Zelfbouw 12-kanaals multiswitch

oke mensen goed nieuws!

Module werkt voor

Robbe F-14, FC-16, FX-18 tot nu toe alle 3 getest en werkend bevonden!

FC-16: heeft aanpassing nodig (kanaal op reverse zetten).
FX-18: heeft een kleine aanpassing in de encoder nodig.

Laatst bewerkt:
ja dat kan. zolang je maar schakelaars gebruikt met een veertje erin (push buttons). moet je alleen de print erop aanpassen ja.
Bedankt Cheeta.

Ik zie echter niet in waarom er geen gewone on/off schakelaars (dus geen momentary) zouden mogen gebruikt worden, een on/off schakelaar op 'on' heeft hetzelfde effect als een momentary die continu geactiveerd wordt.
De pulstreinen (elke 20ms) die derhalve door de zender naar de ontvanger gezonden worden bevatten dus informatie dat de schakelaar continu aan is en de decoder zal de destreffende kanaal/uitgang activeren zolang de schakelaar 'on' is.
Zoals ik al zei heeft de 'memory feature' in de decoder in dat geval natuurlijk geen zin meer.

Naar mijn idee heeft Turbokeu hierin gelijk. Al zou je alle 12 kanalen met aparte continu schakelaars gaan bedienen, moet gewoon werken. Op mijn multiswitch (dan wel 8 kanaal, maar dat maakt niet uit) heb ik ook twee van de vier aan-uit-aan schakelaars als continu. Net als Turbokeu omdat ik op de zender wil kunnen zien of ik bepaalde functies aan of uit heb staan.

Laatst bewerkt:
ik ben even aan het uitzoeken geweest daar om trend. Je hebt met een matrix te maken bij de 12 kanaals uitvoering. zodoende dat het niet hetzelfde werkt als bij de 8 kanaals uitvoering.

maar het kan wel wat je wilt turbokeu. alleen moeten er 2 diodes worden opgenomen in het circuit.

Deze diodes moeten komen op de RA2 en RA3 poort. Ik zal dit ook opnemen in mijn volgende ontwerp *komen nog paar kleine extra opties / verbeteringen op.

maar lex 8 kanaals maakt wel degelijk uit dus in dit geval! *of je moet alle schakelaars S1 bijvoorbeeld beide contacten NOOIT tegelijk bedienen.. maar dan kan je net zo goed een 6 kanaals uitvoering aanschaffen natuurlijk.

maar goed om een verhaal kort te maken

@turbokeu
het kan wel, mits er 2 diodes opgenomen worden in de print, ik zal dit inbouwen in de V2 modules. net als een doorlus voor meerdere schakel modules.

Geef wel duidelijk aan dat je een print wilt waar nog geen schakelaars op gesoldeerd zijn!

Alle orders welke volgende week of later binnen komen gaan met BTW te maken krijgen. Dit houdt in dat de prijzen hoger worden. Ook ben ik helaas genoodzaakt prijsstijgingen door te voeren welke ik van mijn leveranciers krijg door de steeds zwakker wordende euro.

Nieuwe prijzen zullen worden:
Encoder: €33,50
Decoder: €29,50

Set prijs: €63,-

Dit gaat in vanaf 10 - 11 - 2008.

dus mocht je je order nog geplaatst hebben voor die datum en betaald hebben binnen 7 dagen dan zijn de modules nog voor de oude prijs te verkrijgen. Echter ontkom ik niet aan een KVK en BTW nummer door de grote vraag.

oke mensen goed nieuws!

Module werkt voor

Robbe F-14, FC-16, FX-18 tot nu toe alle 3 getest en werkend bevonden!

FC-16: heeft aanpassing nodig (kanaal op reverse zetten).
FX-18: heeft een kleine aanpassing in de encoder nodig.

Bij deze wil ik een setje reserveren/kopen graag even vertellen hoe te handelen.
mvg

Celebi

mail mij even op

sales@wetronic.nl

als je daar aangeeft wat je exact wilt, hoeveel en je adres gegevens krijg je van mij een offerte/factuur toegestuurd. zodra je die binnen 7 dagen betaald hou ik een set *of meerdere* voor je apart.

ik ben even aan het uitzoeken geweest daar om trend. Je hebt met een matrix te maken bij de 12 kanaals uitvoering. zodoende dat het niet hetzelfde werkt als bij de 8 kanaals uitvoering.

maar het kan wel wat je wilt turbokeu. alleen moeten er 2 diodes worden opgenomen in het circuit.

Deze diodes moeten komen op de RA2 en RA3 poort. Ik zal dit ook opnemen in mijn volgende ontwerp *komen nog paar kleine extra opties / verbeteringen op.
Klopt, ik zie het nu, bij de 12-kanaals versie worden de switches 2x6 gemultiplext uitgelezen, bij de 8-kanaals worden de switches direct uitgelezen.

Bedankt voor de rechtzetting!

mensen let op De Robbe F-14 7 kanaals, werkt niet met deze module!dit doordat de robbe f-14 7 kanaals tegenovergestelde kanaaltijden heeft en geen andere reverse fuctie kent dan het stekkertje omdraaien, helaas werkt dit niet bij deze module omdat die alleen de middelste pin gebruikt.

ah kijk, daar was ik niet van op de hoogte.

is dat de andere software versie voor de decoder? of een totaal andere versie?

heb 2 software versies voor de decoder. eentje was naar mijn idee ontworpen voor de FX-18?

er zwerft nog een derde rond begrijp ik?

Ik heb het uit zijn forum. Er is de standaard F14 softwareversie, de FC-18 versie die dus ook op de FX-18 werkt (als ook naar blijkt de F14 versie) en op verzoek kan hij een decoderprogramma sturen met omgekeerde AAN en SINC pulslengte voor tegenstribbelende zenders zonder servo-reverse.

Hmm "offerte" "factuur" klint behoorlijk commercieel allemaal.

Neem je even contact op met Robert voor een bannertje Cheeta? ;)

Ach de prijzen zijn niet zo commercieel....

Wat is dan het verschil tussen de Robbe F14 7 kanaals en de 8 kanaals?
Voor zover ik weet is de F-14 die NU verkocht wordt 8 kanaals, is de 7 kanaals een oude versie of hoe zit dat verhaal precies dan?

hallo niek, tsja wat is commercieel.. ik maak een paar euro winst (letterlijk een paar) op een setje. ik heb een kvk / btw nummer nodig puur om te kunnen bestellen bij de grote leveranciers. hier kon ik voorheen nog wel omheen door school af en toe te matsen.

ik wil best contact opnemen met robert mocht dat gewenst zijn, maar om een advertentie te gaan plaatsen is ook weer het andere uiterste.

factuur / offerte tsja of aankoopbewijs net hoe je het wilt noemen natuurlijk ;). dat ik alles professioneel op zet betekent niet dat ik er gelijk winst op maak. tot nu toe heeft het me nog steeds geld gekost. en niks opgeleverd.

@pergotje.
de F-14 oude is 7 kanaals maar ook omgekeerde servo pulsen. nu maakt dit voor de potmeters niet uit daar draai je simpelweg het stekkertje eventjes om. Echter deze module heeft alleen de middelste pin in gebruik. Dus servo reverse is daar niet mogelijk. De nieuwe 8 kanaals heeft zijn servo pulse dus tegenovergesteld van de 7 kanaals.

zodoende dat er andere software nodig is.

@niek,

heb hem een bericht gestuurd en hoor het wel hoe en wat.

Laatst bewerkt:
Snap ik, vandaar ook mijn ';)'
We kregen meldingingen of dit evt commercieel is.

Het helpen van je mede forummers en er bijv een Mc donnalds maaltijd aan over houden een ding,
het overhouden van tig veel meer euros is commericeel.

Laatst bewerkt:
Hallo,

heeft eventjes geduurd maar met dank aan een collega heb ik uiteindelijk de juiste connector gevonden (net gecontroleerd in de zender).

De connector is van Tyco, de AMP CT connector.

Mijn onderdelen konden meeliften op een Farnell order en hebben de volende bestelnummers:

plug/receptacle (zonder dd contacten) nr. 1283018
header recht nr. 1282951
header haaks nr. 1282936
contacten nr. 1653828

Contacten was een beetje lastig, niet de Farnell aanbevolen genomen maar de tyco alternatieve, die is veel goedkoper (Farnell geeft deze niet als accessoire maar hij past goed)

Alleen een beetje jammer dat de ordergrootte bij Farnell vrij groot is. Meeliften scheelt te veel.

hmm kijk farnell is een van de bedrijven waar ik mijn kvk nummer voor nodig heb, want via via bestellen houdt gewoon op.

maar deze stekkers passen echt 100%? ik heb nu stekkers welke voor 90% passen. alleen de puntjes aan de voorkant even weg snijden.

In mijn zender wel. Kijk anders gewoon de datasheet maar erop na, de afmetingen kloppen als een bus, zelfs dat scheve randje (wiggetje) zit er aan.

Kabels er aan vastmaken is een beetje lastig met de klemmen, gewoon solderen gaat makkelijker :D

Zelf heb ik een setje van 10 connectoren, 10 rechte header, 10 haaks en 50 contacten meebesteld.

Back