De reactie van Tom Boere kan wat verwarring geven. Dat de stroom eerst door de regelaar gaat en dan door de zekering, dat klopt dus niet. De stroom gaat gelijktijdig door regelaar en zekering. Wat hij bedoelt is dat als de zekering tussen de regelaar en de motor zit, dat de regelaar defekt kan raken op hetzelfde moment dat de zekering smelt. De motor is dan wel afgekoppeld doch de regelaar staat nog steeds aan de stroombron gekoppeld met als gevolg een kortsluiting over de accupolen.
In dat geval moet men even Apeldoorn bellen, want dan is er geen houden meer aan, wat op de foto is te zien voltrok zich in slechts in 5 minuten! Binnen 30 seconden stond het model in lichterlaaie, maar toen had ik de camera nog niet bij de hand. ALTIJD! en dat geldt zowel voor de aandrijving als de verlichting, ZEKEREN AAN DE ACCU! dan is alle bedrading en alles wat daar aan hangt spanningsloos op het moment dat er wat fout gaat.
Cheeta:Geplaatst: Za September 24, 2005 7:38 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
hij kan kortstondig vast slaan,, tak tegen de schroef,, dan is het al gebeurt met je zekeringetje en ik weet niet maar ik zwem liever niet
en een model van paar honderd euro laat ik liever ook niet dobberen,,
Nee, dan kan je het beter laten uitbranden!
Is wel vreemd van de foto, want ik had de URL gecopieerd en als link in de topic gezet....................... Bij mij werkt het wel goed.
groetjes Hans.