Zichtbaarheid DLG

Oranje zie ik enorm goed, maar op afstand toch wat minder.
Geel-groen boven is voor mij het best en onder iets donkers.
Onder misschien zwarte en witte blokken.

Verder is het aan jou.
Brutus weet er veel van .

Dank je @WillydeWoofer ik zie dat het nog niet zo simpel is en ga maar gewoon aan het experimenteren, maar ik blijf in ieder geval in eerste instantie bij groen... op een of andere manier pakt die kleur me gelijk.

@Erik Janssen

Mijn concept heeft die knaloranje kleur, met 2 brede blokken (strepen van 10 of 15 cm breed) op de onderzijde. Met name die onderkant merk ik is erg nuttig voor mij. Voor de bovenkant merk ik niet erg veel verschil met de (helemaal zwarte) Tantalus. Ik heb op de concept nog geen "meisjestape" geplakt maar ga dat nog wel doen.

Spuit 11 meld zich:
Ik heb op mijn thermiek-kist de vleugeltippen oranje, rest wit. Aan de onderkant een ruitpatroontje.
Als ik op mezelf afvlieg zie ik, dat niet zozeer het oranje goed opvalt, maar het harde contrast oranje - wit dat afsteekt tegen de achtergrond.
Dat werkt waarschijnlijk ook met andere kleuren. Die kleuren moeten uiteraard doorlopen over de vleugelneus. Vlakken, geen streepjes.

Kijk ook een naar de toestellen van Chris Foss. Ze heten Wott. Die combinatie zie je ook ook goed.
Overwegend wit, met aan de randen geel, oranje en rood. Daar is over nagedacht.

daloQJu3vSsw5XwI_Xqf41LMAKcQRBQxKv9OX5oHVZ6d_p0mtrUW8E-pyPkCGUnI7buQktmNIyYdJUbCG-iB7r1jmouecc7V3JlEAgwp9Lx5FqETY9Jx

@brutus dat wordt nou toch weer wat ingewikkelder... ik ga een rolletje groen kopen om te proberen en rood omdat ik het mooi vind ... iedere vleugel eigen kleur.
Dat moet je helemaal zelf weten uiteraard.
Ik weet dat ik bijziend ben met een lichte kleur-afwijking in het rode gebied, en ik zie over het algemeen rood en geel het beste. Blauw zie ik minder goed.
Blauwe vliegtuigen zie ik slecht. Mijn vliegmaat is verziend, en ziet blauw méér dan uitstekend, maar heeft niet echt moeite met rood en geel.

Back