Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum dus zal me eerst voorstellen.
Al sinds mijn jeugd ben ik bezig met modelbouw, hoofdzakelijk rc auto's.
Ook heb ik op zolder nog een speedboot model liggen van 110cm die nog niet afgebouwd is.
Onlanks kocht ik via MP een zeilboot van 117 cm. Mijn zoon heeft hem Crazy Diamond gedoopt. De boot heef op het kanaal gevaren aan een vliegertouw en dit ging prima. Daarom heb ik besloten om de boot RC bestuurd te maken.
Daar gaat dan ook mijn vraag over. Hij heeft een beweegbaar roer dus de besturing krijg ik wel klaar, maar hoe trim ik de zeilen en vooral waarmee.
Bij veel zeilwinchers staat dat ze digitaal zijn, kunnen ze dan niet op een normale ontvanger?
Is de Hitech HS-785HB geschikt?
Wordt bij schepen van mijn grote ook de fok getrimd?
Wat is beter, 2,4 ghz of 40 (27) mhz?
Hierbij enkele foto's van de vaart op het kanaal aan een vliegertouw
Ik ben nieuw op dit forum dus zal me eerst voorstellen.
Al sinds mijn jeugd ben ik bezig met modelbouw, hoofdzakelijk rc auto's.
Ook heb ik op zolder nog een speedboot model liggen van 110cm die nog niet afgebouwd is.
Onlanks kocht ik via MP een zeilboot van 117 cm. Mijn zoon heeft hem Crazy Diamond gedoopt. De boot heef op het kanaal gevaren aan een vliegertouw en dit ging prima. Daarom heb ik besloten om de boot RC bestuurd te maken.
Daar gaat dan ook mijn vraag over. Hij heeft een beweegbaar roer dus de besturing krijg ik wel klaar, maar hoe trim ik de zeilen en vooral waarmee.
Bij veel zeilwinchers staat dat ze digitaal zijn, kunnen ze dan niet op een normale ontvanger?
Is de Hitech HS-785HB geschikt?
Wordt bij schepen van mijn grote ook de fok getrimd?
Wat is beter, 2,4 ghz of 40 (27) mhz?
Hierbij enkele foto's van de vaart op het kanaal aan een vliegertouw