Thanks guys !!
Bedankt voor jullie leuke commentaar.
Klopt Ruud, iets zelf helemaal uitdenken, het 3D tekenen, programmeren en maken op mijn eigen machines vind ik ontzettend gaaf om te doen, zeker als het ook nog zo wordt zoals ik dat van tevoren bedacht had.
Het EBIS = Easy Break In Systeem, is zo goed als compleet nu en het is een volledig operationele machine. Nu is het een kwestie van de laatste puntjes op de i zetten. Er zijn nog een paar kleine mechanische details die ik nog verder wil optimaliseren, dat is een kwestie van gewoon even doen. En ik wil nog een paar kleine dingetjes veranderen in de stekkers / bezetting op de controller. Verder heb ik met het aansluiten de hoofdzekering van de 48V voeding opgeblazen, dus ik moest deze week sowieso al even langs de lokale elektronica shop…
Zodra ik weer wat heb om te laten zien, zal ik hier foto’s posten.
Intussen heb ik ook een zeer vruchtbaar onderhoud gehad met de firma KroonOil. Bij de meesten wel bekend als een gerenommeerde producent van allerlei high performace oliën. Hun hoofdvestiging is gelegen in mijn woonplaats Almelo. Ik heb van mijn zijde de RC motoren die we gebruiken toegelicht, onze normale inloopprocedure en het EBIS systeem. Aangezien dit ook een nieuwe toepassing is voor KroonOil, hebben we intensief een aantal mogelijk geschikte oliën de revue laten passeren, met hun specifieke eigenschappen, voor- en nadelen. Natuurlijk zijn er andere merken, die KroonOil ook produceert, net als Putoline, die geschikt zou kunnen zijn, en enkele andere concurrent merken / types met vergelijkbare specs. Ik weet ook het merk en type dat Roy succesvol gebruikt, hetgeen uiteraard besproken is. Te veel aan info om hier allemaal te schrijven, maar ik heb veel geleerd van KroonOil. ik ben van plan om een 5L can inloopolie te kopen ergens in de komende dagen.
Wordt vervolgd.