@Cheeta:
Als ik het goed begrijp (de sourcecode van de encoder/decoder is door Claus niet vrijgegeven, enkel het gecompileerde hexbestand is beschikbaar) kan je de momentary (on) off (on) switches met 2 functies vervangen door bvb. 2 drukknoppen of 2 simpele on/off switches met 1 functie? (waarbij natuurlijk de memorymogelijkheid van elk kanaal op de decoder overbodig wordt)
Waarom wens ik dit feitelijk?
Ik vind het gemakkelijker, voor bepaalde toepassingen, om één functie per knop te hebben.
Ik denk bvb. aan drukknoppen voor sirene/hoorn functies, aan simpele on/off switches voor verlichting/zoeklichten e.d. (waarbij de stand van de switchhendel duidelijk aangeeft of de functie aan of uit is), en uiteindelijk momentary (on) off (on) switches met 2 functies voor bvb. ankerliermotoren of boegschroeven.
De F14 heeft 2x8 uitsparingen voor supplementaire functies, dus met een aantal ontdubbelde bedieningen kom ik nog gemakkelijk toe.
Ik ga eens voor mezelf uitmaken hoeveel mogelijkheden van elk ik nodig heb, en het schema/pcb layout van Claus daar naar aanpassen.
Geen probleem vermits ik van opleiding elektronicus ben en software voor/hardware met PIC microcontrollers ontwerpen al één van mijn favoriete actuele bezigheden is.
Printen ets ik al zelf sinds de jaren '70 en ik bezit ook al het nodige om de benodigde PIC 16F627 microcontrollers zelf te proggen.