Hoi Kevin,
Ik haal na elke race zowel de hele auto, alsook de motor altijd uit elkaar. Bij voorkeur gedurende de week na de race. Bij de auto kijk ik of alle onderdelen nog 100% zijn of dat er ergens overmatige slijtage te zien is. De aandrijflijn, tandwielen, pully's en snaren kijk ik altijd goed na, zeg maar alle slijt-en breekdelen. Feitelijk doe ik hetzelfde bij de motor. Een RC motor zit heel erg eenvoudig in elkaar en bestaat uit weinig onderdelen. Ik haal de koppeling eraf, de carburateur, de koelkop, het petje/verbrandingskamer, carterdeksel, cilinderbus eruit, zuiger met drijfstang, en de krukas. Dan maak ik alles netjes schoon met alcohol en keukenpapier, kijk of er ergens iets vreemds te zien is, en zet alles met een filmpje olie, dezelfde die ook in mijn brandstof zit, , heb die in een aparte bus 100% puur, weer in elkaar. Verder let ik op de bovenkant van de zuiger, om te zien of de verbranding goed is, en of er geen putjes in zitten, wat kan duiden op een te vroege of late ontsteking, en ik stel altijd de kopspeling af en meet deze als laatste voordat ie het doosje in gaat voor de volgende race.
Groet,
Richard