kabeltje om om te flashen zit al bij je KK bordje.. en de programmer ook.:wink:
er zijn er hier op het forum een paar die het ook hebben gedaan, vraag voor de gein eens aan hun of het makkelijk was om te doen, en hoe het ze bevalt.
Laat het eerst maar zo, maar ik google al geregeld naar ER9X, dus ik lees me voorzichtig al in in ieder geval.
esc kabels solderen...
de voeding raden ze af omdat de meeste mensen dezelfde diameter gebruiken als uit de esc komt. en hoe langer de kabel hoe meer weerstand hij ondervind. dus een iets dikkere kabel moet dat probleem oplossen.
als de kabel iets dikker is is hij natuurlijk ook iets zwaarder, maar 2X iets zwaarder per esc of 3X iets lichter.. ik denk dat het niet veel uit maakt..
ik ga trouwens bij mijn FlatHex wel de voeding verlengen anders komt er wel heel veel kabel bij. (6X 3 kabels over een lengte van 30 CM)
De ingangskabels van de ESC's zijn 16AWG, m'n losse kabels zijn ook 16AWG dus... dat wordt even 18 kabels verlengen
Weer iets gedaan:
- Armen definitief aan center plates gemonteerd
- Motoren met de mounts op de armen gemonteerd
- Plaats gemaakt voor de powerboard/control board.
Over dat laatste: heb nog even getwijfeld of ik de powerboard niet (los?) tussen beide centerplates zou doen en de voedingskabels van de ESC's dus ook tussen de centerplates. Zou er wel een stuk strakker uitzien, maar vraag me af of de powerboard er überhaupt past (tussen de armen), en het is natuurlijk een stuk(je) lastiger.
EDIT: hmm, past wel zie ik net; aantrekkelijke opties om het daar binnen weg te werken :???: ...
Zaterdag maar 'ns een tijdje voor gaan zitten om de ESC kabels te verlengen en bullet connectors erop solderen. Tevens een deze dagen de LiPo (5000mAh, 4 cell, 20c Turnigy of Zippy) bestellen van HK DE-warehouse. (die heb ik immers nodig voor het (individueel) programmeren van de ESC's)
To do:
- Kabels van ESC's verlengen
- Bullet connectors aan die verlengde kabels solderen.
- LiPo bestellen uit Duitsland
- ESC's individueel programmeren
- Alle electronica aan elkaar solderen/koppelen
- Inlezen op het gebruik van de TX & RX en instellen
- Control board instellen (gyro's e.d.)
- Props balanceren en monteren
- Iets verzinnen hoe ik de LiPo ga monteren en een landingsgestel
- Vliegen
- Niet neerstorten
succes! en maak foto's.. daar houden we hier wel van!:wink:
Plaatjes voor jou

: