Zegt die vent, daar doen we niet aan mee...

Is goedkoop, duurkoop?

• Ik doe wat de verkoper zegt.

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    181
Speedsweets zei:
Je kan mij niet vertellen dat ik als winkel niet een grote partij kan kopen van goedkoop spul uit China of zo. Kapot, jammer, koop een nieuwe. Reservedelen hebben we niet Dat scheelt ook in de kosten.
Ja hoor, als winkelier kun je dat doen. Enne, nee, als serieuze winkelier begin je daar natuurlijk niet aan. Het waarom? Allereerst "Kapot, jammer, koop een nieuwe" is wettelijk niet toegestaan. Daarnaast is er slechts een uiterst klein percentage klanten, die daar genoegen mee neemt. Zeker niet degenen, die op de centjes letten. Als je dus van tevoren weet, dat je op z'n minst 30% van de verkochte produkten binnen de korste tijd terug ziet - vergezeld van een ontevreden klant - heb je geen enkele behoefte om dit soort onheil op je hals te halen. Elke ontevreden klant is er tenslotte eentje te veel. Vervolgens "Reservedelen hebben we niet Dat scheelt ook in de kosten" is ook wettelijk niet toegestaan. Zoiets is ook niet echt een promotie te noemen voor het produkt. Voor een servo van 10 euro zal dit allemaal wel meevallen, maar toch... Als je dan tenslotte ook nog ziet, dat er meer er meer geprobeerd wordt crashschade bij de leverancier te verhalen onder de noemer 'produktaansprakelijkheid' kun je er van overtuigd zijn, dat zo'n beetje elke winkelier liever grijze haren krijgt van andere toestanden.

Als ik zie, wat er hier bij de servicedienst aan reparaties binnenkomt, word ik wel eens verdrietig dat de tendens meer en meer is om goedkope apparatuur te produceren omdat de klant daarnaar vraagt en omdat men de concurrentieslag met 'goedkoop-Chinees' niet wil verliezen. De weg naar kwalitatief betere apparatuur wordt daarmee meer en meer geblokkeerd. Om een voorbeeld te noemen: je kunt nu eenmaal niet een ontvanger voor 25 euro op de markt brengen, die net zo goed is als eentje die het dubbele moet kosten. Natuurlijk zal zo'n 25 euro ontvanger in veel gevallen nog wel voldoen, maar het klachtenpercentage ligt verhoudingsgewijs vele malen hoger dan bij de betere apparatuur. Zowel bereik als selectiviteit als gevoeligheid voor motorstoringen ligt op een heel ander niveau. Voor indoor is dit minder bezwaarlijk, maar zodra de modellen groter en zwaarder worden kan men beter even doorsparen of er (nog) niet aan beginnen.

Hallo Jan,

hartelijk dank voor je bijdrage. Duidelijk en geeft de kant van de winkelier goed weer.
Ik begrijp heel goed dat je niet om wettelijke bepalingen heen kan.

Ik wil echter graag zelf bepalen wat ik wil vliegen. Ik wil nu een micro voor mijn zoontje bouwen, en dat gaat natuurlijk hard de grond in als het mis gaat. Daar wil ik geen dure spullen aan spenderen. Boven dien vind ik dat veel spullen gewoon belachelijk over de top zijn. Leuk hoor van die high tech zaken, maar heb ik niet nodig. Vorige week komt de winkelier met een ontvanger van 119 euro aan zetten, met een gezicht dat het de gewoonste zaak van de wereld is.... Voor 119 euro bouw ik de kist met de rc erbij. Ik vind dat volledig buiten proporties, 119 euro is voor mij nog steeds 240 gulden.

Ik kan nu echter bijn a alleen bij de internetshops terecht.

3 jaar geleden heb ik uitgezocht welke zender ik nodig had. Zenders van meer dan 500, ja tot 900 euro, werden me aan geboden.
Ik zoeken op internet, ik had namelijk in het verleden iets over OEM gehoord. Deze fabrikanten leveren halffabrikanten voor anderen. Graupner, JR en anderen kopen die spullen in bij die fabriek. echter die fabriek levert ook aan andere merken en brengt zelf ook een merk op de markt, nl Kyosho.
Als ik een zender met hetzelfde binnenwerk koop van Kyosho, Hitec, betaal ik 30 procent van de prijs van Graupner. dan heb ik dus het gevoel dat ik opgrelicht word. Let wel 785 euro ten opzichte van 249 euro, dan mag dat kastje eromheen wat simpel zijn, hoewel, maar dat is kompleet uit zijn verband, zoveel beter is die Graupner echt niet.

Ik hoop hiermee duidelijk te maken dat goedkoop dus niet per definitie slechter hoeft te zijn. En ik denk dat de winkelier op Kyosho ook wel geld verdient. Het maakt de drempel om in te stappen wel lager.

gr eric

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt, maar daar klopt niets van. Kyosho is uitsluitend een handelsfirma, die zelf geen zenders produceert, dat nooit heeft gedaan en ook nooit zal doen. Kyosho Duitsland is wel enige tijd importeur van Hitec geweest, maar dat is al jaren geleden beeindigd. Hitec wordt tegenwoordig via Multiplex verkocht en heeft een tamelijk intensief samenwerkingsverband met deze firma.

Halffabrikaten van zendapparatuur bestaan ook niet. Daarvoor is de markt veel te klein. Wel komt er samenwerking voor en fabriceert de ene fabrikant ook wel voor een andere. Daarnaast wordt de prijs van zenders grotendeels bepaald door de toeters-en-bellen, die er in zitten. Dit heeft niets met kwaliteit te maken, maar met de software-mogelijkheden die er in zitten. Uiteraard heeft elke winkelier ook eenvoudige zenders voorradig, maar zal er voor modelvliegen al snel worden geadviseerd om een computerzender aan te schaffen. Je zit dan al gauw een behoorlijke prijsklasse hoger. Hoewel, als je je beperkt tot Hitec is de Optic 6 zender een redelijk geprijsd apparaat met veel software aan boord. Ook bij de andere merken zijn er trouwens prettig geprijsde computerzenders te koop.

Ik denk dat je zo langzamerhand twee soorten kopers krijgt:
  • - mensen die weinig tijd hebben en gewoon willen rijden/varen of vliegen, en daar dus geld voor over hebben
    - mensen die de tijd nemen om iets langer te zoeken op internet en daar ook goedkoper spul vinden.
De laatste soort mensen raken de reguliere modelbouw winkels kwijt. Maar ik twijfel of ze dat zo erg vinden.

Ik was een keer bij 'mijn' winkel, Modelbouw Bloemendaal. Staat er een man voor mij met een prachtige R/C auto waarvan het tandwiel versleten was. De winkelier vertelde dat dat tandwiel niet meer leverbaar was, dus die klant zegt zonder blikken of blozen, wat kost die-en-die nieuwe auto dan? Omdat alleen het tandwiel versleten was kocht hij een nieuwe!! :hammer:
terwijl die auto er verder nog perfect was!! Weinig creatief...

Dit soort mensen zoekt niet op Internet, maar gaat gewoon naar de winkel en koopt iets. Maar ik vind het geweldig dat je via Internet over de hele wereld spullen kunt kopen en dat blijf ik doen.

Leon

Van sommige dingen is het duidelijk dat het goedkoper is. Als jij een shocky wilt bouwen oid, by all means, gebruik het internet en je zult goedkoper uit zijn.

Zodra je echter wat groter gaat, betwijfel ik wel of het echt goedkoper is. Het is bijna altijd zo dat een bedrijf niet op alle punten goedkoop is, dus vaak zit je dan aan meerdere leveranciers. Dat houdt ook in meerdere verzendkosten en verschillende kwaliteitsniveaus (zaken als afhandelen van garantie).

Mensen die nu voor 'de kleine dingen' even snel naar 'de winkel' rennen en de rest avonden zitten te speuren op internet om een paar euro goedkoper uit te zijn, moeten zich goed bedenken wat ze op die manier doen. Die winkelier zal toch moeten eten, dus doordat mensen spullen elders kopen en alleen voor het kleine grut bij hem komen, moet hij het kleine grut duurder maken om te overleven.

Vind het een beetje so-so om op die manier te werken. Of je haalt je spul op internet, of bij een winkelier. Voor het goedkope naar het internet en het gemak naar de winkelier is een beetje dubbel en imo niet eerlijk tov. die winkelier.

Wij hadden vroeger een slager 'van de oude stempel'. Had in zijn winkel ook een plankje met wat andere producten. Op een dag sta ik in zijn winkel en regent het enorm hard. Komt er een oud vrouwtje uit de flat tegenover hem binnen "slager heeft u ook koffie?". "Nee", antwoorde de man bits. "Oh da's jammer" -> vrouwtje verlaat winkel. De koffie stond gewoon vooraan op de plankjes met 'andere producten'. "Ja lekker hoor de hele week halen ze het vlees bij de AH, maar als het dan een keer regent en de koffie op is, komen ze hier mijn serviceproducten opmaken.. nou ik dacht het niet!". Heerlijk.

Wat zegt u meneer? U heeft lijm nodig voor uw toestel? Waar heeft u het toestel gekocht? Op internet? Dan zou ik zeggen: bestel die lijm maar en ga daar ook maar 2 dagen op zitten wachten en 5 euro verzendkosten betalen ;)

Oh ja, nog een "gek" prijsverschil dat ik kwijt wil nu het over zenders gaat.

Ik wilde de MX-12 kopen. Prima zender voor weinig geld. Ontvanger en servoos hoef ik niet, dus zocht ik de losse zender. Bij alle winkels en internetshops kwam ik hem tegen en de prijzen varieerden wel een beetje. De hele set zat rond de 140-160 euro, de zender alleen rond de 90-100 euro.
Bij Quartel kost de set 199 (das de adviesprijs van graupner, maar die heb ik dus bijna nergens gezien). Heb nog even gebeld hoeveel de zender los kost, want dan zou ik verzendkosten besparen was het idee. Lekkere reactie kreeg ik daarop:
"De MX-12 word niet als losse zender geleverd en dus ook niet los verkocht"..... Tsja, dan zijn ze dus wel de enige.... Uiteindelijk heb ik hem voor 89 euro bij modelbouw bichler in duitsland gekocht (8 euro verz.). (das toch ook een gewone winkel?).

Ook wil ik trouwens graag weten wat de reden voor Quartel is om enkel via Rembours te verzenden?
Voor hele modellen is het prima, maar 8 euro verzendkosten voor een kogellagertje of helionderdeeltje vind ik toch wat veel....

Vorige week komt de winkelier met een ontvanger van 119 euro aan zetten, met een gezicht dat het de gewoonste zaak van de wereld is.... Voor 119 euro bouw ik de kist met de rc erbij. Ik vind dat volledig buiten proporties, 119 euro is voor mij nog steeds 240 gulden.

Idd, als je een turbineheli of een 6 meter schaalzwever heb, dan is een ontvanger van 60-70 euro nog wel te doen. Voor een Smijtertje van hooguit 15 euro bouwkosten is dat natuurlijk veeeeel te duur. Het moet gewoon wel in verhouding zijn. Die GWS pico is idd niet even goed als de allerbeste met berg technologiën enzo. Maarja, dat is ook niet echt nodig hier.
Voor mijn nieuwe T-Rex heb ik nu wel een goede ontvanger gekocht. Toch hoeft die echt geen 119 euro te kosten. Ik heb de MZK Sexta (maar dan van Hyperon) voor 46 euro van ACW laten komen. Kan ook toch? Een beetje winstmarge vind ik goed, maar het moet niet het 4 dubbele worden. (kijk bijvoorbeeld maar niet naar APC Slowfly propjes...)

Vind het een beetje so-so om op die manier te werken. Of je haalt je spul op internet, of bij een winkelier. Voor het goedkope naar het internet en het gemak naar de winkelier is een beetje dubbel en imo niet eerlijk tov. die winkelier.

Wat een uitspraak; Vlgs mij leeft deze mijnheer nog in de middeleeuwen...
Het internet biedt kopers nu eenmaal de mogelijkheid op een veel uitgebreidere schaal te vergelijken. En daarbij gaat het lang niet altijd om de zogenaamde goedkopere produkten.
Het is jammer dat in deze discussie zoveell nadruk gelegd wordt op juist dit "goedkope". Ook kwalitatief hoogwaardige spullen zijn via internet te verkrijgen namenlijk. (en daar is het financiele voordeel veelal nog groter !) Het service en garantieaspect is dan wel iets waar de plaatselijke handel mee schermt maar uiteindelijk komt alle spul op dezelfde servicedesk terecht.
Dus heren modelbouwhandelaren, in dit specifieke geval, kom van jullie ivoren toren en orienteer julliezelf ook eens wat in de boze buitenwereld gebeurd. Die is namenlijke stukken groter geworden.

Arno

Corrien zei:
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt, maar daar klopt niets van. Kyosho is uitsluitend een handelsfirma, die zelf geen zenders produceert, dat nooit heeft gedaan en ook nooit zal doen.
Dank je voor deze reactie. ik ben blij dat je ook argumenten aanvoert waarbij het ook inhoud krijgt.
Je betwijfelt op deze manier van reageren wel mijn integriteit en zet mij in een kwaad daglicht.

Even inhoudelijk, natuurlijk is Kyosho geen fabrikant. Zoals vele bedrijven hebben verschillende grote bedrijven, subbedrijven met andere aktiviteiten. Bovendien vind ik het amusant om te horen dat je precies weet wat een groot bedrijf in de toekomst gaat doen.

gr eric.

Voorlopige conclusie.

Kan ik als voorlopige conclusie trekken.

1 De poll zegt dat 93 % van de stemmers voor de goedkopere "mindere"servo gaat.

2 Stemmers veelal zelf bouwen en uitdenken.

3 De winkelier en voorgenoemde bouwer niet op dezelfde golflengte zit.

4 De winkelier deze doelgroep niet als interessant ervaart.

Ik ben benieuwd of er nog relevante argumenten naar voren komen.

Kunnen we dan elkaars argumenten respecteren.
Ik geloof dat er veel "pijn"zit bij de deelnemers, het is echter niet de bedoeling om daar hier iemand het slachtoffer van te maken.

gr eric

Speedsweets zei:
Dank je voor deze reactie. ik ben blij dat je ook argumenten aanvoert waarbij het ook inhoud krijgt.
Je betwijfelt op deze manier van reageren wel mijn integriteit en zet mij in een kwaad daglicht.
Ik weet niet wat het probleem is, maar als de opgegeven informatie niet klopt mag dit best worden gecorrigeerd. Daarbij wordt niemand in een kwaad daglicht gesteld, maar uitsluitend verteld hoe de vork in de steel steekt. Een Hitec zender, die door Kyosho Duitsland werd geimporteerd, kwam dus gewoon van Hitec. De GWS apparatuur, die Kyosho momenteel verkoopt komt dus ook gewoon van GWS. Het enige, dat hetzelfde is gebleven, is de Kyosho-verkooporganisatie.

:offtopic: Mijn werk brengt mee, dat ik redelijk zicht heb op de aktiviteiten en omvang van de diverse fabrikanten en winkeliers. Daarbij kan ik dan ook vertellen, dat men zich als consument als regel verkijkt op de omvang van de markt en de grootte van bedrijven. Dit valt dus vies tegen en staat in geen enkele verhouding tot andere consumenten-elektronica, zoals pc's, huishoudelijke apparatuur en gsm's. Daarnaast moet men zich realiseren, dat de Nederlandse en Belgische markt nauwelijks meetelt op het wereldtoneel. Sowieso wordt al minder dan 10% van de wereldomzet van modelbouw in Europa gerealiseerd (waarvan dan weer meer dan de helft in Duitsland). Wij doen dus in de lage landen nauwelijks mee. Er zijn dan ook slechts zo'n 125 verkooppunten van enige omvang (Nederland en Belgie samen, internetshops niet meegerekend), waarvan er hooguit zo'n 25 stuks zich uitsluitend met modelbouw bezig houden. De rest verkoopt dus ook andere artikelen. Dit valt dus ook bar tegen. Hetzelfde geldt ook voor de fabrikanten. Deze zijn veel minder groot dan men zou denken. De twee grootste Europese fabrikanten hebben bijv. elk enkele honderden personeelsleden (buitendienst meegerekend) en de overige tellen hooguit enkele tientallen werknemers.

Jan dank je,

natuurlijk is corrigeren van verkeerde informatie ok, dt zou anders niet van een open geest getuigen.
Ik ben blij dat je nu middels de uitleg het een en ander duidelijk maakt. Ik wil hier ook geen welles/nietes spelen.

Weerlegt echter niet het feit dat ik zelf heb gezien middels uitzoeken dat de binnenwerken van de hitec Eclipse 7 en de Graupner zender( model naam) zou ik moeten opzoeken) door dezelfde fabrikant geleverd werden, printplaten etc waren hetzelfde.

Nou kan iemand zeggen dat het niet zo is, maar dan zou de informatie die ik gezien heb niet kloppen. Dat laatste kan ik echter niet controleren. Ik kan alleen vertellen wat ik gezien heb. Ik heb ook gezien dat de Dymond d-60 door een ander merk waarschijnlijk is nagemaakt en verkocht, voor de helft van de prijs, alle specs waren hetzelfde.

Ik heb natuurlijk niet de inzichten van iemand die al jaren in de markt zit. Ik heb wel een open en onderzoekende geest en wil dat desgevraagd we delen. Een ieder die een andere mening heeft hoor ik graag.

De wereld wordt echter wel groter, en ik ben van mening dat het kiezen voor een product niet naamsafhankelijk hoeft te zijn.

Toen ik voor Hitec of Dymond servo's ging kijken werd ik toch echt vreemd aangekeken in de winkel. Nu verkoopt iedereen Hitec.

gr eric

Hoi,

even ingaand op de discussie in dit draadje.. Zelf doe ik nu een 10 jaar aan modelbouw, ooit begonnen met een 2e hands setje en sinds dien eigenlijk alleen maar 2e hands spul gehad. Meerdere modelbouw zaken in de buurt, natuurlijk koop je wel eens dingen.
Maar als je in een tasje met kleine onderdelen, stekkers, lijm etc kijkt en dan kijkt op de kassa wat er gevraagd word.. ja dat was altijd erg veel.

Sinds de internet shops en de goede ervaringen er mee doe ik het meeste bij deze shops. Kwaliteit tot nu toe altijd goed en service ook. Het forum bied mij hierbij eventueel hulp door als vraagbaak te fungeren en houd de modelbouwer daarbij ook nog eens op de hoogte van de nieuwste feiten.
Nu is het zo dat ik best bij mijn lokale shops wil kopen, echter hebben ze wanneer ik 10 dingen moet hebben hooguit 1 dingn van mijn lijst. Dus word het altijd of wachten of het is gewoon niet leverbaar. Winkeliers staan je nog steeds uit te lachen als je om een lipo vraagt en zeggen dat het toekomst is en de kwaliteit nog te slecht.

Dan denk ik, kijk zelf eens op het forum, kom eens kijken bij indoor vliegen en kijk eens rond in de echte wereld van modelbouw. Ik heb meermaals een winkelier uitgenodigt om te komen kijken bij indoorvliegen om te zien wat de huidige stand is, wat men zoal koopt en waarmee hij de klant van dienst kan zijn. Echter komen ze niet kijken, geen interesse.

Zelf hebben we thuis nu ook al een jaar of 8-9 een eigen 2e hands modelbouw hobby zaak. Gewoon een te groot uitgegroeide hobby en het geluk in het bezit te zijn van een winkel pand.
Wanneer een klant aan ons om een lipo vraagt of een mini servo of een brushless set die wij niet hebben... Dan verwijs ik ze vrolijk naar het forum, RC-technics, ACW etc etc. Mijn vader vind dit nogal eens verpesten van onze handel, echter hebben wij het niet en zullen we het ook niet krijgen. Waarom de mede modelbouwer tegen werken of iets minders aansmeren terwijl we allemaal een leuke hobby willen beoefenen waarbij we ook wel eens de nieuwste snufjes willen gebruiken.

Zo wijs ik mensen er ook op wanneer ze electro gaan vliegen, gelijk een setje brushles en lipo te kopen. Waarom eerst de standaart set kopen en na een maand of wat nog een keer zoveel geld uitgeven voor een upgrade (nieuwe accu, motor, regelaar, lader etc etc) en dat terwijl ze alles net nieuw hebben.
Ook stuur ik vaak genoeg mensen naar de reguliere winkels voor de dingen die ze nodig hebben en waarvan ik weet dat ze het hebben. Het hoeft niet allemaal op internet.

Ik vind dat we allemaal een leuke hobby moeten kunnen hebben waarbij onze portemonnee het wat langer vol houd. Daarbij, waarom mogen de beginners niet gelijk genieten van de mooie zaken als brushless etc. We weten zelf hoeveel mooier en beter deze nieuwe dingen vliegen.

Groeten Vincent

:oops: Het was me nog niet eerder opgevallen, dat ik me met een topic in het HLG/DLG-forum aan het bemoeien was :oops: . Mijn opmerkingen m.b.t. mindere kwaliteit was meer in z'n algemeenheid bedoeld en is hier eigenlijk minder van toepassing. Ik kan me met de voorlopige conclusies n.a.v. de poll dan ook wel vinden.

Men moet het ook niet vreemd vinden, dat modelbouwwinkels niet echt te interesseren zijn voor deze doelgroep. Daarvoor is de groep te klein en is het dus weinig aantrekkelijk om daarvoor voorraad aan te houden. De bedoeling is tenslotte om leuke winsten te realiseren en dat lukt alleen als er wat omzetsnelheid behaald kan worden. Dit heeft dus niets te maken met het volgen van nieuwe ontwikkelingen, maar alles met omzetcijfers. Zelf ben ik de laatste jaren voor de lol nogal wat keren wezen kijken bij het indoor-vliegen. Ik kijk m'n ogen uit en ik vind alles wat ik tegenkom prachtig. Als ik het echter zakelijk bekijk, heb ook ik weinig of niks aan de lieden, die zich hiermee bezig houden. Als ze wat kapot vliegen pakken ze de pot secondenlijm en het laten repareren van defekte elektronica is al helemaal iets, wat niet bij ze opkomt. Daarmee kunnen we nog steeds wel goede vrienden blijven, maar we hebben weinig boodschap aan elkaar. Gelukkig is er dan nog een forum, waar we van gedachten kunnen wisselen.....

Mooi verhaaltje Vincent!

Mooi voorbeeld voor een beginner ook idd. Als je nu wilt beginnen met elektro kan je vrij goedkoop aan een compleet setje kopen:

Fietsbel: 12,50
17 amp brushless regelaar :19.12
3 cell Lipo: naar keuze, ± 25 euro.

Heb je een lekkere multifunctionele powerset voor nog geen 60 euro. Daar heb je bij bijvoorbeeld Quartel nog maar net de accu voor, fietsbel kennen ze niet eens...
oh en zelfs een complete zenderset voor 79.50...

Vaak wordt er ook flink gehamerd op de zogenoemde kwaliteitsproducten. Zal best dat een 6-3D motortje wat efficienter is dan een fietsbel, maar de prijs is ook totaal niet vergelijkbaar. Jammergenoeg komen das soort goedkope artikelen vaak niet in de shops terecht.

Ik snap het punt van Jan (Corrien) ook wel. Dat ze niet zomaar een hele lading gaan kopen terwijl ze het geeneens kwijt kunnen. Maar toch zie ik daar nog een flinke denkfout in. Die Towerpro servootjes bijvoorbeeld kan je via ebayshops voor ± 6 euro kopen. Een winkel die veel inkoopt (kan zelfs per container stond op 1 site :D), zal het echt nog wel goedkoper kunnen krijgen. Tel daar nog een lekkere winst bij op en zet ze voor een tientje op een goed zichtbare plek in de winkel (ook op de webpage). Met dat soort dingen hou je het voor de mensen die wat minder hebben ook nog leuk. Waarschijnlijk zal de omzet daardoor zelfs flink stijgen volgens mij. Naast de winst die ze zowieso op die servootjes (enzo) kunnen vangen, zullen diegenen die er dan toch zijn, gelijk ook nog wat andere onderdeeltjes kopen (mits die ook niet te duur zijn).

Ook met stekkertjes enzo. Als ik op internet kijk, denk je vaak bij een bestelling. Hoppa, nog wat van die en die stekkertjes erbij. Bij Quartel heb ik dat ook geprobeert, maar ze vonden me nogal irritant worden omdat ik zelfs van een stekkertje eerst de prijs wilde weten vóórdat ik het kocht. Daar schrok ik toch wel van en het klinkt gewoon niet echt vriendelijk.
Dan vraag je hoeveel kost zo'n latje eigenlijk? (dan kan ik beslissen hoeveel ik er neem, gezien mijn budget dat ik wilde uitgeven). Dan krijg je als antwoord: "Niet veel". Na aandringen zoeken ze het dan toch ff op en schrik je je weer rot... Vind ik niet lekker winkelen.

Men moet het ook niet vreemd vinden, dat modelbouwwinkels niet echt te interesseren zijn voor deze doelgroep. Daarvoor is de groep te klein en is het dus weinig aantrekkelijk om daarvoor voorraad aan te houden.

groep te klein? De DLGers wel ja, dat snap ik ook wel, maar als je kijkt naar de gebruikers van kleine goedkope servo's en fietsbellen, dan heb je het volgens mij toch over een aanzienlijk grotere groep waar je als handelaar zeker wel wat mee kan. Toen dit niet werd gedaan zag je dat ineens een aantal internetshops ontstonden die dit gat mooi opvulden. Ik zou dan zeggen: Gemiste kans...

dat is ongeveer dezelfde doelgroep als de wedstrijdrijders, willen altijd gesponsord worden en het moet super kwaliteit zijn maar het mag niks kosten.

mvg jarno

uuh, nee, dat zie je dan net verkeerd denk ik zo.

Het hoeft helemaal geen superkwaliteit te zijn juist!!!! Daar gaat het nou net om....
Het mag ook wel wat kosten, als het maar in verhouding staat tot wat je krijg. (prijs kwaliteit verhouding). De doelgroep waar ik en anderen het over hebben is dus diegene die zoeken naar goedkopere spullen waar de kwaliteit niet per sé optimaal van hoeft te zijn.

Back