Zelfbouw dlg project

• Topicstarter Topicstarter David Wielemaker
  • Startdatum Startdatum
2 lagen 25 grams boven EN 2 lagen 25 grams onder? Dat was ik ook van plan, alleen heeft nog niemand erop gereageerd of dat een goed idee is. Ben trouwens nog steeds aan het twijvelen voor die vacuumzooi.

Theo zei:
Voor die mallen moet ik eigenlijk printplaat hebben maar bij gebrek aan beter toch weer gewoon hout gepakt.
Heb zelf laatst, 3mm MDF gebruikt. Goed te bewerken en lekker glad te schuren. Ook erg goedkoop.

Maar zou niet iemand die vleugels voor je snijden?

Theo zei:
Nu nog carbonstrips zoeken van 6mm breed en dan gaan we weer los.
Ik ga gewoon eerst op de SuperGee 1 manier verder, misschien dat ik ze zelf later wel ga maken.

Theo zei:
Eerste vleugel gaat van glas worden en niet kevlar. Twee lagen 25 grams en denk 3 lagen op de rolroeren..
Ja, ook ik ga eerst voor glas. Kevlar/Aramide is me gewoon te duur. Misschien als ik mijn produktie methodes geperfectioneerd heb, zal ik deze keuze (gewoon 1* 50gr) heroverwegen.

sietse zei:
2 lagen 25 grams boven EN 2 lagen 25 grams onder? Dat was ik ook van plan, alleen heeft nog niemand erop gereageerd of dat een goed idee is..
Lijkt me goed, ikzelf gebruik (op dit moment) gewoon 50gr. Dat is sneller en goedkoper en de torsiestijfheid zal niet veel toenemen bij 2*25gr (denk ik)

sietse zei:
Ben trouwens nog steeds aan het twijvelen voor die vacuumzooi.
Niet twijfelen, gewoon doen. Je model is lichter en een stuk steviger.

Back