Zender voor mijn f450

Ik was opzoek naar een zender voor mijn F450 Naza V2.
Ze hebben mij aangeraden om 8 kanaals(met ontvanger) te kopen.

Zenders die ik gevonden heb
Spektrum dx8 --> 350 euro
Futuba 8J FHSS --> 300 euro
Futuba 8FG Super(fastt technologie) --> 14 kanaals toch rond 300 euro ? Hoe kan dit?

Wat is eigenlijk verschil tussen FHSS en Fast Technologie?
Waarom is futuba 8fg super met zoveel kanalen toch zo goedkoop?

Andere suggesties voor zenders?

Het ligt helemaal aan je budget en je wensen. Voor long range heb je weer iets anders nodig, en anderen willen weer veel kanalen. De Turnigy 9X(R) heeft 9 kanalen en kost maar 50 dollar met ontvanger. En die verbinding schijnt betrouwbaar te zijn. Ik heb nu een DX6i, kost via marktplaats ook weinig en hoewel die altijd wordt afgeraden bevalt hij me prima. Als je het geld beschikbaar hebt kun je maar beter wel een goede zender kopen.

Turnigy 9x is een speelgoed/instap zender.
De DX6i is een stuk beter.
Futaba is nog beter.

Zolang de functies op de zender zitten die je nodig hebt maakt t weinig uit welke zender je neemt.
Lees deze ook zeker een keer door:
een-zender-kiezen

Laatst bewerkt door een moderator:
De Futaba 8FG is niet meer in productie en is vervangen door de 14SG.
Wat niet weg neemt dat de 8FG echt een geweldige zender is.
Als je hem voor rond de 300,- kan kopen met ontvanger doe je echt een mooie deal.
Ontvangst range is volgens opgave van Futaba ongeveer 3km, met Futaba full range ontvanger uiteraard.

De DX6i is een stuk beter.

Die zou ik echt niet aanraden voor een Naza. Je mist de 3 standen schakelaar en je komt eigenlijk een kanaal te kort voor het mooie.

Ik ben zeer tevreden over mijn Graupner mx16. Werkt tegenwoordig ook heel goed met ppm-sum verbinding met de naza.
Maar blijft persoonlijk

De DX6i is ook voor naza een leuke zender.
Je moet dan alleen wel even je verstand gebruiken en een keuze maken welke functies je wel en niet op je zender wil ;)

De DX6i is ook voor naza een leuke zender.
Je moet dan alleen wel even je verstand gebruiken en een keuze maken welke functies je wel en niet op je zender wil ;)

Absoluut waar. Ik zeg ook niet dat het niet kan. Heb hem zelf ook nog op een Naza zitten.
Zou hem alleen niet aanraden ;)

Ook omdat de standaard ontvangen bij de dx6i geen failsave kent. Althans alleen op het throttle kanaal

Ik heb een Dx6i haal zeker de 900 meter ermee heb hem nu al 4 jaar en werkt nog steeds als toen

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu overweeg ik weer terug naar dx6i :D
Ik wil wel een tarot gimbal eronder hangen(als ik naza lite gebruik). Kom ik dan toe met aantal kanalen?

Naar mijn aanfluiting met de dx6i komt spectrum er bij mij nooit meer in! Heb nu de 9x bijna de hele kwaliteit van de 9x is zo veel beter dan de 9x en voordeel is je kunt er modules in stoppen en heb er nu inbouwmodule in en haald zonder problemen 2km.. de dx6i de enex haal je 900meter andere x valt hij na 300 meter uit de lucht! Dx6i is rotzooi en zou daarom nooit aanraden...

De mijne heb ik zonder blikken of blozen weg gegooid omdat ik de onbetrouwbaarheid nIIet eens wou verkopen...

back on topic: de frsky tarranis is misschien ook een optie

Merk en frequentie hoping failsave telemetrie enzz.. de 9x module doet zijn ding maar is beetje aan matige kant.. de 9xr ziet er alleen mooi uit zoek maar eens op yt de knoppen zouden te verweg zitten niet hele grote stickuitslag.. hoor laaste tijd veel positieve reacties over de taranus heeft veel kanalen en qwa prijs niet ver weg van de 9x met frsky module

De Taranis is inderdaad ook een erg fijne zender, heb hem zelf ook.

Ik vind vooral de telemetry erg handig, op het scherm lekker het voltage etc uitlezen.

De X9 met FrSky module is denk ik wel nog wat goedkoper.

Jupp maar zou duurdere module nemen gaat je zender piepen als je te ver vliegt. Dit gaat doormiddel van telemetrie nouja schild misschien euro of 100 maar dan heb je wel wat beter dan de 9x

Back