Zelfbouw 12-kanaals multiswitch

Nu maar hopen dat dat shirt NIET in de wasmachine zit op die dagen.

Laatst bewerkt door een moderator:
haha dat komt goed ;).

de kits zijn al helemaal uitverkocht, er kunnen reserveringen gemaakt worden voor de volgende bestelling.

2 kits hoop ik vandaag te kunnen testen, verwacht vandaag de kabels.. leverancier heeft ze vrij laat pas verstuurd 24-10 uit duitsland dus die moeten vandaag wel aankomen.

draaiers om servos aan te sturen gaat momenteel nog niet lukken, ik ben hier onderzoek naar aan het doen. maar momenteel stress ik hem even volledig uit omdat 2 november beurs haarlem compleet fout lijkt te gaan wat betreft de opbouw van de stand.. alle leveranciers die ik gebruik lopen in ene te kloten..

conrad vorig weekend besteld nog niet binnen... normaal met 3 dagen...
neckermann tafelkleed etc, is als goed is nu opgelost komt morgen binnen... *zou pas zaterdag komen 24 uurs levering :S had het maandag avond besteld...
pollin, levert de kabels nog steeds niet uit lijkt het.. 24-10 verzonden nog niet binnen...
grafeerwerk loopt zware vertraging op door kwaliteits issue van het plexiglas freesjes lopen vol..

dell loopt nog steeds te kloten met mijn laptop... gonna get nuts in here zo lang zamerhand....

AHH BLIEP: moet nog visitekaartjes maken.... nog een punt... pff vrijdag / zaterdag worden 24 uurs dagen...

ag heb de modules, heb flyers... maja net die aankleding maakt het eventjes af...

Hoi Alwin,

Zal ik dan trachten je wat rustiger te maken? De decoders van Claus zijn binnen, en ik heb de meegestuurde decoder met het F14 programma getest op mijn FX-18. En dat werkt ook perfect! Je hoeft dus geen extra programma-optie toe te voegen, de huidige decoders werken.

Sterkte en succes met de verdere voorbereidingen en natuurlijk op de beurs zelf!

ah kijk dat maakt het weer stukje universeler ;)

dus enigste wijziging is de weerstand bij de encoder? van 10k naar 270R.

ok conrad binnen Nog 1 pakket te gaan van conrad maar die is zoiezo close dat wist ik al... is pas woensdag besteld..

koerier had de auto in de prak gereden 8-)... tsja.. stond om 7 uur nog voor de stoep.

*hopelijk shirt en lakens morgen
*kabels duitsland dan ook... wordt er gek van...
*en zaterdag het grafeerwerk

YESSS morgen ochtend vroeg op de post!
cimg0366pz7.jpg

pict1299lo4.jpg

cimg0367ve2.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Alwin,

Ik volg dit draadje al wat langer, maar ik moet het even kwijt, wat je hier neer zet, is ronduit professioneel.:thumbsup:

Veel succes op de komende beurs.

En laat je niet gek maken door je toeleveranciers, al valt dat niet mee wanneer je er afhankelijk van bent (geworden):(

Maar schrale troost, is in het bedrijfsleven net zo.

Groeten,

Jan.

om nog even terug te komen op de vraag van turbokue.

ja het is mogelijk meerdere encoders in 1 zender te bouwen, ik heb er nu ook 2 inzitten.

bij deze nog wat flyers.
www.winius.net/flyer.pdf
www.winius.net/flyer_accessoires.pdf

even gelijk opmerking. want jullie zullen het ook wel lezen onderin ;)
Ik lever 3 maanden garantie op de prints, daarna een periode van 9 maanden coulance regeling. ik heb er al eerder wat over gezegd. maar zal het nogmaals even toelichten.

De coulance regeling is in feite hetzelfde als garantie, echter langdurige waterschade is bijvoorbeeld lastig waar te nemen (ook al is de print redelijk waterproof te noemen *behalve zout water*). Het enigste wat er veranderd naar 3 maanden is dat het kan gebeuren dat je kosten krijgt voor inkoopsprijs van de onderdelen. Dit omdat zoals ik al aangaf er niet veel winstmarge op de print zit. Maar je kan het gewoon lezen als 12 maanden garantie zolang je netjes en normaal om gaat met je print zal je de hele garantie niet eens nodig hebben.

@jan huizenga.
tsja afhankelijk ben je tegenwoordig toch al van iedereen en nog wat. maar dan heb je zelfs je bestellingen vanuit china en dergelijke op tijd binnen. En dan laat 1 duits toeleveranciersbedrijf het afweten... terwijl je er ruim op tijd besteld hebt. 1 troost als het binnen is heb ik ook gelijk voor de volgende levering aan het einde van dit jaar / januari de spullen binnen van die leverancier

Hey Alwin,

Ziet er echt keurig en Pro uit allemaal...

Hopelijk kan ik die van mij zondag a.s. (compleet) meenemen.

Voor mij zal het gaan dienen als aansturing van diverse geluiden van mijn USM-RC...
en diverse verlichting (meeste wordt al gedaan via de USM-RC), of bijv. een lift-as enz...

Keep-up the good work :-)

Tot zondag a.s. ;-)

Hoi alwin,

Laat het maar horen wanneer je met die draai schakelaars gaat experimenteren. Ik zal je vast zondag nog wel spreken in de bijneshalen.Staan er verder nog mensen met boten of treinen in de bijneshalen?

tim

Tim, wij staan er met de club. Volgens mij komen er verder niet veel boten en zowiezo geen andere treinbanen dan die van onze club.

Greetz,
Bart

goed nieuws!

KABELS ZIJN binnen. wel korter dan verwacht. maar opzich is dat geen ramp. zijn altijd nog te verlengen indien noodzakelijk geacht.

demo show is ook bijna af *alleen de eindschakelaars nog op de relaisprint aansluiten en het kiep mechanisme.

nog geen neckermann.. hmm 24 uurs service??? 120 uur komt meer in de richting. dinsdag ochtend besteld.

zo show bijna af ook al lijkt er weinig veranderd :p de bestuur elektronica voeding etc hangt er nu allemaal onder. alleen de signalen buiten de box moeten nog

cimg0372smallyv7.jpg

PS. believe it or NOT de modules draaien nu op 5V... dit om te testen of ze dan ook stabiel werken tot nu toe nog geen enkel probleem geconstateerd. Mochten er problemen komen switch ik over naar 7,5V

Laatst bewerkt:
@Cheeta:
Als ik het goed begrijp (de sourcecode van de encoder/decoder is door Claus niet vrijgegeven, enkel het gecompileerde hexbestand is beschikbaar) kan je de momentary (on) off (on) switches met 2 functies vervangen door bvb. 2 drukknoppen of 2 simpele on/off switches met 1 functie? (waarbij natuurlijk de memorymogelijkheid van elk kanaal op de decoder overbodig wordt)

Waarom wens ik dit feitelijk?
Ik vind het gemakkelijker, voor bepaalde toepassingen, om één functie per knop te hebben.
Ik denk bvb. aan drukknoppen voor sirene/hoorn functies, aan simpele on/off switches voor verlichting/zoeklichten e.d. (waarbij de stand van de switchhendel duidelijk aangeeft of de functie aan of uit is), en uiteindelijk momentary (on) off (on) switches met 2 functies voor bvb. ankerliermotoren of boegschroeven.
De F14 heeft 2x8 uitsparingen voor supplementaire functies, dus met een aantal ontdubbelde bedieningen kom ik nog gemakkelijk toe.

Ik ga eens voor mezelf uitmaken hoeveel mogelijkheden van elk ik nodig heb, en het schema/pcb layout van Claus daar naar aanpassen.
Geen probleem vermits ik van opleiding elektronicus ben en software voor/hardware met PIC microcontrollers ontwerpen al één van mijn favoriete actuele bezigheden is.
Printen ets ik al zelf sinds de jaren '70 en ik bezit ook al het nodige om de benodigde PIC 16F627 microcontrollers zelf te proggen.

ja dat kan. zolang je maar schakelaars gebruikt met een veertje erin (push buttons). moet je alleen de print erop aanpassen ja.

hij geeft de source niet vrij inderdaad. alleen de hex files.

--------------------------
tevens goed nieuws kabels zijn binnen ik hoop eind deze week alles getest te hebben en te kunnen versturen.

Back