Zijn de schaatsen alweer in het vet?

Ik ga morgen met m`n broer eens kijken hoe de plassen bij Ankeveen erbij liggen.

vandaag spierrrrrrpijn :D Dus nu even niet schaatsen. Misschien morgen weer een 25km tocht. Eerst maar weer de schaatsen slijpen.

Haha ik kan eerlijk gezegd ook nog steeds niet op of neer.
Net maar eens een ibuprofen gepakt.
En lekker warm houden.
Ik hoop dat het morgen beter is.

Slijp jij je schaatsen ook zelf?
Ik wil ze straks ook even nalopen.

Jup, normaal gesproken alleen met de gladde kant van de steen. Daarna nog polijsten met het 3M driehoekprofiel, dan zijn ze weer in topconditie.

Yep ik heb het ook gelezen.
Het verbaast me wel want zo best was het woensdag niet.
Ze zullen nog aardig wat moeten vegen en afzetten.
Ik wil hem zo graag rijden maar die spierpijn moet eerst minder zijn.
Het ergste is nu nog mijn linker knieholte.
Mijn rug wordt al iets beter.
Nog lekker rustig aan doen vandaag.
Ik zal als ik de tijd er voor heb tijdens het schaatsen een paar fototjes schieten.
Maar die tijd zal wel niet veel zijn, want we moeten om 15.00 uur al weer terug zijn.
We zullen zien.

Als ze vandaag alles vegen dan vriest het vannacht ook nog lekker aan.

Verwacht niet dat je veel op de foto krijgt, tenzij je mensen wilt fotograferen :p

Ben van der Burg is nog steeds aan het schaatsen.
Wat zal hij stuk zitten.
Hij heeft er, als ik het goed gegreep helemaal niet voor getraind.

Vandaag met m`n broer te toch op de Ankeveense plassen geschaatst.

Mag niet klagen, eerste rondje van 25km ging prima, hier en daar wel slechte plekken en af en toe een vies tegen windje midden op de plassen (en daar werden we geregeld overheen gestuurd) maar daar heb ik m`n broer voor ;-)

2de rondje kon beter, fut was er halverwege wel uit maar ik mag helemaal niet klagen met mijn ongetrainde lijf zomaar weer even 50km schaatsen.

Was gewoon weg weer HEERLIJK :yes:

gisteren voor de 2e keer deze winter weer eens op schaatsen gestaan.
even mijn nieuwe schaatsen uitgeprobeerd.
eerst ff 2 uur geschaatst toen 3kwartier les.... en nog 3 uur geschaatst. het begint wel weer een beetje boven te komen:D

@ Bruno, toevallig kan ik a.s. 15 februari meedoen aan een short track clinic. Heb ik echt zin in!!
In Utrecht, op de Vechtse Banen. (15 februari, woensdagavond)
Wat wel leuk is is dat de bochten veel smaller zijn dan op een wedstrijdbaan, dus je moet veel meer overstappen.
In de binnenbocht zat ik steeds met mn schoenen tegen het ijs, redelijk plat dus :wink:
Ik hoor het al, jij moet volgende week met Berrie (moet je wel even met hem regelen) mee naar die clinic.
Kun je een keer schaatsen proberen waarvan de schoenen zelfs bij 30 graden hellingskoek nog steeds het ijs niet raken...
Voor wat betreft dat vaker overstappen, dat hoeft dan ook niet, ik kom -voor zo lang het nog duurt ;) - met 3-4 keer de bocht door....
Voor de training leggen we soms nog wel eens een bocht of cirkel :turn-l: neer met minder dan 8 m straal,
dan kun je al bij heel lage snelheid behoorlijk hangen...:thumbsup:

Hier hoe langebaanschaatsers leren rijden op de kleine baan en wat voor voordelen dat oplevert.
@ Berrie & Jitze (als je nog wat wilt,moet je dat z.s.m. met Berrie en z'n club regelen):
Ik kom ook op 15 feb., dus ik ben beschikbaar voor hulp & tips....
Morgen eerst naar Het Spektakel .

@ Berrie & Jitze (als je nog wat wilt,moet je dat z.s.m. met Berrie en z'n club regelen):
Ik kom ook op 15 feb., dus ik ben beschikbaar voor hulp & tips....
Morgen eerst naar Het Spektakel .

Nou, het is via m'n schaatsclub gearrangeerd. Schaatsclub Gouda samen met SV Utrecht. Ik kan niets voor je doen..

Ik was trouwens niet de enige vandaag op de molentocht. Niet te geloven....... 6 1/2 uur over 75km gedaan. (vorig jaar 7 uur 42 over 200km, om het even in verhouding te zetten...)

Hehe weel lekker uit een warm bad.
Vanmorgen om 8.30 uur in Groot-Ammers opgstapt.
De 75 km gereden maar was om 14.00 uur al weer terug.
Ik ben toen alleen nog een rondje van bijna 50 km gedaan.
Het ijs was erg slecht, maar ik ben zo blij en tevreden dat ik dat weer kan.
M'n lichaam gaat vooruit.
Nu weer aan de dlg gaan denken.
Alles bij elkaar deze periode 260 km geschaatst.

Hehe weel lekker uit een warm bad.
Vanmorgen om 8.30 uur in Groot-Ammers opgstapt.
De 75 km gereden maar was om 14.00 uur al weer terug.
Ik ben toen alleen nog een rondje van bijna 50 km gedaan.
Het ijs was erg slecht, maar ik ben zo blij en tevreden dat ik dat weer kan.
M'n lichaam gaat vooruit.
Nu weer aan de dlg gaan denken.
Alles bij elkaar deze periode 260 km geschaatst.

Petje af hoor ;)

Haha blaren zijn pijnlijk.
Ik heb er gelukkig de afgelopen periode maar 1 gehad, en dat kwam door mijn eigen schuld.
Mijn sok zat bij mijn grote teen dubbel.
Volgens mij komen de meeste blaren door te dikke sokken.
Ik gebruik altijd de dunste sokken die ik heb om te schaatsen.
Je voeten blijven dan wat mijn ervaring is het warmste en het schaatst het fijnste.
Ik heb overigens meer last van spierpijn maar dat zou wel minder worden als ik blijf schaatsen.
Welke kunstijsbaan kunnen jullie me aanraden in de buurt van Schoonhoven?
Naar Dordrecht ben ik pas geweest maar vond de bocht niet lekker schaatsen.
1 keer in de week naar een ijsbaan lijkt me best leuk.

Sokken? Ik ga met blote kakken de schaats in ;) Maar dat moet ook bij mijn schaatsen, daar zijn ze voor gemaakt.

Vanuit Schoonhoven heb je alle keuze.
- Dordrecht is niet prettig, de baan is te kort. Zelf schaats ik daar ook bijna nooit.
- Stolwijkers e.d. gaan vooral richting Den Haag. Op zich een prima baan, maar wel erg grootschalig en onpersoonlijk (voor wat ik hoor, zelf nooit hier geweest). Volgens mij betaald parkeren.
- Utrecht is ongeveer even ver rijden. Ook wel een prettige baan, wel betaald parkeren en veel lopen.
- Breda is in mijn ogen een ideale baan. Lekker breed, gratis parkeren (soms wel even zoeken naar een plekje) en kleinschalig. Je loopt de deur door, pasje langs de poortjes en 10 stapen verder sta je op het ijs :D

Ik rij gemiddeld eens per 2 weken in Breda. Nooit op een vaste avond, net hoe het uitkomt.

Back