Terwijl je erbij zegt dat het alleen maar een beetje links rechts hoeft te sturen op een smijtding van 0 euro....

Zelfbouw hebben ze trouwens zowieso al nooit van gehoord. "meneertje, met deze prijzen gaat toch niemand meer zelf bouwen, daar kan je niet meer tegenop"... UUUh, met die prijzen? naja, en van het feit dat het ook nog eens LEUK kan zijn om iets zelf te bouwen hebben ze al helemaal nooit gehoord.

sietse zei:
Mijn setup:

- 1cel lipo 300mah, 3S300 van 8 dollar gedeelt in 3 celletjes.

Servo's: Towerpro 5 grams voor ongeveer 6 euro per stuk. Werken perfect.

Ontvanger: GWS Pico. Her en der nog vrij duur, maar bij ACW maar. Heb TIJDENS de meetings zelfs geen glitch gehad (alleen toen mijn zender nog niet aanstond :D). Dat dingetje weegt maar 5 gram ofzo, cristalletje kost daar ook iets van 5 euro.

Hebben ze deze servo's , ontvanger en batterijen in de meeste modelbouwwinkels voor deze prijs ?

Ik ga men spullen kopen bij albatros , ik weet niet of er iemand ervaring heeft met deze winkel ?

albatros heb ik geen ervaring mee.

Meestal hebben ze deze spullen zelfs niet en zeker niet voor die prijs!!!.

Bij Q promoten ze ook meestal de Picolo heli en kraken ze bv de DF04 enorm af en die verkopen ze dus ook niet. Waarom? De DF04 is goedkoop, gaat niet snel stuk en vliegt standaard al goed. De Picolo moet je eerst volproppen met alu onderdelen.....
sorry, hoor, maar die lui doen altijd zo stom tegen mij, ff stom terug doen.....

Dank je voor de snelle reacties.

Misschien heeft Sietse een goed argument als hij zegt dat de consument, cq klant niet op dezelfde golflengte zit met de winkelier. Vaak zeg ik dingen en staan ze te kijken als een aap op een roestig horloge. Heb ik het over 120mah pakketjes, huh, dat is toch zo leeg...
Ja, maar wel licht, dat heb ik nodig want het kistje weegt maar 130 gram.

Affijn, bij V/D Stad die hier voorheen zat had ik een klankbord, hier meer het gevoel van een loodplaat.

Ik heb inderdaad ook het gevoel dat men niet erg veel op heeft met zelfbouwers. Ik maak tochzelf uit wat ik in mijn kist wil stoppen. Het argument van marge vind ik een beetje vreemd. Je kan mij niet vertellen dat ik als winkel niet een grote partij kan kopen van goedkoop spul uit China of zo. Kapot, jammer, koop een nieuwe. Reservedelen hebben we niet Dat scheelt ook in de kosten.

Ik heb nu Dymond d-60, 18,50 bij Staufenbiel, Iedereen lyrisch over. Dat is al heel anders dan 30 euro.

gr eric.

idd, en met die Dymond's heb je dan dus wel "kwaliteit" voor de helft van wat je hier voor een standaard dingetje betaald.

Vaak zeg ik dingen en staan ze te kijken als een aap op een roestig horloge. Heb ik het over 120mah pakketjes, huh, dat is toch zo leeg...
hahahaha, Prachtig gezegd! :lol:
De vaak lopen ze ook een stuk achter en volgen ze niet echt de nieuwste ontwikkelingen. Dat is iets wat meerdere webshops zeker wel doen. Tsja, dan ben je toch wel stom bezig als winkel lijkt me.

En idd, ze doen vaak alsof ze er veel vanaf weten, maar dan blijkt dat ze zo'n beetje geeneens weten dat een zwever geen motor HOEFT te hebben....
En als ik alles heb uitgezocht op het forum, heb beslist wat ik wil kopen en ze staan je idd als een aap op een roestig horloge aan te kijken, dan loop ik toch snel weer de winkel uit...

Trouwens ook eigenaardig dat een Bec-stekkertje 5!!!! euro kost.... Ik dacht ik koop ff een voorraadje nu ik er toch ben. uuuh

Nu ik dit lees , begin ik toch te twijfelen of ik men servo's , ontvanger , lipo cell en lader ga kopen in de winkel , of ze even online bestel.

Weet er iemand hoe betrouwbaar de winkel 'RCtechnics' is ? En hoe lang duurt het voor je onderdelen in België aankomen ?

evert_ zei:
Weet er iemand hoe betrouwbaar de winkel 'RCtechnics' is ? En hoe lang duurt het voor je onderdelen in België aankomen ?

Even zoeken op't forum, en je komt waarschijnlijk alleen maar positieve berichten tegen. Mijn ervaring is goed, snel, betaalbaar en zeker betrouwbaar. Maar kijk uit voor de winkelbespreking en het beruchte slotje op dit draadje dus....

... snel weer.
:ontopic:

IK weet bijvoorbeeld dat protech????? de Dymond d-60 kloon voor 9 euro verkocht.

Zelfde specs, zelfde look, alleen andere kleur.

Kijk om je heen, veel goedkoop spul hoor.

HET-Rc (uit nederland toch?) servo's in 5 of 9 grams uitvoering zijn voor zo'n 10 euro te koop bij oa Quartel. Dus toch niet alleen duur spul. Na zo'n 100 vluchten in een trillende trex zit er nu wel een klein beetje speling op maar dat vindik toch nog goed voor servo's van 10 euro.
In tegenstelling tot servo's van GWS en vooral Waypoint waar bij mij na 2maanden 2 van de 3 servo's kapot waren (en nog 2 maanden later de 3de ook).
Mijn all time favourite ohgv mini servo's is trouwens de hs-81. Niet supergoedkoop met zo'n 20-25 euro maar al de hs-81's die ik ooit gekocht heb (beginnend 3 jaar geleden) doen het nog ondanks redelijk ernstige mishandeling.
Trouwens waarom staat dit in Hlg/Dlg en niet gewoon in algemeen of electronica??

ik vind het wel apart dat je dan niet eens de volle naam van quartel uit durft te spreken:S en wat jij verteld slaat nergens op want we hebben ook dymond en gws servo's in ons assortiment. en wij promoten op dit moment meer de graupner 47G van 160 dan piccolo's of dergelijke hoor. en vergeet niet dat omdat we geen internet winkel zijn maar een winkel met redelijk wat werknemers zodat we ook problemen op kunnen lossen als mensen langskomen of dingen kunnen afstellen of hele brandstof heli's nakijken voordat we ze met de mensen invliegen en dat je dan voor die service wat extra betaald lijkt me wel logisch toch. verder zijn er veel i-netwinkels die geen btw afdragen en die hebben alleen een loods nodig op een goedkopen lokatie maargoed daar kan je niet even langskomen om iets af te stellen of na tekijken.

mvg jarno

Ik ga men spullen kopen bij albatros , ik weet niet of er iemand ervaring heeft met deze winkel ?

de Albatros uit Montfort (L) ???

De beste tip, als je tenminste tussen de regels door leest is die van Sietse.
Spitten op het internet, in de fora voor welke apparatuur en in de vele shops voor de beste prijs..........
Mijn leidraad voor een goede prijsindikatie is veelal de duitse Ebay.....
Je staat er echt van te kijken wat daar allemaal niet te krijgen is

Arno

rs4evo3 zei:
ik vind het wel apart dat je dan niet eens de volle naam van quartel uit durft te spreken:S en wat jij verteld slaat nergens op want we hebben ook dymond en gws servo's in ons assortiment. en wij promoten op dit moment meer de graupner 47G van 160 dan piccolo's of dergelijke hoor. en vergeet niet dat omdat we geen internet winkel zijn maar een winkel met redelijk wat werknemers zodat we ook problemen op kunnen lossen als mensen langskomen of dingen kunnen afstellen of hele brandstof heli's nakijken voordat we ze met de mensen invliegen en dat je dan voor die service wat extra betaald lijkt me wel logisch toch. verder zijn er veel i-netwinkels die geen btw afdragen en die hebben alleen een loods nodig op een goedkopen lokatie maargoed daar kan je niet even langskomen om iets af te stellen of na tekijken.

Kijk nou uit met je opmerkingen... roer niet door de str... Er zijn genoeg niet liefhebbers van Q die je nu gaat uitdagen. Natuurlijk heb je wel een punt, maar hou je reactie objectief! Q werd genoemd als voorbeeld, daarom ook de letter??? :wink: .

Succes, groetjes van Aldert

Meestal word quartel hier Q genoemd om het niet op een winkelbespreking uit te laten komen. maarja..

Jullie hebben misschien wel Dymond en GWS servo's, maar als je om iet goedkoops vraagd voor een klein ragdingetje krijg je die 100% zeker weten niet aangeboden (mijn en andere ervaringen).
De 47G is niet te vergelijken met een picolo/dragonfly, das meer een vliegend platform waarvan je kan aangeven waar je wil dat ie heen zou moeten gaan, maarja, daar gaat het hier niet over..

Het gaat voornamelijk over het feit dat je in sommige winkels niet de goedkopere artikelen te zien krijgt, ook niet als je daar om vraagt. Het punt van de zelfbouwer blijft ook nog steeds staan.

De webshops die ik ken in nederland dragen zeker weten wel BTW af hoor, en je kan ook ophalen (allen is opsturen makkelijker).

Quartel blijft een goede winkel, dat zal best, maar niet naar mijn mening niet voor de zelfbouwer die op z'n centjes moet letten. Wel voor mensen die er weinig vanaf weten, een dikke portomonee op de toonbank leggen en zeggen: Ik wil vliegen...

Tsja, maar wel tof dat je ff komt verdedigen hoor. Normaal heb je vrij weinig feedback bij zoiets en ik vind toch dat iedereen z'n zegje mag doen ;)

tja ok ik vind inderdaad dat je een punt hebt maar ik denk dat jij en ik en 75% op dit forum weet wie er bedoeld word en dan vind ik dat gewoon zwak want zo'n winkel kan zich niet direct verdedigen. dus vind ik dat eerlijk gezegd laf.

mvg jarno

en om dan even in te gaan op dat van goedkoop is duurkoop zou ik ook niet willen zeggen omdat de ervaring die wij kennen is dat je een heel leuk product voor weinig geld op de markt kan brengen maar dat de onderdelen voorziening gewoon te lang op zich laat wachten. en dat is ook het punt waarom er op een gegeven moment gewoon nog een paar merken overblijven waar de winkelier gewoon volledig achter staat en weet dat de leverancier gewoon binnen een nette tijd die spullen kan leveren. ps was geen persoonlijke aanval;-) maar ik zie vaak dat quartel word afgezeken terwijl het soms gewoon nergens op slaat.

mvg jarno

Idd noem het beestje niet of noem het bij naam.

Het BTW verhaal is een lulverhaal, elk bedrijf is in NL verplicht een boekhouding bij te houden en BTW aangifte te doen.

De rest heb je wel gelijk in: iemand met alleen een internetshop hoeft geen winkelpand te hebben met duur personeel etc.

Toch zit daar niet het probleem, immers ik kan bv. wel de Minimag bij Quartel kopen voor 75 euro, wat zo'n beetje de standaard prijs is (beurzen in Dortmund daargelaten). Die is dus niet significant duurder dan webshops. Toch kan ik niet een kleine servo kopen voor 10 euro, en geloof me dat heb ik toevallig vrij recent geprobeerd.

De marge op die producten is gewoon te laag en ze zijn teveel te koop bij webshops, daar is voor een reguliere winkel domweg niet tegenop te concurreren. Die servo die je bij een webshop voor een tientje koopt, zou bij een reguliere winkel al snel een paar euro duurder MOETEN zijn, om het rendabel te maken.. en dan krijg je toch al gezeik of bestellen mensen ze on-line. Dan kun je je dus beter focussen op andere artikelen.

Dat een verkoper in de winkel je niet meteen en per definitie de meest voordelige keus laat zien, lijkt mij logisch.

Daarnaast: 2 jaar garantie is gewoon wettelijk vastgelegd, dus ook op Servo's. Werkt niet--> pech MAG dus domweg niet volgens de wet. Webwinkels komen daarmee weg, omdat de verzendkosten voor die garantie al ongeveer de productkosten zouden zijn, dus klanten accepteren dat. Als jij echter een boze klant aan de balie hebt staan, is dat allemaal wat lastiger en wordt je vak er ook niet leuker op.

Wat betreft Quartel: hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind..

iedereen is het verplicht maar hoe wil de overheid al die i-net winkels controleren grootste deel is onzichtbaar als jij het vanuit je zolderkamer runt heeft niemand dat door hoor;-) en in garantie gevallen is onze procedure opsturen naar de fabrikant en die bepaalt of er wel of geen garantie op zit. en dan soms uit coullance als de importeur geen garantie wil verlenen doen we dat zelf ook weleens. goed voorbeeld is bijvoorbeeld de rotostarter 2 van hpi al deze dingen uit de eerste serie gaan de tandwielen kapot van en elke klant heeft gewoon kosteloos een nieuwe gehad en de eerste klanten met de problemen kregen een vervangende mee in bruikleen zodat ze in iedergeval konden blijven rijden. en sommige grote heli's zijn opzich gewoon echt gevaarlijke machines in de verkeerde handen of met de verkeerde spullen erop en wij willen niet graag de schuld krijgen dat er door dat wij diegene dat verkochten(wij worden toch verantwoordelijk gehouden voor het product) mensen gewond raken.

mvg jarno

Back