Zelf brandstof mengen ? Verhoudingen olie,soorten, etc ?

ik heb mijn force .12 een maand zonder afterrunolie behandelt en geen 1 vuiltje gezien!...maar laten we even :ontopic: blijven!

Iemand nog handige tips voor de mengsels? :wink:

hmm ja.. nitromethaan is heel erg vluchtig toch? daar moet je dus mee uitkijken.. denk je dat je 16 procent aant doen bent, ist opeens nog maar 9 :D

ook natuurlijk niet inademen (duhhh) t verwijd je bloedvaten en lost je hersenen op ;)

hoe moet je dat eigenlijk afmeten? gewoon in zo een kannetje van milliliters ofzo, en dan uitrekenen?

laters,
Roman

no-excuse zei:

Eh, ja.....
Als je nou nog vluchtige stoffen hebt staan, die eigenlijk in de chemo-bak gaan, of restanten van bestrijdingsmiddelen en andere vloeibare rotzooi, die je niet zomaar kan dumpen in het milieu, dan kan je 1 tot 1,5% van die stof bij je brandstof inmengen; dan ben je er mooi van af.....

Jij denk nou: dat mag toch niet, en dat kan toch niet? Nou: alle brandstoffabrikanten doen precies hetzelfde om hun 'rotzooi' die overblijft bij de productie goedkoop kwijt te raken!!!

no-excuse zei:

Ja, gebruik geen plastick maatbekers, die kunnen aangetast raken...

Ik zelf heb voor 40 euro (kost wat maar dan heb je ook wat) een laboratorium maatglas van 1 liter gehaald, verkrijgbaar bij de aphotheek.

Dat is zo´n lange slanke glas waarmee precies te mengen is.

is dat zelfmengen nou eigenlijk wel zo goedkoper..

hoe duur is 1 liter zelfgemengd? (gewoon je eigen kosten)

laters,
Roman

roman zei:
is dat zelfmengen nou eigenlijk wel zo goedkoper..

hoe duur is 1 liter zelfgemengd? (gewoon je eigen kosten)

laters,
Roman

Even naar het begin van het topic:

Roelof zei:
Ik gebruik 2 soorten oliën van castrol
Op het moment is dat--SNIP---

Door de jaren heen nog nooit problemen gehad. Kosten voor de brandstof zijn ongeveer 5 tot 6 euro de liter bij 25% nitro.

Andere oliën waar ik goede verhalen over hoor zijn Graupner Titan en Motul. Motul heeft een speciale modelbouwolie in zijn assortiment.

Goedkoper ben je ook uit om je brandstof bij de winkelier te laten mengen, 2brothers bv. is redelijk goedkoop en heeft een goede brandstof naar horen zeggen.

Inderdaad is Model Technics ook goed betaalbaar, vreemd --SNIP--

:wink:

Andere tip om hieraan te beginnen is eigenlijk dat je grootverbruiker moet zijn of als je het met een groepje doet ook prima samen te doen.

Wha, ik vindt 5 liter nitromethaan, en 25 liter methanol voor nix krijgen toch al een aardige reden , om het zelf te mixxen!

no-excuse zei:
En waar kun je al die ingredienten halen? Je kan het niet kant en klaar bij de gamma halen lijkt me.

Mja... lezen blijft moeilijk, op de 1e pagina:

Roelof zei:
kopen ?

Methanol en Nitromethaan is bij de betere modelbouwwinkel verkrijgbaar of via de chemie handel.
De 2 Castrol oliën die ik gebruik zijn gewoon bij de automaterialenhandel (Brezan etc.) te bestellen

aaa kusje erop, sorrie roelof! Zijn er toch nog menselijke wezens op dit forum.

Psygho...hoe kom je aan die mooie hoeveelheid nitromethaan en methanol? :)

Kennis van een kamaraad van mij, die is schipper, en deze vervoert het spul.

En we hadden het er zo over, en als ik iets voor hem zou doen (Modelbouw), dan doet hij iets voor mij, Hij krijgt het tegen productie prijs.

Bart_Banaan zei:
no-excuse zei:

Eh, ja.....
Als je nou nog vluchtige stoffen hebt staan, die eigenlijk in de chemo-bak gaan, of restanten van bestrijdingsmiddelen en andere vloeibare rotzooi, die je niet zomaar kan dumpen in het milieu, dan kan je 1 tot 1,5% van die stof bij je brandstof inmengen; dan ben je er mooi van af.....

Jij denk nou: dat mag toch niet, en dat kan toch niet? Nou: alle brandstoffabrikanten doen precies hetzelfde om hun 'rotzooi' die overblijft bij de productie goedkoop kwijt te raken!!!

Dat meen je toch niet serieus??? 8O

Of ben je ook zo'n chem trail vogel? :P

Tuurlijk is dat zo, of denk jij dat die fabrikanten dat niet doen? En geloof jij ook dat er milieuregels bestaan, die dat verbieden? Als jij dat gelooft, dan geloof je vast ook dat Sinterklaas echt bestaat....

Bij modelbrandstof geloof ik niet dat er afvalproducten doorheen gaan maar ik kan mij voorstellen dat een modelbouwbrandstoffabrikant (scrabble 3x woordwaarde ?) regelmatig moet uitwijken naar andere leveranciers en zo kwaliteitsverschillen ontstaan in productieseries.

Dat normale benzine niet zuiver is is algemeen bekend. Ik weet niet als hierin afvalproducten zitten maar het is wel zo dat het nog zuiverder maken dan het nu is een kostbaar plaatje is en niet ten goede komt voor de consument.

Het zelf mengen geeft mij al meer dan 10 jaar dezelfde kwaliteit brandstof en ben ik zelf verantwoordelijk voor de zuiverheid en mengverhoudingen.

Hmmmm....algemeen bekend...

Ik ken geen voorbeelden.
Ik werk bij Neerlands grootste brandstofproducent.

Je hoort/leest soms de grootste BS...categorie `Broodje Aap`...als bij sperma in shoarma saus enzo..

Ben toch benieuwd naar leuke anecdotes...liefst met onderbouwing...

Jij bent net als je baas onderdeel van 'het complot'..... Jij zal nooit geloven wat er gebeurt, en zelfs als het aangetoond is zal je baas het ten alle tijden ontkennen. Je denkt toch niet dat ze werknemers op de hoogte brengen van 'het grote plan'....

Nog mooier: het is nog nooit aan getoond dat het niet gebeurt, en al die lucht vervuiling en rare chemische stoffen in het milieu zeggen genoeg...

Back