Cheeta zei:
koper is een nog betere geleider maar nadeel van koper is dat het ook stroom zeer goed geleid
Dat doet aluminium ook, alle hoogspanningsleidingen zijn van aluminium dus dat is geen goed argument.
, en ik weet haast wel zeker dat de plaatjes die achter een transistor zitten van aluminium zijn,,
Fout, deze zijn van koper.
en te heet is afhankelijk van wat,, lichaamstemperatuur tot 50 graden is een goede werkings temperatuur voor lange tijd. kortstondig mag het ook heter worden,,
De ideale werktemepratuur van (vermogens) electronica ligt op 60 graden.
Aangezien de FET's in ESC's vermogens electronica is kan je er rustig van uitgaan dat deze zeker veel heter worden, 80 tot 100 graden is normaal.
aluminium wordt inderdaag gebruikt omdat het goedkoper en lichter is, maar de geleidingscapaciteit van warmte is goed genoeg voor waar het nodig is.
Waarom denk je dat die lipje aan vermogens electronica van koper is ?
Noem mij eens 1 vermogens onderdeel waar een aluminium lipje aan zit.
En kom nu niet aan van -ik weet het *haast* zeker-, maar waar je het echt van weet.
en ik gaf een begrijpelijke uitleg voor iemand die er niet super veel verstand van heeft,,
Oooo, en jij wel ??
dus waarom het onder water geboord is. dit heeft puur te maken met de warmte ontwikkeling bij het boren van aluminium.
Onder water boren van een klein lipje ??????
Komt er dan zoveel warmte vrij om een gaatje op te ruimen van 3,2mm naar 4mm ??
Je blijft me verbazen met al die onzin.
let wel dat je nadat je het onder water geboord hebt het goed droogmaakt en een klein beetje wd40
WD40 op electronica spuiten ??????????
http://www.wd40.nl/marken_wd40_nl.php/
WD40 is veredelde kruipolie en beslist niet geschikt voor electronica.
of een ander vocht verdrijfend middel deroverheen spuit om corrosie te verkomen
Tenminste nog e1n zinnige opmerking na (weer) zoveel onzin.