zelf omgeving in reflex XTR zetten

hoi,

Heeft hier iemand een idee hoe je je eigen omgeving in reflex XTR kan zetten ??

Welke zijn de programmas die je daar voor nodig hebt ???

Groeten

kijk eens op de simulator afdeling van www.runryder.com

daar zijn er die al hele mooie velden gemaakt hebben.
nadeel is dat de omgevingen geen pixel detection hebben, en dus nog op een oude mapping werken.
maar er staan al mooie voorbeelden bij van hoe de sceneries te fotgraferen en bewerken

goed leesvoer !

Tsja ,ik heb er al elf voor AFPro gemaakt, maar hoe het voor reflex werkt weet ik nog niet.......
Het zal elkaar niet veel ontlopen.
Kijk eens bij www.rc-sim.de en dan bij downloads. Je kunt daar ook bij de links kijken.

En de programma's die je nodig heb zijn:
een panoramamaker,(Panorama-Factory)
Paint- of foto shop.(Paint-shop 8,1)
jpg- bmp- omzetter.( Irfanview)
een knip programma.( BMP-Cutter- Rainer Stein )
12 tot 16goede digitale foto's.
dus een digi-cam,(een goede).(3.1mljn pix)
een statief met waterpas.
een panorama disk voor de onderlinge afstand (zelf maken).
En een hoop geduld, niet te koop, en een artistiek inzicht,dat heb je of je heb het niet..... Sucses 8O :o 8)
PS,
Bij www.rc-sim.de hebben ze een workshop. daar leggen ze het halemeel uit, als je DUITSCH kent tenminste...... :?

ik denk een soort schijf waar je graden op aftekend om stapje voor stapje alles te fotograferen ofzo :?:

Hallo
Een panorama disc zoals ik hem gemaakt heb,is inderdaad een schijf met gelijk verdeelde afstanden die je met fel gekleurde punten daar op zet. Ik heb hem verdeeld in 16 punten, goed genoeg voor een panorama.
De disc moet onder de camera geplaatst worden en meedraaien, op het statief moet een soort pointer gemaakt worden die aanwijst waar je ben en mag dus niet mee draaien.
Ik heb wel wat foto's waarop je kunt zien hoe het werkt, maar ik weet niet hoe die hier te plaatsen, ik heb geen home page. :idea:

Bedankt Jon, maar de bestanden blijken te groot , ik ga het uitzoeken , ik kom hier later op terug.....

Hoi Aad,

mijn statief beschikt over een gradenboog,dus als ik telkens 30 graden draai komt dit overeen met 12 beelden.

Is het dat wat je bedoeld ??

groeten

HOI Sapca, Nou ja, ik heb ondervonden dat 12 foto's" net aan" is, dan klaagt de panorama maker over slechte overlapping,ik gebruik er dus 16, dat gaat heel goed ,even rekenen dus... je kunt het proberen, hoor het graag van je....Waterpas is het belangrijkste, en NIET zoomen.
Heb je mijn pano scenerys wel eens gezien?
afb9447.jpg

afb9449.jpg

De disc, de draai-richting is ZEER belangrijk!!!!!

afb9450.jpg

Let op de pointer, simpel en eenvoudig, deze camera is natuurlijk als model bedoeld :D

Wat ook belangrijk is is dat je je iris (exposure whatever) , sluitertijd, witbalans, belichting op handmatig zet en focus op oneindig heb staan.
Zodat dit tussen de foto's in niet veranderd.

Klopt Satoer, zo heb ik het ook zo'n beetje, maar je moet ook uitkijken dat er geen wolken plots voor de zon komen, of gewoon helemaal bewolkt.
En je moet altijd meerdere panorama's maken op dezelfde plek, als je een poosje er mee bezig ben, leer je een hoop!

de foto's nemen en met een pano program omzetten naar een pano foto lukt ,en maar mijn denken behoorlijk goed.
Met een 35 lens en 12 foto's heeft het program (Ulead cool 360 of panomaker 3) geen problemen.
Nu zit ik wel op een resolutie van 4698x431 pixels.

Reflex werkt alleen op 8160x3060 pix en als ik de foto omzet naar deze resolutie dan krijg ik een geheel vervormde foto,
Alles is veel te hoog uitgerokken. BV: het huis is veel te hoog in verhouding tot de breedte.

Hoe los je dat op ??

Groeten

Tsja Sapca, daar heb je paintshop voor nodig, maar kijk nu even bij www.rc-sim.de bij de links , daar is een workshop van Rainer Stein, daar vind je wat je zoekt.....

Reflex werkt ,trouwens heel anders dan AFPro, ik geloof dat ze daar twee lagen foto's maken, of met een fisheye lens , ik heb daar geen ervaring mee, maar het lijkt wel op jouw probleem, probeer die mensen eens te contacten...

Wie o wie maakt er èèn in de Amsterdam Arena!
Kan ik lekker binnen vliegen en door het dak naar buiten!!

lijkt mij wel gaaf

groet Richard

Weet iemand een site met omgevingen of kan iemand omgevingen op het forum zetten ???

En updates? en mooie vliegtuigen?

Back