Zelf je verkooptopic modereren?

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Aaalie, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Als je bumped met een redelijke prijsverlaging dan zal er toch niemand wat van zeggen ;), dan maak je het ook nog eens interresant voor eventuele kopers.
    De keren dat ik zelf iets te koop aanbood heb ik ook gewoon af en toe een bump gepost, maar geen drie of vier in de week.
    Geef je de mensen modereer mogelijkheden, dan krijgen we weer allerlei conflicten binnen per PB van mensen waarvan hun reactie verwijderd is zonder goede reden...
    Het is nooit goed :)
    Ik vind het ook geen vervuiling trouwens.
    Het is een Verkoop gedeelte, ik ga er echt niet voor zitten om eens lekker de verkoop draadjes te lezen, en ze kritisch te bekijken op schrijfstijl en inhoud.
    We kunnen overal wel een punt van gaan maken, of regeltjes gaan verzinnen...
    Het werkt volgens mij gewoon prima zo als het is.

    Grt,
    Eric
     
  2. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Aalie, ik weet niet waarom je Emil hierbij haalt, lijkt een dubbele bodem te zijn als ik het zo lees. Je hebt het over dagelijks kicken en dat hij zijn posts verwijderd? Ik begrijp je hier niet helemaal?

    Als ik wat te koop heb staan (toevallig op dit moment) dan kick ik ook wel eens, max twee keer in de week of minder. Oude berichten daarboven die niets toevoegen verwijder ik dan ook. Als ik geen mod zou zijn dan zou ik dat via pb vragen aan een mod of marktmeester om overbodige berichten te verwijderen. Zelfde resultaat.
     
  3. Aaalie

    Aaalie Guest

    Wat suggereer je hiermee? Het komt beledigend over!


    Daardoor is het balletje gaan rollen. Even ter verduidelijking waarom dit topicje en waarom Emil daarin ter sprake kwam:

    M.a.w. Emil kan zijn verkooptopic kicken, zonder hem te vervuilen! Super natuurlijk, dat zou ik ook graag willen (en ongetwijfeld anderen) zodoende de vraag hoe hij dit deed.

    Zijn antwoord in het kort: "Ik ben Mod, dus ik kan dat en jij niet".
    Duidelijk genoeg lijkt me. De gebruiker "zonder mod rechten" kan dit niet, helaas...


    Zijn komplete antwoord was me niet duidelijk, ik begrijp nog steeds niet wat onze hobby te maken heeft met mijn werk, en ook niet met de overige werkvoorbeelden. En het leek als of hij zich persoonlijk aangevallen voelde, wat ik zelf helemaal niet begrijp. Mijn vermoeden is dat hier ook de grondslag ligt van je beledigende "dubbele bodem" opmerking, voor mij nog steeds een raadsel!!
    Om hier op door te vragen was duidelijk ongewenst en heb ik dus niet gedaan...
    En voor alle duidelijkheid, alleen maar lof voor Emil zijn verkooptopic, een net verkooptopic dat niet van de loze "bump" postjes heeft!

    Verder gaf Emil aan om dit in het helpdesk gedeelte te vragen, vandaar dat ik dit topic heb aangemaakt...

    Is het duidelijk Martin, waarom Emil hierbij "betrokken" is?


    Nu weer on topic:

    Dit zou dus de gebruiker heel makkelijk zelf kunnen, waardoor de mod of marktmeester ontlast word. Of vinden de mods het prettig om extra "werk" te hebben (lijkt me niet ;) ) ?



    Een enkeling vind het niet nodig, maar het lijkt dat er meer mensen zijn die het prettig vinden om zelf je verkooptopic te modereren.
    Is dit mogelijk om zoiets met niet héél veel moeite te implementeren in het forum?


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2010
  4. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Ik ben er niet zo kapot van.
    Dan bedoel ik dit hele topic.
    Wat een gezeur. :hammer:

    Zo gaat het op het volvo850forum en ben je dat gezeur gelijk kwijt:

    De advertentie-boards zijn bedoeld voor particuliere advertenties;

    Er kunnen alleen verkoopadvertenties worden geplaatst door actieve forummers die minimaal 10 'normale' berichten hebben geplaatst
    Er mogen alleen artikelen betreffende 850/x70 classic gevraagd/aangeboden worden
    Per advertentie, indien gewenst, maximaal 1 afbeelding toevoegen
    advertenties moeten zoveel mogelijk in de juiste rubriek geplaatst worden.
    Zonodig dient de advertentie, indien die uit meerdere items bestaat, opgesplitst worden.
    Reacties op advertenties zijn alleen toegestaan via PB/email
    Indien het aangeboden artikel verkocht is of het gevraagde artikel gevonden is s.v.p. de advertentie verwijderen.
    Advertenties blijven maximaal 2 maanden staan. Daarna worden deze verwijderd.
    De forumbeheerder is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de inhoud van de advertenties noch het aangebodene.
    Alle gevolgen voortvloeiende uit het plaatsen/reageren op advertenties geschiedt geheel voor eigen risico.
     
  5. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Ik ben het met de vorige spreker eens.
    Dit Forum wordt nu op een grandioos wijze vervuild.
    Straks moet Robert weer naar andere software zoeken omdat deze het niet aan kan.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2010
  6. Aaalie

    Aaalie Guest


    Ik vind dit ook een goede oplossing! Volledig mee eens!

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Daar hat ik het al langer zo over.

    Mvg Johan
     
  8. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Heren, het verkoopdeel staat geheel los van het forum. Zie het als een extra service. Het betreft geen draadjes met verslagen en andere zaken, je kunt er gewoon iets kopen/verkopen. Niets meer, niets minder. Al het geneuzel om zelf te kunnen modden enzo is allemaal balast. Dat kan niet zomaar even geregeld worden. De regels lijken me duidelijk, het kan nooit genoeg zijn lijkt het wel.

    Aaldert, ik lees in jouw verhaal een ondertoon van "waarom mag hij het wel en ik/de rest niet?" Ik kan het verkeerd hebben maar het is zeker niet beledigend, meer een constatering.
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dus dan krijg je ipv 1 topic met een boel dingetjes die een paar keer een bump krijgt, 10 losse topicjes.
    Is dat beter voor de forum vervuiling dan?
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hoi Aldert,

    De strekking, welke je oppakt als ik kan dat , als mod jij als user niet, is correct, zo liggen de feiten, jij kan dit ook, maar met behulp van een marktmeester. Lijkt me niets onduidelijks aan.

    Het vergelijk, met jouw werkzaamheden, en de hobby was, was dat je in een bepaalde tak , bepaalde voordelen hebt. Zie mijn voordelen, ik kan bijvoorbeeld mijn eigen topic modden, en jij kan goedkoop een houten bankje / beeldje "goedkoop" maken voor jezelf. Maar ik heb ook andere werk takken genoemd, een snackbar, garage, etc. Dit om extra aan te geven dat ik als mod bepaalde voordelen heb, maa rdat dat niet vrteemd is, da theb je in iedere bedrijfstak, en ja ik heb ook een voorbeeldje in jouw bedrijfstak genoemd. Ik veronderstelde dat het wat dichterbij huis lag, en ik daarmee wat duidleijker was. Althans dat weas mijn idee. Mijn excuses als je deze link niet gelegd hebt. Ik was er vanovertuigd dat de strekking duidelijk was.

    Ik voel me niet aangevallen, das een aanname welke jij maakt. Jij vraagt iets offtopics in een verkoop topic, ik geef daar vervolgens netjes antwoord op.(dus ik hoef me niet te verdedigen, ik doe het enkel uit netheid, en duidelijkheid, want immers zoals je zelf al aanhaalde, wellicht waren er meer users welke dit zich afvroegen.

    Enfin, ik refereer meerdere malen dat het per pb kan,helpdesk, of ergens anders, (het offtopic verhaal, dus alles wat NIET met mijn verkoop topic te maken heeft) maar toch besluit je in dat topic bewuwst door te gaan. Een vrolijke opmerking dat ik dat wel weer kan verwijderen, veranderd daar niets aan.

    Uiteraard worden marktmeessters / mods niet vrolijk van extra werk. Maar helaas is het zo dat een klein select aantal mensen gaat "testen", en met rare teksten op de mat komen, zelfs op eigen houtje topics gaan heropenen, dan wel editten, of een combi van dezen.

    Ofwel in het kort gezegd misbruik van een nieuwe mogelijkheid. Was het om aan te geven dat er een "lek" of een flaw in het forum zit, dan had men dat op de normale manier aan moeten pakken, en hierover bericht geven naar degene welke dat toekomt, en niet openlijk op het forum.

    Dus de gebruikers ZELF zijn voor meer dan het overgrote deel verantwoordelijk voor welke functies er wel of niet in komen, en blijven. Helaas is niet iedereen een model user. Thats life!

    Btw, is mijn verkooptopic, nu niet meer een voorbeeld van hoe het moet hoor, er staan al een aantal offtopic reacties in;)
    Maar goed ik sluit dat topic straks,waarom ??? Ik heb nog meer te koop van de slash, en dat doe ik even netjes centraal in 1 verkoop topic....;)
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2010
  11. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Sven, dubbel posten houden ze ook op dat forum niet van en worden onheroepelijk in de prullenbak gegooid door de mods.
    Evenzo met advertenties met links naar bv. markplaats.
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Er wordt gezegd dat verkoop van meerdere producten zonodig opgesplitst moet worden in afzonderlijke topics.
    Wat er nu beter is voor het forum weet ik niet, maar 100 losse topics voor iedere regelaar en servo vind ik ook niet zo super.
     
  13. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Het was van mij bedoeld als voorbeeld van hoe het kan.
    Dit moet dus niet klakkeloos ovegenomen worden.

    Wat betreft 100 losse advertenties ben ik het wel met je eens dat dat ook niet werkt.

    Maar er over klagen en aandragen van verbeteringen/verslechteringen in dit topic heeft denk ik ook niet echt veel zin.

    Ik zou zeggen kom met een goed onderbouwd voorbeeld met plussen EN minnen en stel het voor aan de forumbeheerder.
    Wie weet wordt er wat verbeterd aan het te koop topic.;)

    Ik zit ook niet te wachten tot iemand een bod doet op mijn advertentie terwijl ik een vaste prijs neerzet en daarna bovendien met vreemde opmerkingen komt.
     
  14. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik vind het eigenlijk wel prima zoals et is.
    Hooguit een "bump" limiet van 1 of 2x per week, verder lekker zo laten.
    Iedereen laten modden krijg je alleen maar ruzie van.

    Vind je het vervelend dat een advertentie vaker voorbij komt dan 1 keer, verberg het verkoop gedeelte dan.
    Dan kun je daar zelf gaan kijken wanneer je zin hebt.
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Spijker op de kop Sven!
     
  16. Aaalie

    Aaalie Guest

    Resumé:

    De meningen onder de Users zijn verdeeld. Een aantal zijn voor, een aantal zijn tegen. Nog steeds zie ik géén nadelen, alleen maar voordelen. Het enige aangedragen nadeel is dat er heibel kan ontstaan in een verkooptopic, echter deze is hypothetisch. En idd, in de verkooptopics is in de huidige vorm nooit heibel ;) ;) .


    De meningen onder de Moderatoren die gereageerd hebben zijn eenduidig. Allemaal willen ze het laten zoals het is.
    Bij een aantal van deze mods is het overduidelijk dat ze denken door zo'n verandering macht te verliezen. Een beetje kortzichtig en een verkeerde insteek, maar dat nemen we dan maar voor lief gezien ze wel de moeite nemen om moderatorwerkzaamheden te doen.


    Als we nu proberen de aangedragen tips te hanteren, kan het alleen maar mooier en beter worden!

    Om verdere discussie te voorkomen sluit ik bij deze het topic, iedereen bedankt voor het meedenken!


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  17. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Telt mijn mening nog mee?

    ;-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina