Zelfgebouwde Dragster.....

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Bart_Banaan, 19 apr 2004.

  1. Stijn S

    Stijn S Guest

  2. Stijn S

    Stijn S Guest

    het lijkt op touch
     
  3. marvin

    marvin Guest

    dont fucking tough :lol:
     
  4. Stijn S

    Stijn S Guest

    ok bedankt :wink:
     
  5. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    en wat zit daar achter ?
    Ontvanger ???
     
  6. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    dat ziet er goed uit bart_banaan, alleen hoe rijd dat "ding" en hoe snle is hij? heb je misschien een filmpje? :twisted:
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    zuper koewl.... echt waar een prachtig iets wat je gemaakt hebt. mijn complimenten :D

    ik zie graag een filmpje te gemoed als je het hebt

    Groet Robo
     
  8. Guest

    Guest Guest

    En we weten ook nog steeds niet hoe hij rijdt :(
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Hij rijdt als een RC-Car... Gas geven/remmen links/rechts. Ik heb drie echte testruns kunnen maken, en na elke run was het tandwiel helemaal gestript. Dus starten, rijden, stilstaan met een kapot tandwiel.... Dat heb ik drie keer mee gemaakt, daarom dat ik nou dat stalen tandwiel via Quartel in Amsterdam heb besteld. Als ik dat tandwiel heb, kan ik hopelijk echt testen, nu weet ik dat alles werkt, dat hij heel hard wegtrekt en dat hij goed reageert op de afstandbediening, en dat een plastic (delpron) tandwiel niet geschikt is voor de aandrijving.....

    Maar ja, as soon as het stalen tandwiel geleverd en gemonteerd is zal ik een filmpie schieten....
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Wij racen met niets anders dan stalen tandwielen op plastick. Je moet goed op de steekmaat letten, ik vrees dat daar het probleem zit want niet ieder tandwiel heeft een dezelfde steekmaat ook al vallen ze goed in elkaar......
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Het probleem is waarschijnlijk dat de drie tandwielen die ik 'gestript' heb, al meer dan 20 jaar oud waren. Het waren originele SG tandwielen, die natuurlijk niet meer in topconditie verkeren. Met de minder krachtige OPS motor ging het nog wel, met één tandwiel heb ik van alles kunnen testen voordat die kapot ging. Maar nadat ik de Mega-motor had gemonteerd was het snel afgelopen met de andere twee tandwielen. Ik heb -door een koppeling met 12 tands tandwiel te monteren- de originele verhouding van de aandrijving weer benaderd, rekening houdend met de grote wielen, en waarschijnlijk komen er nu heel grote krachten op het aandrijftandwiel, waardoor plastic tandwielen kapot gaan.....
     
  12. red nascar

    red nascar Guest

    hee bart, dit blijft een interessant ding!!

    binnenkort ff snelheid meten met m'n GPS ontvanger?? of heb je
    zelf wat om max snelheid te meten? toppie zal dit zeker nog volgen!!

    tot laters sander (dptoys)
     

Deel Deze Pagina