Zijn alle modelvliegclubs nu dicht door corona?

Ik zit te kijken in de omgeving van 's-Hertogenbosch.

Als je op mijn link klikt zit je meteen boven 's-Hertogenbosch Willy.

Klik je op een kleur dan krijg je aan de rechter zijde te zien wat de beperkingen zijn. Als het er meerdere zijn klik je op een item en dan krijg je een uitgebreide toelichting te zien.

Een indicatie van wat de kleuren inhouden maar lees altijd de toelichting!

Rood = No Flyzone. (totaal verbod om te vliegen).
Donker geel = Beperkt toegestaan en gevaar.
Groen = zeer beperkt toegestaan i.v.m. natuurgebied (natura 2000).
Blauw = Tijdelijke vluchtrestrictie dus een No Flyzone (lees de toelichting).
Geen kleur = in principe toegestaan (eventueel met de toestemming van de grondeigenaar) en in achtneming van de veiligheid.

Als er in een gebied meerdere verboden zijn zoals geel en rood dan krijg je de oranje kleur te zien.
Ook zijn er iconen die het gevaar aangeven zoals speciale gebouwen en hoogspanningsmasten, etc.

En wat als je er niet doorheen kan kijken? Kijk even met Google maps maar ga er maar vanuit dat je er dan niet mag vliegen. :(

Weet iemand, of er al zicht is, op het open gaan van de vliegvelden ?
Een prognose o.d. ?
Je zou Mark even kunnen bellen....[emoji3]

Zonder gekheid, vooralsnog gaat het heel aardig, zover je het aardig kunt noemen natuurlijk.
De aantallen zieken in de ziekenhuizen lopen wat terug.
Bij mn vrouwtje in het Meander is het zelfs rustig te noemen!

Ikzelf verwacht dat eerst de scholen weer open gaan, dan word stap voor stap alles weer geopend. Horeca, grenzen.....enz. tussen de stappen door worden de nodige weken in acht genomen om te kijken of de ziektecijfers behapbaar blijven voor de zorg.

Het is een kwestie van geduld......

Als je op mijn link klikt zit je meteen boven 's-Hertogenbosch Willy.

Klik je op een kleur dan krijg je aan de rechter zijde te zien wat de beperkingen zijn. Als het er meerdere zijn klik je op een item en dan krijg je een uitgebreide toelichting te zien.

Een indicatie van wat de kleuren inhouden maar lees altijd de toelichting!

Rood = No Flyzone. (totaal verbod om te vliegen).
Donker geel = Beperkt toegestaan en gevaar.
Groen = zeer beperkt toegestaan i.v.m. natuurgebied (natura 2000).
Blauw = Tijdelijke vluchtrestrictie dus een No Flyzone (lees de toelichting).
Geen kleur = in principe toegestaan (eventueel met de toestemming van de grondeigenaar) en in achtneming van de veiligheid.

Als er in een gebied meerdere verboden zijn zoals geel en rood dan krijg je de oranje kleur te zien.
Ook zijn er iconen die het gevaar aangeven zoals speciale gebouwen en hoogspanningsmasten, etc.

En wat als je er niet doorheen kan kijken? Kijk even met Google maps maar ga er maar vanuit dat je er dan niet mag vliegen. :(

Bedankt voor al het uitzoeken Hans. Wordt gewaardeerd. Dat is ook de meerwaarde van een forum.

Je zou Mark even kunnen bellen....[emoji3]

Zonder gekheid, vooralsnog gaat het heel aardig, zover je het aardig kunt noemen natuurlijk.
De aantallen zieken in de ziekenhuizen lopen wat terug.
Bij mn vrouwtje in het Meander is het zelfs rustig te noemen!

Ikzelf verwacht dat eerst de scholen weer open gaan, dan word stap voor stap alles weer geopend. Horeca, grenzen.....enz. tussen de stappen door worden de nodige weken in acht genomen om te kijken of de ziektecijfers behapbaar blijven voor de zorg.

Het is een kwestie van geduld......

Ik snap het niet Arnold. Normaal gesproken had Mark mij al lang gebeld voor advies :D. Hij zal toch niet ziek zijn?

En een constant windje a 2-3 bft en lekkere thermiek. Al bleef de 5m Phoebus vanavond om 20:00 nog steeds dik 15min boven [emoji16]
69b8de5454aa25a722cfd7b7245d424f.jpg
Heb je er nu twee? Of is dit de gepimpte versie van die Phoebus die je toen op het sleeptreffen in Kampen had?

De laatste, ze is een tijdje van eigenaar gewisseld binnen de club en nu weer terug aangezien de 1/2 Grunau Baby aan de grond staat door de afwezigheid van een geschikte sleper door de Corona bende. En om nu steeds de Graupner Amigo aan een stiek omhoog te schieten.... [emoji57]

Als we dan toch grappen gaan maken;
Er stond een mooi geheel compleet vliegtuig op marktplaats. I bood de helft (wie doet dat nou ook :D), als openingsbod.
De verkoper reageerde nogal boos "er zit verdorie van alles bij". Ik zei: "de kist hoef ik er niet bij, hoeveel kost hij dan?"
Als ik hem uit moet leggen, dan hoor ik het wel :D.

Terug naar corona.

Sja, mensen zijn zo snel op hun teentjes getrapt, zal wel bij de Corona symptomen horen.
Vragen staat vrij, "nee" zeggen ook.

Heeft iemand al clubmaatregelen klaar liggen?

Een piper is inderdaad fladderen.
Hahahaha idd.
Ik heb trouwens net eerst eens 100 mondkapjes gekocht.
Als we straks naar buiten mogen met alleen een mondkapje heb ik alvast wat.

We zijn ook al aan het kijken voor een zwembadje in de tuin voor als straks de zwembaden dicht zijn.
Dan kunnen we toch even afkoelen.
Nu is alles nog op voorraad.

Back