Zenders danwel Besturing

Zoals wellicht meer nieuwelingen heb ik ook weer iets te "zeuren":D

Ik ben benieuwd met welk type zenders er zoal gereden wordt.
Zelf ben ik voornemens,vooralsnog, om ook de sprong te wagen in het KWC.
Nu wil ik niet onbeslagen ten ijs komen,dus wat doe je dan?....
Juistem, zoekfunctie en dergelijke.

Echter ik vind niet zoveel nuttige info over zenders :???:

Wederom,tips? suggesties? meer dan welkom!

Groeten,

Ton

Euh.....tja.....
Sorrie hoor als ik een "forumvervuiler" ben,ik ben nog niet echt vertrouwd met dit o zo leuke en interessante forum.

Wederom dank Roelof

Groet,

Ton

Een zender is heel erg persoonlijk. Ga eens bij een winkel langs en hou een paar zenders in de hand en kies dan degene die jij het prettigst vind.
Wel zou ik je adviseren om een 2,4 Ghz te nemen. Heb je de minste kans op storing.

M.v.g. Mark

@ idereen,

Dank voor de info, toch nog vraagje, kan je met een standaardzender ook bij de kwc meerijden?

Een zender is een zender, je kunt de auto besturen dus kan je de KWC tot zelfs WK's mee rijden......

Wat zou per definitie een zender "wedstrijdgeschikt" moeten maken?

Het is aan jou te bepalen wat je wilt... Veelal kom je toch uit bij de volgende eigenschappen:
- moet er flitsend en niet goedkoop uit zien
- moet lekker in de hand liggen (en dat is misschien nog wel het belangrijkste)
- meerdere modelgeheugens
- digitaal display (oogt flitsend)
- goede kwaliteit
- betrouwbare zendoverdracht (hebben de meeste wel)
- tegenwoordig is 2.4GHz wel een hot item geworden maar 27/40MHz werkt vaak net zo goed.
- indien gewone frequenties is FM toch wel de betere keuze....

Mijn persoonlijke mening qua punten om op te letten:
- Aantal modelgeheugens (erg persoonlijk)
- Hoe ligt hij in de hand (erg persoonlijk)
- Gas/rem, stuur trim (nog geen zender gezien waar dit niet op zit)
- EPA (eindpunt instelling; hoe ver kan de servo maximaal draaien, belangrijk voor lang meegaan van je servo's)
- Ingebouwde failsafe (vaak handig als dit al in de ontvanger zit)
- Exponential (belangrijk voor electro rijders)

ik heb vandaag de flysky 2.4g fs-gt3b besteld zijn er al mensen die daar ervaring mee hebben ?

Ook verkocht aks Turnigy en Jamara en heel misschien ook wel conrad.

Uit dezelfde fabrik komt ook de GT2 en GT3

Flashy hoor!.....hiermee vergeleken is mijn standaardzendertje van mijn FW-06 zo ongeveer uit de vorige eeuw ofzo :D

Achja...hebben we weer iets om voor te sparen :D

Groeten,

Ton

haha ik rij nu ook nog met een futaba atack maar werd tijd voor iets anders

nee daarom henk en de prijs zag er ook goed uit $49

Zorg er wel voor dat je een officiele CE versie hebt. Hoewel deze fabrikant er wel zorg voor draagt hoeft het niet zo te zijn dat je aankoop in het buitenland ook dat heeft.

haha ik rij nu ook nog met een futaba atack maar werd tijd voor iets anders

Wil je niet met sticks door gaan?
Zeer betaalbaar: CODE 2.4G FHSS LCD 2 Stick TxRx # CR151 from Schumacher RC Racing.

Dat is een mooi zendertje, zeker voor de prijs!

de zender die via Jamara komt heeft het keurmerk, via de andere weet ik niet..

Van wat ik ervan begrepen heb, is het een mooie zender en zeker voor de prijs. De ontvangers zijn ook niet zo duur. Het schijnt wel dat het LCD scherm in de zon wat te wensen overlaat, maar daar kijk je toch niet op als je rijd.

Er worden veel mods op gedaan. Van firmware tot een backlight tft scherm. Als je een beetje googled kom je een heel eind. En dit is de site van de fabriek; ??,??,???,??,?,?,,,?,?????

Edit; Chinese site. Vandaar dat er bij sommige mensen een klont ? in de link staan.
Edit 2 ; 162 pagina's op RC tech http://www.rctech.net/forum/radio-electronics/394162-flysky-gt3b-transmitter.html

Laatst bewerkt:
Zorg er wel voor dat je een officiele CE versie hebt. Hoewel deze fabrikant er wel zorg voor draagt hoeft het niet zo te zijn dat je aankoop in het buitenland ook dat heeft.

Wil je niet met sticks door gaan?
Zeer betaalbaar: CODE 2.4G FHSS LCD 2 Stick TxRx # CR151 from Schumacher RC Racing.

nee wil echt helemaal over naar pistool mijn boten varen ook met pistool
en op deze kan ik meerdere ontvangers zetten zodat ik maar 1 zender voor alles heb

de meeste reackties zijn erg goed dus maar hopen dat ie snel binnen is ik laat jullie het wel weten wat ik er van vind

Back