Zelfbouw 12-kanaals multiswitch

ik heb alleen mijn test - eigen zender. die heb ik nodig om de modules te testen.

ik kan wel zien wat nieuwe zenders in combinatie met een schakelmodule gaan kosten als ik een leverancier kan vinden hiervoor die scherpe prijzen heeft.

maar reken dat de zender zo'n 140 kost + modules = 190 + accu = 220 - 230 euro.

ik heb alleen mijn test - eigen zender. die heb ik nodig om de modules te testen.

ik kan wel zien wat nieuwe zenders in combinatie met een schakelmodule gaan kosten als ik een leverancier kan vinden hiervoor die scherpe prijzen heeft.

maar reken dat de zender zo'n 140 kost + modules = 190 + accu = 220 - 230 euro.

Goeie dag zeg

maar denk je dat die schakelmodule ook kan in een Terra Top FFMS PMS??

40 Mhz

geen flauw idee,, dat moet getest worden voordat ik daar wat over kan en ga zeggen.

en tsja goeie dag zeg.... valt opzich nog mee als je bedenkt dat robbe al bijna 200 euro rekent puur voor de schakelmodule.

zenderkosten heb je zoiezo a 140 euro minimaal. mijn schakelmoduleset kost 50 euro. en dan moet de accu er nog bij want deze is standaard niet meegeleverd.

Oh ja hoor, ik heb nog wel wat F14 ideeën:

Een betaalbare copie van de Dual rate en mini option.

Ik zou een (dual rate?) module willen in 1 slot waar ik 4 servo's door middel van een draaiknop in hun uitslag tov de knuppel zou kunnen regelen. Schakelaar erbij om de hele module uit of aan te zetten. Of per servo. Draaknop onder en een lange 2 pos schakelaar er boven.

Verder een heli mixer die ook 1 slot in beslag neemt en aan en uit geschaked kan worden.

Misschien bedenk ik nog wel iets.

Beterschap.

Mijn neef had dit toen hij 12 was, dagen en nachten bij hem gezeten. Hij moest na de operatie nog een week in het ziekenhuis blijven.

hmm daar vraag je wel gelijk top of the bill he :P. ik bedoelde toch meer op delen voor achter de decoder, motor sturing, eventueel kan ik nog wel een printje ontwikkelen waarmee je met 2 kanalen snelheid kunt regelen in een x aantal stappen.

dat soort toepassingen ;)

Ja de Dual-rate mis ik wel in mn F14, maar 50€...
Dan voorlopig nog maar even die knuppels niet te ver naar voren duwen.

Ben dat al gewend want 1/1 is de gasolie ook duur en draait mn hoofdmotor ook bijna altijd spaarstandje.

50 euro, dan is hij nog goedkoop ook, ik kwam een internet zaak tegen waar ze dichter bij de 70 euro zaten. (67.50)

zo de eerste uitbreiding.

Een H-brug met relais ;).

specificaties:
afm. N.O.
schakelbaar vermogen: MAX 10A (5A aanbevolen)
voeding: 5v (vanaf de BEC)
Indicatie leds voor zowel spanning, als draairichting.

Eventueel uit te rusten met eind schakelaars voor spindels en dergelijken.

Kosten: €6,95 (de eerste die ik zal leveren zijn op experimenteerbord gebouwd! bij de volgende bestelling zal mits genoeg animo een echte print gemaakt zijn! mogelijk daardoor wel iets hogere kosten).

Microswitches gaan voor €1,- over de digitale toonbank.
microkleinwf7.jpg

afmet. 13x6mm Hoog 6,5mm (goede kwaliteit!)

Laatst bewerkt:
met 2 kanalen kun je nu dus een motor aansturen. vooruit, rem, achteruit. Met de eindschakelaars erbij kun je ook nog eens zorgen dat de motor moet stoppen als die een bepaald gebied heeft bereikt. Deze H-brug is dus simpelweg gezegd gewoon 2 relais op een printje met wat rand spullen.

*was wel schrikken ja, zo voel je je helemaal fit, krijg je savonds pijn in je buik en binnen 24 uur is die der al uit en krijg je te horen dat die al gesprongen was.

Update

Mijn geplaatste order
Decoders: 28
Encoders: 14

Nog beschikbaar
Decoders: 25
Encoders: 11

nog beschikbaar met nog niet betaalde meegerekend.
Decoders: 20
Encoders: 7

Hoi,
Vergeef mijn luiheid ik heb de voorgaande niet gelezen.:oops::oops:
werk dat ding ook met een FC16?

Alvast bedankt voor de reactie.
mvg
Celebi

Laatst bewerkt:
ik heb een aantal kandidaten ja, dus zodra de modules op de markt zijn ga ik ze samen met 1 van die personen testen.

hmm inschattingsfoutje gemaakt met de modules. ze passen helaas niet in een envelop. zodoende alle orders vanaf nu worden belast met pakket kosten €6,20.

alle reeds geplaatste bestellingen zijn de extra kosten voor mijzelf.

modules zijn binnen!!!!

einde van de dag hoop ik de eerste getest en gefilmd te hebben ;).

eerste decoder is bijna in elkaar. nog paar kleine dingetjes te gaan dan is die af... moet alleen nog wachten op 1 leverancier. van de kabels voor in de F-14. alle overige heb ik reeds in huis. En ga andere schroef connectors bestellen deze zijn 2cm hoog en dat vind ik teveel!

Back