zelfbouw cargo vliegtuig

vliegtuig is inmiddels af, maar zit te wachten op inhoud (motoren, esc etc alles natuurlijk van onze goede vrienden in Zaltbommel) :-) )
Ziet er leuk uit. Ik mis alleen de motorgondels :-) Het is tenslotten een tweemotorige kist.
Ook de bedrading moet nog door de vleugels. Ik hoop dat je daar rekening mee gehouden hebt ;-)

De motor gondels liggen al klaar, maar staat zo slordig voor de foto als ze er los op liggen. Voor de bedrading smelt ik met de soldeerbout een gaatje en trek ze dan met stukje ijzerdraad naar midden, zo heb ik het ook voor eerste vliegtuig gedaan. Ben benieuwd hoe het vliegt want heb de romp wat zwaarder gemaakt, van 6 mm polypron ipv 3. Als het goed is komen morgen de esc's, motortjes en accu. En dan komt de vraag wie gaat het water in bij missers :P

Spullen zijn eindelijke binnen, thx to trage TNT
Alles gemonteerd, dualailerons, (5 kanalen), Nu hopen dat morgen niet teveel wind. Blijft spannend zo een eerste vlucht. Motortjes leveren meer power dan verwacht.
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels testvlucht gehad, niet een heel groot succes, het vliegtuig trekt in het water bij weinig snelheid erg naar rechts, ik vermoed omdat beide props zelfde kant uit draaien. Inmiddels groter richting roer gemaakt en de drijvers onder de vleugels gehaald, had het idee dat die een erg slechte invloed hadden op vliegeigenschappen.
Al met al was ik erg blij dat ik laarzen aan had en het water niet diep was. Moest alleen eerst door een meter bagger.
Nog geen 2e vlucht ivm teveel wind.

Hey, ik zie dit nu pas (weer).
Hoe is het ondertussen?

Je zegt met weinig snelheid naar rechts trekken. Lijkr me niet dat dat door de draairichting van de propellers komt. Hang er dan mischien één drijver in het water? Beter uitbalanceren helpt dan misschien.

Hoi Thieu.
Van de puddeltwin heb ik inmiddels de vleugel gesloopt die was niet goed gebouwd, inmiddels ook 2 tegengesteld draaiende props binnen. Komende weken ga ik een nieuwe vleugel bouwen. Het heeft even stil gelegen omdat ik eerst oude cargo plane heb gesloopt en daar een verbeterde en wat elegantere versie van heb gebouwd. Heb eens goed naar de romp van de puddle twin gekeken en daar een variant op gemaakt. Laadruim zit nu onder zwaartepunt vleugel. Kan daardoor 3 waterballonnen mee naar boven nemen zonder noemenswaardig effect op de vliegeigenschappen. hoofd en staartvleugel zijn demontabel waardoor hij mee kon op de boot afgelopen 4 weken in Zeeland. Veel succes gehad met afwerpen waterballonnen en gedroogde bruine bonen :P.
Zal nog wel keer foto plaatsen van nieuwe cargo vliegtuig

Back