Zelfbouw borstelloze - Een aantal vragen

Gewoon voor het gegeven aantal wikkelingen de dikste draad gebruiken.

www.powerditto.de
-> English
-> (tools) copperwire and magnet data

En draad haal je niet bij de elektronica zaak, weinig keuze en te duur. Go to your local friendly motor/transformer rewinder/refurbisher or repair shop. Excellent quality, all gauges, penny stuff, you'll probably get it for free if you bring your motor along. They love it when they can handle a motor without the need for a crane :D And maybe let them have a spin with your plane once you finished your motor? You know, in case you need wire again for your next motor ;)

misschien een stomme vraag, hoewel altijd gezegd wordt dat die er niet zijn :lol: .
Maar wat is:
motor/transformer rewinder/refurbisher or repair shop
precies, misschien een voorbeeltje. Of een adress :wink: in omgeving tiburg.

alvast bedankt,
Groeten Maarten.

Heb een aantal adressen gevonden maar die hadden allemaal niet wat ik zocht :(.
Ik heb bij Piet Kennis (elektronika zaak) geinformeerd en daar heb ik de volgende prijzen van:
0.8mm (diameter) 9.50 euro voor 22 meter
0.6mm (diameter) 8.50 euro voor 39 meter

Aangezien ik geen idee heb of dit duur of goedkoop is aan jullie de vraag: Is dit duur of goedkoop??

degene die ik gebeld heb zijn:
revisie electro
puccinistraat 25
5049 GD Tilburg

inductive Systems
jan asselbergsweg3
5026 RP Tilburg

Alvast bedankt,
Groeten Maarten

Ik zal er maar een keer langs gaan, kan op school bij electrotechniek ook een keer langs gaan. Nog mogenlijk heden genoeg dus. :D

Komt dat uit op niets dan toch maar naar Piet kennis, heb al gezien dat die goedkoper is dan b.v. Batt-mann of brussless kit.

Groeten Maarten.

maarten zei:
0.8mm (diameter) 9.50 euro voor 22 meter
0.6mm (diameter) 8.50 euro voor 39 meter

Als ik je een goede tip mag geven:

Boven de 0,5mm wordt het koperdraad nogal prijzig. Stel dat je 20 meter 0,8mm draad nodig hebt. (wat ik me niet kan voorstellen, maar we vergelijken alleen maar even)

Ipv van 1x0,8mm gebruik je nu 3x 0,5mm parallel. In totaal heb je dan 3x20m = 60m 0,5mm draad nodig, en die kost bij RC-lethmathe http://rc-letmathe.de/product_info....d=123&osCsid=bf8b44dbef68d13b5ce03f2d854fd18e 3x € 2,60= € 7,80 , ipv € 9,50.

Het wordt pas echt interessant als je bijvoorbeeld aan 3x 6m voldoende hebt, want dan ben je voor € 2,60 klaar...

Back