DirkSchipper
Forum veteraan
1. Tja, in een tijd dat er nog geen grote kleurschermpjes bestonden, hebben ze wel iets zeer functioneels geproduceerd. Een methode die nu nog in de beste zender wordt gebruikt, en waarover de gebruikers nog steeds enthousiast zijn ...Tijd vooruit?
Lopen kutten op een schermpje van een paar centimeter met een paar knopjes en dan beweren dat dat gemakkelijk is. De taranis is echt gemakkelijk. Je sluit hem aan op je computer, dan heb je beschikking over een 19 inch scherm, toetsenbord en muis.
En dan begint het moeilijke programmeren waar ik met futaba en multiplex uren mee bezig was:
Je klikt op nieuw
De computer vraagt je heli, vliegtuig of anders.
Dan klik je op vliegtuig.
Vervolgens wordt er gevraagd met of zonder richtingroer en rol roer. Bij een dlg klik je ze beide aan.
Wilt u gebruik maken van flaps? Ja
En tada in 1 minuut staat de basis erin.
Het is niet voor niets dat dit merk met 1 zender op de markt zetten zoveel heeft verkocht.
Voor futaba gebruikers:
Nee, als je 4 servo's gebruikt ben je niet verplicht een 6 kanaals ontvanger van 60 euro te kopen. Raar he?
2. Tja, het is maar wat je makkelijk vindt. Ik heb oha. wat moeite om beeld uit mijn 19" scherm te krijgen op het veld ... en het meesjouwen van een PC met scherm, toetsenbord en muis ben ik ook mee opgehouden .... ;-)
3. Ik heb geen groot scherm nodig om te begrijpen wat ik aan instellingen moet wijzigen om mijn model te laten doen wat ik wil ... Kleur is al helemaal niet belangrijk, schermverlichting ook niet (want ik vlieg alleen bij goede verlichting, die koperen ploert ...). Het zijn wel toevoegingen die geld kosten ...
4. maar eerlijk is eerlijk. Ik geilde ook wel een beetje op dat scherm van die Weatronic ....

Laatst bewerkt: