Zijn alle modelvliegclubs nu dicht door corona?

....
Ik heb trouwens net eerst eens 100 mondkapjes gekocht.
Als we straks naar buiten mogen met alleen een mondkapje heb ik alvast wat. ....

Ik werk "in de bouw" en mag gewoon elke dag nog naar buiten, zonder mondkapje (gelukkig).
En ja, wij "bouwvakkers" zijn echt zo voorzichtig als maar mogelijk is, maar het is natuurlijk geen "lockdown".
Dat maak ik in het weekend maar weer goed, dan kom ik het erf niet meer af.:oops:

Klussen genoeg te doen en ik heb mezelf zelfs een race-drone aangeschaft om op eigen terrein te kunnen vliegen.
Nog heel niet zo simpel overigens ;)

Hahahaha.
Hij is eigenlijk voor onze dochter bedoeld.
Ik wacht wel even morgen af wat Rutte te melden heeft.
Als hij de basis scholen weer opent heeft het zwembadje weinig zin.
Maar als we opgehokt blijven lijkt het me wel zinvol.
Het arme kind is al zo'n 4 a 5 weken niet van het pad geweest.

Bertus, maar bij jou kan je toch gewoon veilig rondlopen, het is er zo rustig en afstand bewaren is vrij makkelijk.
Zelfde als hier, als ik naar buiten ga kom ik mischien mijn oude buurman tegen maar als ik hem voorbij loop zie ik alleen nog koeien en vogels.
Mondkapjes hebben geen zin om jezelf te beschermen, het s meer uit respect naar anderen als je zelf "verschijnselen" hebt.
Gisteren zat er iemand bij me in de wachtkamer in het ziekenhuis, met mondkapje, maar als ie moest hoesten (regelmatig) dan deed ie het naar beneden.
Verpleegster sprak hem daar op aan en toen werd ie kwaad.
Hij is dus het ziekenhuis uitgezet.

GJ

• Like
Reactions: jve
Dat is zo Gert Jan.
Ik ga de regels hier thuis ook iets soepeler maken.
De regels waren hier thuis ook vooral omdat mijn vrouw en ik mantelzorger zijn voor mijn ouders.
Nu ze zeggen dat kinderen het bijna niet overbrengen mogen we iets soepeler worden zo lijkt het.
Erg makkelijk vind ik het allemaal niet.
Maar voor de vliegvelden heb ik nog geen verruiming gehoord volgens mij.
Of mis ik iets?

Laatst bewerkt:
Maar voor de vliegvelden heb ik nog geen verruiming gehoord volgens mij.
Of mis ik iets?
Ja nee het is niet allemaal even duidelijk.

Beknopt samengevat:
Wat verandert er wel? De minister-president kondigde aan dat het basisonderwijs en de kinderopvang op maandag 11 mei weer open gaan.
Wat betreft het voortgezet onderwijs worden scholen gevraagd na te denken over ‘1,5 meter onderwijs’ vanaf 1 juni.
Jongeren tot 12 jaar mogen in groepsverband gaan sporten zonder 1,5 meter afstand.
Jongeren tussen 12 jaar en 18 jaar mogen gaan sporten mits ze 1,5 meter afstand bewaren.
Sportscholen blijven gesloten. En tot slot worden de maatregelen die niet versoepeld worden, tot en met 19 mei verlengd.
De termijn voor vergunningsplichtige evenementen wordt verlengd tot 1 september.

En dit heb ik gejat / geleend van
https://www.vrbn.nl/update-coronavirus/actueel/@32159/statement-1/
Maar dat komt meer omdat ik zelf vertoef in die regio wat daar buiten afspeelt kan net een tikkeltje anders zijn.

Laatst bewerkt:
Het is zuur ik was ingepland voor een knie operatie (binnen meniscus is totaal overmidden) moet nu wachten tot ik op de snijplank mag. Het doet pijn elke dag, maar ik begrijp het volledig. Voorlopig doee ik voor mijn werkgever wat ik kan, soms met en soms zonder pijnstillers. Het is maar zo als het is.

Bij mij hadden ze vorige week een polypje zullen verwijderen. Maar dat is niet urgent dus het is uitgesteld... ach ik mag niet mopperen als pensionado.

Ben ik blij dat ik nu na ruim 4,5 jaar en 10 operaties helemaal klaar ben met opereren. Alhoewel, helemaal klaar zal het nooit zijn, er zullen met de jaren toch wel weer enkele correcties moeten plaatsvinden om alles goed te houden. Vooral die spanning die je elke dag voelt in de littekens is niet prettig en zal regelmatig gecorrigeerd moeten worden.

In het Erasmus zeggen ze dat ze het reguliere opereren zoveel mogelijk door laten gaan.
Levertransplantaties lopen gewoon door, afgelopen week 2 personen van wie ik het weet, en die gaan daarna naar de IC.

Huisartsen hier in Duitsland zijn gewoon bezoekbaar, mits je geen griepachtige klachten hebt.

Maar modelvliegclubshier blijven dicht (officieel).
Alles tot september is afgezegd, shows, wedstrijden.
Zelfs de oktoberfesten zijn geannuleerd, nou en dat is hier toch wat.

Maar ze houden zich nog aan de regels, her in de Eifel is een mondkapje niet verplicht maar als k naar boven rij, Nordrhen Westfalen dan moet ik er wel 1 op.
Elk Bundesland heeft zijn eigen regels.

Ik moet nu weer even naar Nederland, naar Volkel, auto onderdlen halen, dus weer die volgens het fake news gesloten grens over.
Gelukkig is de benzine nog maar 1,04 per liter... Wanneer gaat ie onder de euro??

GJ

Ik vind de windrichting, uiteraard buiten, veel belangrijker dan die 1,5 meter.
Heb jij de wind in de rug, dan kun je dichterbij gaan staan. De ander echter kan dan beter een paar meter uit de buurt blijven.

• Like
Heb jij de wind in de rug, dan kun je dichterbij gaan staan. De ander echter kan dan beter een paar meter uit de buurt blijven.

Die windrichting is zeker heel belangrijk!
Toen ik vorige week op een uitvaart in het oosten van Brabant met de meeste crisisgevallen was, hield iedereen - mede omdat er ruimte in overvloed was - ruim voldoende afstand, ruimtes van zelfs 15 meter of méér.
Prima en netjes dacht ik, tot ik tijdens een windschifting de parfum / aftershave van de andere familieleden begon te ruiken, toen voelde ik me, even doordenkend, in een keer een stuk minder op mijn gemak en ben samen met mijn vrouw tactisch nog wat verder weg gaan staan.

• Like
.

Dit speelt niet alleen buiten maar ook binnen. Recent was er een nieuwsbericht in EenVandaag (als ik het me goed herinner) dat in een restaurant in het buitenland waar 10 mensen zaten er 6 waren besmet en 4 niet. Na onderzoek bleek dat de luchtstroom hier voor verantwoordelijk was en die 6 zaten dus precies aan de verkeerde kant van de persoon die besmet was. :(

Als het goed is komt de KNVvL en de NOC/NSF nog met n maatregel voor de modelvliegerij. Ik hoop, ik hoop.....

Alhoewel, ik ga nog nergens heen, ik lig hier al ruim 4 weken te hoesten.

Vanwege de wind, die ook nog eens kan veranderen van richting en sterkte, kunnen de terrassen nog niet open.

Back