Radar zei:
Een klein tipje: de stof benzine bestaat niet...
O nee, tuurlijk niet, wij kopen met zijn alle iets totaal anders bij het tankstation. Dat 15 miljoen nederlanders en tientallen miljoenen andere europeanen het zo noemen, is natuurlijk helemaal fout. Want het bestaat gewoon niet! Ik betaal elke keer 1.30 euro voor iets wat helemaal niet bestaat. En het vervuilt natuurlijk ook helemaal niet. Wat zijn wij met z'n tientallen miljoenen toch dom! Gelukkig dat er mensen zijn zoals jij die uitleggen hoe het wel heet, en waarom het eigenlijk geen benzine is, maar iets totaal anders
Benzine is (o.a.) een mengsel van diverse koolwaterstoffen...er zit dus onder andere benzeen in...dat wordt er niet bijgemengd.
Radar zei:
Er zijn nu ook regels voor zwavel in diesel....volgens jou betekend dat, dat er nu minder zwavel bijgemengd wordt om aan de regels te bestaan.
O ja, natuurlijk: de oliemaatschappijen halen nu de schadelijke zwavel uit de diesel, en slaan dat op in heel grote containers en op zeer veilige plekken. Daar blijft het liggen (terwijl de oliemaatschappijen de kosten voor beveiliging, opslag, en bewaarloon betalen) totdat iemand bedenkt wat ermee gedaan kan worden....
Weer niet! Die zwavel wordt uit de diesel gehaald, en in andere brandstoffen -waar geen of andere regels voor bestaan- weer toegevoegd! Of zie jij op jullie terrein soms vrachtwagens met zwavel vertrekken , welke uit de dieselolie is gehaald???
Nee....het wordt afgevoerd met schepen, momenteel ligt de Calamus te laden.
Hou het maar bij je autootjes, maar ga niet lopen blaten over zaken waar je totaal geen verstand van hebt.
....
Ik blaat niet: ik weerleg alles wat jij beweert met feitelijke documenten, echte feiten en voorbeelden. Jij blaat, want jij kan nergens mij beweringen weerleggen, en reageert alleen met te zeggen dat ik blaat.....
Toon maar eens aan dat brandstoffen 'schoon' zijn en enkel koolwaterstoffen bevatten....
Ik heb net enkele feiten weerlegt. (verweven in quote's...)
Ik heb nooit gezegt dat er enkel koolwaterstoffen inzitten.
Zwavel anyone?
Benzeen is ook een koolwaterstof, da's geen lekker spul....dus: "schoon én alleen koolwaterstoffen (zoals jij hierboven schrijft).....
Maar jij schreef ook dat het algemeen bekend was dat er gifstoffen bij brandstof bijgemeng wordt..... brand maar los....
Doen ze dat bij onze Arabische vrinden of doe ik dat hier?