Zelfbouw parachute

Mooi Man .
Ik ga morgen middag kijken of ik nog wat kan doen.
Ik zal dan wel weer wat foto's mailen.

Groeten Gijs

En Gijs, lukt het?

Mijn Junior heeft zojuist 3 kleine sprongetjes gemaakt. Vanaf zo,n 7,5 meter hoogte omlaag gegaan met een AUW van rond de 100 gram. Eigenlijk een kleine 100 gram te weinig, en daardoor was de afstand/hoogte ratio bijna 2:1

Hij zweeft dus erg mooi, maar reageert daardoor heel slecht op de stuurlijnen. Helaas was Margreet het gauw zat om de para uit alle buurtuinen te halen, dus binnenkort op een minder drukke dag maar verder testen. Ik durf hem zo nog niet met een vliegtuig mee te sturen.

Ik heb in ieder geval een hoop lol gehad en ga binnenkort lekker verder testen met wat meer gewicht aan boord.

Hey Jitze,

mooi dat ie het doet :thumbsup:

Beetje fine tunen is altijd noodzakelijk, geldt immers voor al het "vliegende" spul :)

Maarreeh ...
threadpics.gif

Kom op met die plaatjes ...

Grtz,
Menno

Ik vind het prettiger om eerst wat meer gevoel te krijgen over de stuurfuncties, omdat ze nu bijna niet lijken te werken.
Daarom liever eerst even iets meer experimenteren en wat gewicht toevoegen dan hem droppen en een eind lopen in de hoop hem terug te vinden.

@Menno: een pic is te vinden op de vorige pagina. In-flight pics/filmpjes komen nog wel. Bij de volgende tests ga ik beneden staan en gooit Margreet de para naar beneden. Ze heeft dan misschien ook nog een handje over om te filmen.

hm, vanmiddag in mn uppie de para 5x van het dakterras afgeslingerd. Eerst een extra accu erbij gepropt, toen vloog hij beter dan eerst, alleen kwam ik erachter dat hij andersom stuurde (heb hem in mn zender als vliegtuig met v-tail geprogrammeerd om beide armpjes op 1 stick te hebben, maar dit is geen succes).

Daarna nog wat gewicht toegevoegd, maar dat vloog niet meer lekker. Ik had weinig inspraak over de richting waarin hij ging. Dit kon echter ook door een onjuiste gewichtsverdeling op de pop komen. Hier ga ik nog verder mee rommelen.

Wat ik wel weet is dat je snel moe wordt als je voor elk vluchtje van 5 seconden twee trappen op en af moet!

afstellen van zo'n lage hoogte is eigenlijk ook niet te doen.
ligt er dan maar net aan hoe je gooit. chute moet eerst een beetje stabiel worden en snelheid hebben... iets hoger proberen....

beide armen op 1 stick gaat wel hoor, er zijn er best veel die zo vliegen....

Ik zou het eigenlijk eens op school moeten doen. Dan heb je al snel 15 meter te pakken, en windstil, dus geen neveneffecten. Nadeel: meer traplopen :p

Op zich is de chute nu snel genoeg stabiel. Ik trek eerst de chute omhoog, dan een stap voorwaarts in constante snelheid en dan het geheel loslaten. Binnen een meter is hij stabiel.

edit: zodra de cameraploeg tijd heeft zal ik een filmpje maken.

hm, het lastige hieraan is dat de armpjes niet-logische bewegingen moeten maken.

Op de ene as moeten beide armen evenveel omhoog en omlaag gaan
Op de andere as moet bij naar links sturen alleen de linkerarm omlaag, en bij naar rechts alleen de rechterarm omlaag.

Ik heb al eens een tijdje zitten pielen met mixers om dat voor elkaar te krijgen, maar vooralsnog is het erg lastig.

he jitze ik heb een ihl junior net helemaal klaar gemaakt
als je wil kan ik je tekening door sturen kan je ff kijken hoe het zit het is vrij simpel...

grtz

Hoi Jitze

Daar ben ik weer, ik heb zeker weer wat gedaan.
Zijn bostkast heb ik vrijdag gelijmd, zaterdag geschuurd en de scharnieren gemonteerd, ook de schakelaar heeft zijjn plaats gekregen dus we zijn weer een stukje veder.

Ik ga van de week denk de armen maken maar het kan ook volgende week wezen.
Dus we komen steeds een stukje veder.

Groeten Gijs

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zag al dat je een tekening had
zal mij benieuwen ik zou hem zondag laten springen maar door de mist is dat niks geworden..

Zo we hebben weer wat gedaan, hij heeft 1 arm gekregen , dus weer een stapje veder naar de eerste sprong.:rolleyes:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back