Zijn alle modelvliegclubs nu dicht door corona?

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Bertus, 9 apr 2020.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Voor mij is onze G.J. een criminele kerel :D.
     
  2. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Hij is zeker niet goedkoop en dan komen de servo's en zo er nog bij. Zou ik hem later weer willen verkopen dan moet ik me weer op Duitsland gaan richten want hier in Nederland raak je hem niet kwijt.
    En zou ik het virus ooit oplopen, wat moeten de nabestaande met een Ventus 3. :)

    On topic:
    Wat ik mis naast alle cijfers die nu regelmatig opduiken over het aantal besmettingen is de oorzaak hoe iemand besmet is. Hoewel veel besmettingen laten zich wel raden hoe iemand het virus heeft opgelopen en dat is echt niet gebeurd door alleen maar een hand te schudden.

    Ik blijf echt binnen om zo geen risico te lopen en als ik naar de supermarkt ben geweest dan wil ik al helemaal niemand ontmoeten ook niet uit mijn kennissenkring. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat als ik besmet zou zijn geraakt ik het dan aan iemand anders overdraag. Als een kind de bof heeft dan kan je kinderen elkaar laten besmetten maar het Corona Virus is toch echt iets anders.

    Buiten loop je misschien minder risico maar ik heb toch moeite met die 1.5mtr grens buiten, heeft niemand van de invloed van de wind gehoord? Ik denk dat zeker bij warm weer waterdruppels minder snel naar de grond zakken en denk daarbij ook eens aan het uit ademen als het vriest bij weinig wind.

    Met een Denenmarken gemaakte animatie daar lieten ze in zien wat het risico is als iemand op straat achter een persoon aan loopt of in een gangpad in een supermarkt hoe het virus zich door de lucht verplaatste. De afstand die het virus aflegde was aanzienlijk meer dan die 1.5.mtr. Grappige en tevens heel irritant was dat die viroloog die op TV op het filmpje reageerde, beweerde dat de animatie nep en slecht was want het afgebeelde virus was veel te groot? Logisch dat de makers van de animatie het virus niet op ware grootte lieten zien want dan weet nog niemand waar het heen gaat en dan had de viroloog waarschijnlijk geroepen ik zie niet waar het heen gaat dus na 1.5 meter is het wel gedaald. :)

    Als virologen elkaar al niet begrijpen wat moet wij dan nog aannemen van elkaar? Eén ding is zeker, voldoende afstand houden is een must om niet besmet te raken!
    .
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vanwege de wind houd ik buiten 4 á 5 meter afstand tot anderen.
     
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik ken ook een professor en een apotheker.
    En heb een aardige huisarts, lieve tandarts en een bitch van een mondhygiëniste.
    De diëtiste werkt in het ziekenhuis en doet tegenwoordig iets met telefonische consult, de thuiszorg is een maandje geleden overgestapt naar videoconferencing.
    Voor de zielenpietjes die met wat coaching het ook wel zelf kunnen.

    Je bent niet de enige hier op het forum die op moet letten.
    Misschien moet ik nog wel wat meer opletten.

    Ik ga alle risico's uit de weg, nou ja bijna alle.
    Als ik niet de deur uit hoef, ga ik niet de deur uit.

    Ik heb een filmpje op youtube gevonden met een animatie er in.
    De spreker is de oude buurman van mijn zusje.
    Dan krijg je een idee op welk niveau er onderzoek wordt gedaan om aan een vaccin te komen.
    Dit gaat wel over zaad, maar ze hebben hun huidige onderzoek ff aan de kant geschoven voor corona.

     
  5. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.418
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik vrees dat wij, met zijn allen, de komende maanden nog niet vliegen.
    Hier lopen zelfs boa's rond om wildvliegen te controleren. Die hebben kennelijk niets beters te doen.
     
  7. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    En waar bestaat die controle uit Willy? Als iemand zich aan de regels houd dan kunnen ze volgens mij geen boete uitdelen of je naar huis sturen.
    Ik wil eerdaags ook weer eens gaan (wild)vliegen dus ik ben benieuwd waarom en waarop ze in jouw regio controleren.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Er zijn diverse beschermde gebieden, b.v. waar weidevogels moeten broeden, weilanden van boeren, natuurgebieden in uiterwaarden, laagvlieggebied van defensie, enz.
    Mensen die kennelijk overal last van hebben, hangen meteen aan de telefoon. Ik heb al een officiële waarschuwing gehad van een BOA. Collega vliegers zijn al ergens weggestuurd.
    Verder is er onduidelijkheid, bij de verschillende instanties over het interpreteren van de regels.
    Ik durf niet meer te gaan wildvliegen, hoezeer ik een dergelijke ontspanning ook nodig heb. Ik zit niet te wachten op een boete van 400 euro.
     
  9. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ok, dit zijn gebieden die ook ik moet/wil vermijden hoewel het zeer zeldzaam is dat er hier een Apache laag overvliegt.

    Dit lijkt mij ook heel onwenselijk zeker met boa's. Zolang mensen een frisse neus mogen halen in de omgeving door wat te wandelen, een park bezoeken, fietsen of zelfs surfen op zee, etc. wat is er dan op tegen dat een individu ver weg van andere gaat vliegen mits men onderling maar voldoende afstand in acht neemt?

    Ik wil nog 2 nieuwe Lipo's kopen maar twijfel of ik ze laat opsturen of zelf naar de winkel ga. :)
     
  10. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Onze club is met aangescherpte regels gewoon open, inspectie van de gemeente gehad en daarmee de bevestiging dat we het goed aanpakken.
     
  11. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Zo kan het dus ook.
    Mensen kunnen zich niet maanden lang in huis opsluiten, men moet een keer naar buiten toe. Misschien keihard, maar persoonlijk zou ik eerder een te volle supermarkt sluiten dan een modelvliegveld als het om de veiligheid gaat en bij echt gevaarlijke situaties moet men zeker ingrijpen.

    Daarom bezoek ik nu even niemand en ik ga ook niet met iemand naar het ziekenhuis als begeleider omdat ik de kans op besmetting in een gesloten ruimte groter acht ondanks die regel met 1.5mtr afstand. Ik zie dus de logica even er niet van in dat op een plek waar 70 mensen rondlopen veiliger zou zijn dan dat ik alleen ben in een weiland of op een vliegclub of een andere plek. Dus het moet kunnen zolang wij maar niet met het vliegen een samenscholing veroorzaken.

    Sommige die binnen hun familie en kennissenkring nu geconfronteerd worden met het Corona virus zullen er een andere mening op na houden en dit is zeer terecht en begrijpelijk. Hun waarschuwingen moeten wij zeker niet negeren.
     
  12. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Helaas slaat het noodlot toe bij een vriend van mij en tevens modelvlieger. Hij ligt al 11 dagen in kunstmatige coma ivm het coronavirus, gisteren is zijn gezin moeten komen opdraven omdat ze vreesden voor het ergste, gelukkig heeft hij de nacht gehaald, maar het is nog steeds slecht met hem.

    Hij en zijn gezin hebben mij gesteund toen het met mij in 2014 zo slecht ging ivm die vleesetende bacterie, nu kan ik hun niet echt bijstaan zoals hun dat bij mij deden door dat klote corona gebeuren.

    Ik hoop en bid dat hij het gaat redden en dat hij er goed vanaf komt.

    Voor diegene die nog steeds volhoud dat dit niet zo een vaart loopt, stop daarmee en blijf godverdomme thuis, ga niet onnodig op pad.
     
  13. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Vreselijk om dit te lezen @TC01 en ik wens iedereen veel sterkte toe in deze moeilijke tijden, ik hoop voor hem en alle betrokkene dat er snel een verbetering in zijn gezondheidssituatie zal volgen.

    Alle begrip voor jouw welgemeende waarschuwing.
     
  14. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Onze club kent 6 dagen in de week weinig activiteit. Op de zondag matig.

    Gesitueerd in het buitengebied, en met onze eigen aangescherpte regels zijn wij op een recente zondag een tijdje niet wetende geobserveerd door een controleur. Deze was vervolgens zeer tevreden. Voor mijzelf veranderd er weinig, ik vlieg vaak op tijden dat er per definitie al niemand is. Heerlijk s'avonds in alle rust even de kop leegmaken.

    Ik loop op het werk en in de supermarkt inderdaad vele malen meer risico dan alleen op een weidegebied. En hier in het noorden hebben we gelukkig nog heel erg weinig corona geïnfecteerden. Dat scheelt misschien ook nog.
     
  15. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.418
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Op onze club is alleen vliegen niet geoorloofd ivm veiligheid.
    Misschien daar ook maar eens over nadenken met het invoeren van nieuwe Corona-Club-maatregelen
     
  16. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Wat is veiligheid? Ik mag op de zaak niet alleen in de loods werken, maar mag wel alleen op service trip naar Florida...
     
  17. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.418
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Rare vraag, ik denk dat je zelf het antwoord wel weet.
    Iedere jaar is er wel ergens iemand die een prop ergens inhakt.
    Dan is het niet fijn dat je alleen staat.
    Maar goed, één ieder is vrij de veiligheid zelf in te schatten. Bij ons mag het, om die reden, niet.
     
  18. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ok, dus jullie voeren de lijst aan met prop hak ongelukjes, gevaarlijk clubje.
     
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.418
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Gelukkig niet
     
  20. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Wat ik bedoel is dat je op die manier amper nog iets zelf in je eentje zou kunnen doen. Je kan alle risico's van het leven wel proberen uit te bannen maar dan is het leven geen fluit meer aan. Maar iedere club z'n regels indd. Al moet je een deel van de verantwoordelijkheid ook bij de mensen zelf neerleggen vind ik.. Maar dat ben ik.
     
    bdoets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina