Dankje, en ja dat klopt Kevin, met die zaagfrees heb ik de kopse kanten over de volle breedte op een diepte van 16mm ingefreest an beide uiteinden van de rigid coupler, 90 graden t.o.v. elkaar. Met aan weerszijden 2 zeskantbouten M3 tegenover elkaar, worden de beide "helften" tegen elkaar getrokken, om de as.
Zie je wel, Roelof's bankje draait al, ...
De 4 alu afstandhouders voor de stappenmotor zijn ook af. Deze heb ik conventioneel gedraaid op de HBM300. Deze afstandhouders komen tussen de stepperplaat en een andere, relatief complexe, flens die ik nog moet maken. Aan de ene zijde van de afstandhouders zit M4 schroefdraad, en aan de andere zijde M5 schroefdraad getapt.
Het volgende onderdeel dat op de planning staat is de voorplaat, die bovenop de 4 afstandhouders gemonteerd gaat worden. In mijn inloopbakje een van de meest complexe onderdelen om te maken. Gelukkig heb ik alvast een stukje 15mm dik aluminium kunnen vinden waar ik 'm uit kan frezen.
Alleen al voor de voorzijde van dit werkstukje heb ik 6 stuks NC deelprogramma;s gereed staan. De achterkant daarentegen is dan weer relatief eenvoudig, en wellicht is de HBM300 (conventionele draaibank) daarvoor zelfs wel de beste optie. Ga ik later even bekijken als de voorzijde af is.
Wordt vervolgd.