zelfbouw dlg

Hey robert, ik heb de knop aan ax1 toegewezen en vervolgens in het mix programma ax1 naar elevator gemixed, dus nu gaat het hoogteroer 2 mm omhoog als ik de knop in druk en tergelijk gaat de stopwatch lopen
full

En hier nog de verbeterde positie van de knop
full

Laatst bewerkt door een moderator:
full

full

showthread.php

Een nieuw record: 223 min. Gevlogen zonder landing!

Elke keer hoogte winnen aan een heuvel en dan doorvliegen en belletjes pakken tot die weer op of onvindbaar zijn en dan weer naar de heuvel.

Super weer daarvoor en weer een heleboel plezier gehad van deze mooie hobby!

Two new wing series for small poly DLGs - RC Groups

Ook heb ik een nieuw verbetert profiel gevonden voor deze klasse zwevers, ben vanplan om er twee testvleugeltjes van te gaan bouwen, eerst even de freser weer vragen :-)

Iemand wat te zeggen over dit profiel die er meer verstand van heeft? Momenteel zit er ag12-14op

full

full

full

Nieuw rompje gemaakt!

Deze keer is al het glas goed gelukt alleen het carbon is niet helemaal goed gelukt omdat er enkele droge (wel geinpregneerde) plekken in zitten.

Dit rompje weegt 15gr dus dat is een goed gewicht voor een rompje die zo licht is!

Maar wat is dan d tactiek om een rompje te maken die wel netjes is afgewerkt? Ik kan niet alles gewoon volgooien met epoxy neem ik aan... Of wel?

Ik wax de mal goed in en smeer daarna een dunne laag 24uurs hars in de mal. Dit laat een uurtje staan todat de hars stroperig wordt. Daarna maak ik nieuwe hars aan en giet het over de stukken weefsel en rol het daarna flink todat er eigenlijk geen gaatjes meer tussen het koolstof doek zit. Daarna goed droog rollen en in de mal leggen.

Wat ik doe bij m'n rigger-rompjes is, binnenzijde 25gr GFK, 160gr CFK, buitenzijde 25gr GFK. Voor een DLG weet ik niet of het dan te zwaar wordt. Later bijwerken met kwastje en epoxy + huishoudfolie is mss een optie?

eerst en vooral fijne doeken gebruiken... hoe fijner geweven , hoe mooier het resultaat op een klein rompje... ten tweede alles erg goed inrollen met epoxy...(overtollige verwijderen)
en ten derde , een ballon langs de binnenzijde zorgt voor een mooie gelijke druk.

full

Rip voor mijn 2e dlg.... Na een korte tijd dienst heeft hij de geest gegeven

full

Ik heb het bruikbare van het onbruikbare gescheden en kwam er achter dat ik de volgende kist beter volledig uit carbon kan maken! :p

full

Rompje mk4 is in de maak dus even in spanning afwachten en morgenmiddag worden er twee skyshark pookjes opgehaald :-)

Back