Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
roman zei:t verwijd je bloedvaten
no-excuse zei:Iemand nog handige tips voor de mengsels? :wink:
no-excuse zei:Iemand nog handige tips voor de mengsels? :wink:
roman zei:is dat zelfmengen nou eigenlijk wel zo goedkoper..
hoe duur is 1 liter zelfgemengd? (gewoon je eigen kosten)
laters,
Roman
Roelof zei:Ik gebruik 2 soorten oliën van castrol
Op het moment is dat--SNIP---
Door de jaren heen nog nooit problemen gehad. Kosten voor de brandstof zijn ongeveer 5 tot 6 euro de liter bij 25% nitro.
Andere oliën waar ik goede verhalen over hoor zijn Graupner Titan en Motul. Motul heeft een speciale modelbouwolie in zijn assortiment.
Goedkoper ben je ook uit om je brandstof bij de winkelier te laten mengen, 2brothers bv. is redelijk goedkoop en heeft een goede brandstof naar horen zeggen.
Inderdaad is Model Technics ook goed betaalbaar, vreemd --SNIP--
no-excuse zei:En waar kun je al die ingredienten halen? Je kan het niet kant en klaar bij de gamma halen lijkt me.
Roelof zei:kopen ?
Methanol en Nitromethaan is bij de betere modelbouwwinkel verkrijgbaar of via de chemie handel.
De 2 Castrol oliën die ik gebruik zijn gewoon bij de automaterialenhandel (Brezan etc.) te bestellen
Bart_Banaan zei:no-excuse zei:Iemand nog handige tips voor de mengsels? :wink:
Eh, ja.....
Als je nou nog vluchtige stoffen hebt staan, die eigenlijk in de chemo-bak gaan, of restanten van bestrijdingsmiddelen en andere vloeibare rotzooi, die je niet zomaar kan dumpen in het milieu, dan kan je 1 tot 1,5% van die stof bij je brandstof inmengen; dan ben je er mooi van af.....
Jij denk nou: dat mag toch niet, en dat kan toch niet? Nou: alle brandstoffabrikanten doen precies hetzelfde om hun 'rotzooi' die overblijft bij de productie goedkoop kwijt te raken!!!