Zelfbouw parachute

5 juni staat in mijn agenda, is hier meer informatie over???

Ik ga mijn best doe dat Govert deze week klaar is maar ik weet het niet zeker ik heb deze week een drukke agende.:(:(

Groeten Gijs

Helaas is het niet gelukt om Govert klaar te krijgen deze week.:(:(
Het was een drukke week. misschien volgende week????

Ook ben ik van plan om de servo,s om te draaien, laten we het maar in een keer goed doen ;)

Groeten Gijs

We zijn zo ver Govert is klaar voor zijn eerste sprong.:)
Het totale gewicht zit nu op 1702 gram.

Een andre vraag hoe sprongen kun je maken met een accu van 6v / 4200 Mah.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
een stuk of 10 a 15.

ik laad altijd na een sprong of 6. (bij een wedstrijd na 3 a 4 sprongen bijladen, dan begin ik het al te merken dat er minder kracht is)

ik heb er sinds kort ook een 4200 in liggen en die houdt het vrij lang uit.
nog niet uitgeprobeerd tot hoe ver ik kan gaan. (mijn vorige accu was een 2100 en die was na 4 a 5 sprongen ver leeg)

ik zal de OHA in orde maken, lager landingsgestel monteren en dan zijn we er kaar voor. Nu nog een weekend dat ik niet hoef te werken. :-(

OHA staat klaar. Ik heb nu een iets lager landingsgestel eronder gezet. zal bij de start en landing iets makkelijker zijn.
Nu nog kijken of die grote pop van theo er nog onder kan.

Kijk dat valt niet tegen, 10 / 15 sprongen met deze accu.:)

Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden.:p
Maar dit gaat helemaal goed komen.:yes:

Alleen nu moet het droog weer worden.

Touwe van parachute

hOI
KAN ER IEMAND MIJ DUIDELIJK TONEN OP FOTO OS TEKENING HOE JE DE STUURTOUWEN VAN CHUTE SAMEN VOEGT. DE 5 LIJNEN KOMEN SAMEN IN 1 LIJN MAAR HOE VERLOOPT DE BEVESTIGING.
IK HEB ZELF EEN CHUTE GEMAAKT MAAR HET AIS MIJ ALLEMAAL NIE ZOE DUIDELIJK HOE JE DIE TOUWEN BEVESTIGD.:confused:

Ik heb voor de bouw van de chute de handleiding van de duitser gevolgd.
Het is mij wel niet duidelijk of de touwen van de stuurlijnen naar binnen iets langer moeten zijn of zie ik dat verkeerd.

De stuurlijnen hebben allemaal een verschillende lengte van buiten naar binnen is dat 1=44cm 2=40.2cm 3=38.1cm 4 slaan we over 5=44cm en dan samenvoegen en over gaan naar 1 stuurlijn via de hand en dan bevestigen aan de ogen waar de chute aan bevestigd is.

Omdat dat bij de grote ook is en als je iets copyeerd moet je het ook voor de 100% doen en niet zo van ongeveer deze maat zal ook wel goed zijn want dan krijg je een heel ander vliegbeeld van de chute en zal het sturen ook beinvloeden.

Dat is de gelijke afstand tussen 1 en 2 2 en 3 en 2x de afstand tot punt 5 van de bevestings punten waar de stuurlijnen op de achterlijst vast gemaakt is.
Dit is voor het beter geleiden van de luchtstroom onder je chute uit.

Als ik het goed begrijp heb je dan maar 4 bevestigingen die samen komen op 1 lijn

Back