zelfbouw Stoomsleper 1:25

Hallo Koen.

Het wordt al een heel aardig sleepbootje. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als alles in de lak staat. Veel succes met de verdere werkzaamheden.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Daar ben ik zelf ook zeer benieuwd naar. Ik vind het zelf ook spannend.
Moet zelf nog bij passende kleuren voor de opbouw vinden:):p

Vandaag weer een kleine update.

Was begonnen met het maken van een mastje voor de verlichting.
Verlichting op de stuurhut word ook nog aangebracht.
Alleen dat is weer een later stadium.
Moet ook nog een systeem verzinnen om 5 lampjes makkelijk los en vast te maken aan de voeding met een schakelaar er tussen die het liefst op de zender is aan gesloten.

3 lampjes zitten op de opbouw en 2 lampjes zitten aan de mast en de voeding is 6 volt.
Het liefst met stekkers:p

Hier een paar foto's hoe het er uit ziet.

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Koen, welke kleur is dat van je opbouw en machinekamer-kappen ?

Ral nr. of merk met nr. ??

Voor je verlichting een schakel module bestellen bij conrad, werkt prima ik heb er ook een paar in mijn boten:
2-kanaal toetsgeheugen schakelmodule - Elektr. schakelmodules - Conrad Electronic
als de link niet werkt zoeken op product nummer : bestelnr.: 227387 8A
beschrijving:
2-kanaal toetsgeheugen schakelmodule

Met deze processorgestuurde geheugenschakelaar kunt u via een proportioneel kanaal twee verschillende schakelfuncties activeren. Daarvoor moet u deze module gewoon op de plaats van een servo op de afstandsbedieningsontvanger aansluiten. Door de geheugenfunctie blijft een geschakeld kanaal net zolang actief tot het kanaal opnieuw wordt geactiveerd. Omdat de microcontroller bij het inschakelen van de afstandsbedieningszender automatisch de neutrale stand van de stuurknuppel "leert", hoeft u geen compensatie- of afstelwerkzaamheden uit te voeren.
Highlights:
•Naar keuze knop- of schakelfunctie
Uitvoering:
•Knop- of schakelfunctie.
Technische specificaties:
Afm.: (l x b) 43 mm x 47 mm
Uitvoering: Module
Functies: Knop- of schakelfunctie.
Kanalen: 2
Schakelcontact: Elektronisch
Schakelvermogen: 1,5 A
Schakelspanning: 5 - 24 V/DC
Voedingsspanning: 4,8 V/DC
115797_BB_00_FB.EPS.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Piet,

Het is van Histor en kleur nummer is: S4550-Y50R Renaisance.

Ik zat enkel te denken aan een andere bruinere kleur maar aan de andere kant vind ik dit ook wel wat hebben.
Is niet te licht en niet te donker:p
(Ben niet zo goed in kleuren uitzoeken)

Hoi Koen bedankt,
Deze kleur past precies bij dit soort type scheepjes en oudere sleepboten vanaf 1900 tot +/-1950
ik heb voor mijn Siberie zelf wat zitten mengen , maar ben er nog niet helemaal blij mee,
vandaar mijn vraag!

Piet,

zonder veel reclame te maken Montana Gold en dan de kleur oranje bruin kleurnr 8100 deze komt ook heeeel dicht in de buurt en niet zo duur. Heb ik op de Kinderdijk gespoten ( achteropbouw ) Mocht je een keertje verdwaald zijn aan de andere kant van het water en rond hobbelen in Spijkcity kan ik je het adres wel geven waar je ze kopen kunt.

IMG_5683.JPG

Gr Martin

Dan zal ik het laten zitten:p
Want wil straks eerst weten hoe het hele plaatje er uit gaat zien en er moet een goeie sfeer om heen zitten:);)

Inderdaad kom die term havanna bruin nergens meer tegen op de potten in de winkel of op de kaartjes.
En ze hebben ook allemaal van die moeilijke namen....:nooo::-|

De kleur die Martin gebruikt heeft komt dichter in de buurt van havanna bruin maar ik vind dat jouw kleur ook goed staat.

Groeten, Jan.

Hoi Koen, lekker laten zitten die kleur bedoel het doet weinig voor elkaar onder hoor ;).
En je blijft altijd met nuance verschillen zitten ook al is het een ral kleur. Want als je een batch laat spuiten dan is de volgende batch in dezelfde ral kleur in 90 % van de gevallen niet het zelfde als de eerste batch, of net iets te donker dan wel net iets te licht.

Gr Martin :D

Zo het is al een tijdje geleden dat ik heb geüpdatet!

Door sport en werk is het er niet zo snel gegaan.
Ook heb ik een nieuwe stuurhut gemaakt en daar ben ik redelijk te vrede over. De ouwe heb ik gesloopt.

Ben nu druk met schilder werkzaam heden bezig.
Hier foto's van de ouwe stand van zaken.

full

En hier de nieuwe stand van zaken.

De bemanning is al aangemonsterd:yes:
full

Witte bies er op en netjes geschilderd!!!
full

Nu alleen nog ankerwinch maken.
Heb van collega die de Rainbow aan het maken is een paar tandwielen gekregen. Dus daar ga ik ook mee aan de slag.

Nog een hoop te doen maar we komen er wel!!;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Petje af hoor, ziet er mooi uit zo.
De koelkast ziet er ook beter uit.
Wat die bemanning betreft, daar heb ik ook al over zitten denken.
Enkel ééntje achter het haspel en de machine bediening ( kan makkelijk bij mij, met schaal 1 op 12).
Als ik nog tijd over heb.

Back