zelfbouw prototype zwever

• Topicstarter Topicstarter barthezzo
  • Startdatum Startdatum
Bart,mischien dat je plaatsgenootje,Mattie je verder kan helpen .
tekening lezen is niet zo heel moeilijk ,je moet alles rustig in je opnemen
en bekijk het rustig een paar keer,ik doe dat zelf ook
neem er de tijd voor

oke top, ik heb hem door.

als ik die stukken van de vleugel heb , hoe kan ik dat dan het best zo in die vorm lijmen?
hoe leggen jullie dat neer?
en hoeveel mm balsa is hier voor nodig(dan ga ik het vanmiddag even halen:P)

bedankt!!

Bart

er zitten een paar dingen waar van ik niet weet wat het is, zie het plaatje :
roundabouthi2.png

al die haakjes en rubber enzo.

heeft iemand mischien de bouwtekening voor mij op ware grote??

bedankt,:D

Bart

De tekening van de Round-A-Bout, die je hebt gedownload, is op ware grootte. Je hebt alleen een A1 printer nodig om hem ook op ware grote uit te kunnen printen :D

Heeft Acrobat reader niet zoiets dat je een grotere pagina, A1 bijvoorbeeld kunt uitprinten op 4 A4'tjes?

ja als dat zo zou zijn!! maar ik weet dat niet :P
hahah als iemand dat weet graag!!

Bart

He bart leuk gevlogen he gister!! Heeft iemand misschien een bouwtekening voor een vrije vlucht zwevertje die aan deze eisen voldoet:
- makkelijke transport(vanwege fiets)
- omhoog schieten met elastiek
-spanwijdte ongeveer 80cm
-snel kan afstellen
ik hoop dat iemand een vliegtuigje weet die een beetje aan deze eisen voldoet dan zouden bart en ik bijvoorbeeld er allebei een kunnen bouwen en dan kijke welke t beste doet.

matthijs

hee mathijs ja ik vond het heel leuk!
mooie zwever die van jou(easy glider)
binnekort weer;)

Bart

weet iemand hoe dat werk met het afschieten van een VV DLG?
hoe ziet dat er uit? is het een soort katapult ofzo waar je het kisje op legt?

alvast bedankt

Bart

probeer eens een tekening van een sonny te krijgen van Graupner,ik heb helaas hier de tekening niet meer van
maar je kan dit ding makkelijk transporteren met de fiets ,en tevens geschikt om af te schieten met een elastiek lier
mischien dat iemand een tekening heeft liggen van een Sonny
Ik zelf heb hier ook wel wat tekeningen maar dat zijn al grotere modellen van ongeveer 1,40mtr

Ik zal morgenvroeg eens op zolder gaan kijken of ik die nog tussen de tekeningen heb zitten of enkele andere eenvoudige vrijevlucht modellen.

De eerste tekening heb ik al gevonden, is van een hobbyland model een soort kruising tussen een Sony en een Uhu. Tekening mag rond gestuurd worden om hem over te tekenen. SVP niet op origineel bouwen en origineel gaarne weer retour.

theo,kun je niet beter zelf een kopie laten drukken,voor pakweg 3 euro ben je klaar
weet je zeker dat er niets met je orgineel gebeurt 8)

Back