zichtbaarheid sunracer

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door haroldvk, 12 okt 2010.

  1. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Ja een easyglider is wel wat anders als een sunracer zeg, hij vliegt langzaam en heeft en helle dikke vleugel die zie ik nog wel zonder stikker op de voor lijst,en probeer maar eens iets op die dunne voor lijst van de sunracer te plakken die is zo dun als een mes.
     
  2. firefox309

    firefox309 Guest

    ik vergelijk ook geen appelen met peren...
    ik zeg enkel wat ik GEZIEN heb...
    en ik vind dit een behoorlijke vooruitgang.
    je hoeft niet enkel de voorlijst te voorzien...

    de neus van de romp, de zijkanten, het kielvlak...
    je HELE vlieger...
    je kan het aanbrenge waar je wil.

    een DLG vliegt traag, maar heeft ook een redelijk dunne vleugel om goed gelanceerd te kunne worden.
    waar nog is bij komt dat de voorlijst vaak zwart is door de carbon Dbox.
    en hierbij is de zichtbaarheid ook een erg probleem.
    zeker als je 2meter boven een bos een thermiekbelletje draait.

    en ik merk dat die tape de zichtbaarheid erg veel ten goede komt.

    ik zou zeggen, probeer het... voor je iets oordeelt :)
     
  3. firefox309

    firefox309 Guest

    ik heb woensdag de bling bling tape besteld, samen met andere zooi.... wegens een backorder of 472 moet ik dus wel een tijdje wachten, maar ik laat je weten wanneer deze aangekomen is bij mij.

    ik heb wel een goed voorgevoel dat het me tevreden gaat stellen.
     
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik heb het vandaag geprobeerd maar de zon scheen niet en dan zie ik totaal geen verbetering, ik heb een stuk van 10Cm op de voorzijde vleugel geplakt van ongeveer 5cm breed, of is dit te weinig en moet de zon schijnen???

    gr Andre
     
  5. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Het heeft echt geen zin om op een snel toestel met dunne vleugel een stikker te plakken die de zon weerkaats,ook al beplak je hem hele maal het zicht word er niet beter van ,hij blijft namelijk moeilijk te zien als je van je af of naar je toe vlieg, het profiel word er namelijk niet dikker door en er valt niet te weerkaatsen door de zon als je naar je toe of van je af vlieg en het gaat veelte snel.
    ik heb van daag nog eve gevlogen met de sunracer en was hem gewoon weer een paar keer kwijt maar dat is nou eenmaal met dit soort modellen.

    Gr Imre
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2010
  6. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    403
    Heb je hem nu terug op 3s staan of nog steeds op 4s met het cg aangepast?
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Klopt helemaal, het maakt niet uit of de streep nu 1cm of 10cm is, je ziet alleen de voorlijst en die zal 4mm frontaal zijn.
    Net even met de Surprise F5B gevlogen en die was ik ook weer even kwijt, dat hoort er nou eenmaal bij, gewoon rustig blijven en doorvliegen.


    GJ
     
  8. jan1966

    jan1966

    Lid geworden:
    3 aug 2005
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Kop van Noord-Holland
    Wat is überhaupt de best zichtbare kleur?

    Ik neem aan een kleur die het meest contrasteert met de kleur van de lucht (blauw/grijs)

    Je ziet bij sommige F5B kisten dat het kielvlak en delen van de vleugel een fluorescerende kleur hebben. Is dit de oplossing?

    Gr. Jan
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het ligt ook aan de omstandigheden.
    Meeste problemen zijn bij een strakblauwe lucht, mijn model was rood van onderen maar ook dat verdween af en toe.
    Gerben zijn model is metallic blauw van onderen en dat verdwijnt net zo goed.
    Mijn nieuwe model is weer gewoon zwart van onderen, dat heb ik jaren zo gehad en beviel goed.
    Bij de F5B modellen komen de problemen pas bij de zweeftaak, als er dan weinig thermiek is wil je zo hoog mogelijk, 485 meter hebben we al op de logger gehad en toen steeg het model nog door.
    Dan is het kwestie van met z'n tweeen blijven kijken en niet bang worden.
    Als je het echt niet meer ziet dan goed rond het vliegtuig blijven kijken, reken er maar op dat hij binnen 2 seconden 100 meter verder kan zijn, trek wat up en rol en dan moet je wel weer iets zien glinsteren of zo.
    Maar beste is gewoon het vliegtuig leren kennen en voor je vliegtuig uit blijven kijken, niet achter je vliegtuig aan vliegen, wat heel veel mensen doen.

    Als je F5B eens wilt zien dan zou je de 21e november kunnen komen, lokatie is waarschijnlijk Dalfsen.
    Anders mail je maar even naar info@f5b.nl

    GJ
     
  10. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Heb hem vandaag op 4s gevlogen en het ging als een speer:)

    Ik heb wat expo op het hoogte roer gezet en een van mijn tips van het hoogte roer was geknakt en die stond wat naar beneden, die weer recht gezet en nu ging het goed.

    Gr Imre
     
  11. jan1966

    jan1966

    Lid geworden:
    3 aug 2005
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Kop van Noord-Holland
  12. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Dit al gelezen ?
     
  13. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    vandaag gewoon met wat bewolking gevlogen inplaats van een strak blauwe lucht en hem geen seconde uit het oog verloren.........
     

Deel Deze Pagina