Ja hoor, als winkelier kun je dat doen. Enne, nee, als serieuze winkelier begin je daar natuurlijk niet aan. Het waarom? Allereerst "Kapot, jammer, koop een nieuwe" is wettelijk niet toegestaan. Daarnaast is er slechts een uiterst klein percentage klanten, die daar genoegen mee neemt. Zeker niet degenen, die op de centjes letten. Als je dus van tevoren weet, dat je op z'n minst 30% van de verkochte produkten binnen de korste tijd terug ziet - vergezeld van een ontevreden klant - heb je geen enkele behoefte om dit soort onheil op je hals te halen. Elke ontevreden klant is er tenslotte eentje te veel. Vervolgens "Reservedelen hebben we niet Dat scheelt ook in de kosten" is ook wettelijk niet toegestaan. Zoiets is ook niet echt een promotie te noemen voor het produkt. Voor een servo van 10 euro zal dit allemaal wel meevallen, maar toch... Als je dan tenslotte ook nog ziet, dat er meer er meer geprobeerd wordt crashschade bij de leverancier te verhalen onder de noemer 'produktaansprakelijkheid' kun je er van overtuigd zijn, dat zo'n beetje elke winkelier liever grijze haren krijgt van andere toestanden.Speedsweets zei:Je kan mij niet vertellen dat ik als winkel niet een grote partij kan kopen van goedkoop spul uit China of zo. Kapot, jammer, koop een nieuwe. Reservedelen hebben we niet Dat scheelt ook in de kosten.
Als ik zie, wat er hier bij de servicedienst aan reparaties binnenkomt, word ik wel eens verdrietig dat de tendens meer en meer is om goedkope apparatuur te produceren omdat de klant daarnaar vraagt en omdat men de concurrentieslag met 'goedkoop-Chinees' niet wil verliezen. De weg naar kwalitatief betere apparatuur wordt daarmee meer en meer geblokkeerd. Om een voorbeeld te noemen: je kunt nu eenmaal niet een ontvanger voor 25 euro op de markt brengen, die net zo goed is als eentje die het dubbele moet kosten. Natuurlijk zal zo'n 25 euro ontvanger in veel gevallen nog wel voldoen, maar het klachtenpercentage ligt verhoudingsgewijs vele malen hoger dan bij de betere apparatuur. Zowel bereik als selectiviteit als gevoeligheid voor motorstoringen ligt op een heel ander niveau. Voor indoor is dit minder bezwaarlijk, maar zodra de modellen groter en zwaarder worden kan men beter even doorsparen of er (nog) niet aan beginnen.