Zelfbouw: orientatie Scania Torpedo (schaal 1/6 of 1/8 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
deze tekeningen heb ik reeds al ;) alleen mis daar dus de spoilers helaas. en ook het vooraanzicht mis ik.

en kan prima overweg met autocad,
 
ik zoek nog steeds goede tekeningen voor deze vrachtwagen. als iemand me daar aan zou kunnen helpen zou dat erg top zijn!
 
Hallo Cheeta,

In Duitsland is alles te koop in de schaal 1:8, ook banden en velgen !!!

Als je interesse heb kan ik je de Duitse site wel doorgeven waar alle onderdelen in de schaal 1:8 leverbaar zijn !!
 
wielen

hoi
ik heb ook 1:8 truckmodelbouw gedaan maar dan nemen een stuk of 8 wel te veel ruimte in,heb de volvoos van pocher gehad en de renault magnum en een scania 143 torpedo maar na een fik in de elec heb ik de boel weg gedaan en is naar hobma modelbouw in elst gegaan,
misschien dat zij je nog kunnen helpen,mijn modellen waren van pocher,veroma,schink,conrad
conrad electronics deed toen ook nog 1:8 trouwens,ik weet niet hoe het nu is met de duitse site,voor je banden misschien nu nog.
maar ik zou uitrekenen wat het gaat kosten in 1:8 en in 1:tamiya of 1:16 mag ook en ik denk dat je makkelijker in de 1:16 aan je onderdelen kan komen,meer leveranciers,en ik heb ergens op een duitse site een scania losse neus voor de tamiya scania gezien,moet je maar even op t net zoeken
en als je dan het chassis neemt van een tamiya amerikaan heb je een scania met neus en met 3 assen,
veel plezier en we zien wel een bouwverslag verschijnen hier op t forum,toch??
mvg markioo
 
Laatst bewerkt:
schaal 1:8

Hallo cheeta

Ga eens rondneuzen op de site van Schink's Modellbau - Truck-Modellbau im Maßstab 1:8 und Schiffsmodelle
Hier hebben ze alles voor de 1:8 bouwer

title.jpg


De Volvo is Tam.Schaal en de scania !:8.

Veel plezier

Wil
 
oke ;) mooie site inderdaad.

ik heb zojuist een 1/25 schaal model besteld om echte tekeningen te gaan maken
 
ik zit even te denken hoe ik het het beste kan gaan aanpakken om mallen te maken..

rubber zal geen optie zijn ivm het formaat van de truck...

elk onderdeel zal net als in het echt worden.. dus deuren losse panelen etc.. *kleine onderdelen wat uitgezonderd natuurlijk :P.

maar alle panelen wil ik toch echt los gaan maken.

ik zal ze uit mdf gaan zagen schuren vijlen etc.

echter dit houdt dus wel in dat ik een hoop mallen moet maken.

de uiteindelijke kappen worden epoxy.. al enige ervaring mee opgedaan.

ik ga binnekort dan eindelijk echt beginnen. het zal een langlopen project worden maar mijn school is af en ga nu echt werken dus financieen gaan omhoog en de werkdruk omlaag ;)

financieen x2 :P
lasten / 2 :P
tijd 70 - 40 = 30 uur over :P

dus ga me nu echt orienteren hoe en wat :P
 
haha dat wordt een zware truck dan als de body van messing wordt :P.

nee het wordt zoiezo glasvezel met polyester of epoxy. het frame wordt wel waarschijnlijk gesoldeerd / gebout..
 
haha dat wordt een zware truck dan als de body van messing wordt :P.

nee het wordt zoiezo glasvezel met polyester of epoxy. het frame wordt wel waarschijnlijk gesoldeerd / gebout..


Hallo Cheeta,

Tja,wordt inderdaad wel wat zwaar, maar dan staat er ook wat hé !!

Mijn MB Actros weegt ook maar 11 kg !!
 
Tja, mijn manier ken je hé.

Gips in een blok maken ( luchtbel vrij maken ).
Dus iets trillends er in zetten en bewegen.

Wanneer droog met de vijl aan de gang gaan, en wanneer je die hebt kan je er een mal van ??? over heen maken .
Die mal haal je er af.
En giet je weer vol met PU hars. ( daar zijn de robbe cabine;s van gemaakt ).
 
1;8

HALLO CHEETA

je kan je cabine van polystireenpl. maken want er zijn veel vlakke delen.
en de rest , chassis e. d. van alu. uit de bouwmarkt.
zie mijn peterbilt in 1:8 in full- scale forum hier.

m vr gr jan
 
veel vlakke delen valt tegen als je goed gaat kijken. elk paneel heeft wel wervels erin zitten.

en de 11kg das nog te doen maar dat is schaal 1;14,5.. dat zou betekenen dat de mijne minimaal 40kg wordt.. hij moet wel 2 trappen af te tillen zijn als het moet.. dus onder de 25 is toch wel streef gewicht. *zonder accus dan weliswaar*

die peterbilt ga ik eens opzoeken had hem nog niet gevonden
 
wat voor moter zou geschikt moeten zijn om deze truck beetje goed te kunnen vlot trekken? ik zit zelf rond te kijken naar elektro motoren van die elektrische steppen met normale fietswielen.
 
Bij het waterafdeling is een ''VW Passat Koelvinmotor'' sterk en krachtig.

Ik weet niet hoe groot die zijn, als ik aan een koelvinmotor denk lijkt het me iets van tussen de 5 a 8 cm breed en tussen de 10 a 15 cm lang. maar in een 1:8 zou dat wel moeten passen.
 
Bij het waterafdeling is een ''VW Passat Koelvinmotor'' sterk en krachtig.

Ik weet niet hoe groot die zijn, als ik aan een koelvinmotor denk lijkt het me iets van tussen de 5 a 8 cm breed en tussen de 10 a 15 cm lang. maar in een 1:8 zou dat wel moeten passen.

HALLO

je kan voor 1:8 volstaan met een HEKTOPERM GT MET VERTRAGING.
deze worden veel in 1:8 gebruikt.

gr jan
 
wie verkoopt ze en tegen welke prijzen? kan er bar weinig over vinden op google..

alleen een 2de hands moter a 65 euro die nog te licht is dan? ik ga er vanuit dat 24V toch wel noodzakelijk is in een truck?

de motoren in elektro steps (grotere modellen) zijn ook zo;n 500W. zijn deze niet geschikt hiervoor?



[FONT=Arial, Helvetica][SIZE=+1] Motor Marx GT 500/8 mit Maxi-Pile-Getriebe [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1] [/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1] 250,00 EUR
[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1][SIZE=-2] Best.Nr.: [/SIZE][/SIZE][/FONT]
AIIIIIII!!!!!!!
 
Zou dit iets kunnen zijn voor je:
Buhler Motor met REM en een vertraging
SterksteBuhler.jpg

Een zeer krachtige 12 - 24 volt Bühler motor voorzien van
een grote overbrenging, hierdoor een zeer hoog koppel.
Motor draait onbelast 3475 omw./per minuut.
Bij stroomuitval of uitschakeling zorgt een elektromechanische rem
voor een onwrikbare blokkering en
voorkomt terugdraaien van de motor.
Rem deblokkeerd reeds bij 10 volt.
De rem kan eenvoudig dmv 2 schroeven verwijderd worden.
Totale lengte exclusief aandrijfas : 170 mm.
Diameter : 52 / 69 mm. + vierkante bevestigingsflens.
Asafmetingen : 8 x 21 mm. platte kant aan as 18 mm.
Omwentelingen uitgaande as bij 24 Volt : 293 p/min. 500 mA.
Omwentelingen uitgaande as bij 18 Volt : 220 p/min. 450 mA.
Omwentelingen uitgaande as bij 12 Volt : 142 p/min. 300 mA.
Gewicht excl. verpakking : 1725 gram.


Lijkt mij op het 1e gezicht een geschikte motor...
Er zit een vertraging op en beschikt over een REM-module.
Vooral het laatste lijkt mij erg handig met die schaal :)

Succes...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top